Pondelok, 22. Júla 2024, 15:46
Sám jazdím na motore po GO lebo zaklepal. Ono to zas nie je taká veda, n57 je motor ako každý iný, hlavne ložiská sa dajú prevrtat na oversize (60mm na 60,5mm, dal som to robiť v PL - nie, nie každá PL firma je zlá a stalo to 200€), osadiť oversize ložiská KING, vymeniť olejové čerpadlo (poskriabane a taktiež vyklepany zámok, viď foto), na záver poriadne preplachnut celý blok od pilin (ja som aj olejové zátky vybijal). A hlavne a najmä - ak sa brúsi kľuka, nechať ju skontrolovať pod RTG alebo fluorescencnou magnetickou defektoskopiou - ale to na SK nikto neorbi. Ja som dával druhú jazdenu kluku (z motora čo prepálil valce), lebo moja po brúsenie vyzerala na oko super, no defektoskopiou mikropraskliny (viď foto). Na záver plastigauge, axialna vôľa, osova odchýlka atď atď... neexistuje že by takýto motor potom nebehal ak je všetko v poriadku po meraní.
-
Prílohy
-
-
-
E53 3.0d 2006, E71 40d 2010, F10 530d xdrive 2012