... všetko o BMW ...
Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k
murdardalejdant napísal:Zrejme je ten únik kvapaliny pozvoľný. Samozrejme od klávesnice sa to zle odhaduje no skúsenosti sú také že praskajú plasty ako na expanznej nádržke taj aj na hadiciach. Neregistroval som tam odvzdušnenie, tie agregáty majú rôzne postupy. No v princípe musí dôjsť k otvoreniu celého systému čo znamená že musí byť motor zohriaty, termostat otvorený, ventily kúrenia otvorené ( vyžaduje sa zapnuté zapaľovanie v polohe 1- rozsvietené kontrolky) a odvzdušňovací ventil otvorený. Moja skúsenosť je taká, že nie nadarmo píšu v servisných manuáloch že sa majú meniť aj tesniace gumičky na odvzdušňováku a výpustnom kohúte. Zvyknú časom povoliť. Treba hľadať vodu alebo si spomenúť čo sa s autom posledne robilo. Pokiaľ je to presakovanie do oleja alebo prasknutá hlava tam už laická oprava nepomôže.Ahojte klubáci, mám jeden problém na mojej e46 320cd 110kw.
Asi pred týždňom mi zasvietila kontrolka chladiča (Resp. Kvapaliny) po minúte však zmizla. Na další deň mi zasvietila a už tak aj ostala, tak som zbehol na benzínku kúpiť kvapalinu a odkiaľ som, keďže plavak mi ukazoval že tam skoro nič neni (keď som otvoril veko, syčalo) dolial som tam asi polku fľašky G11 modrej (zelenú na pumpe nemali) a všetko pohode plavak sa zdvihol a zase bolo vsetko oukej. Teraz po týždni mi znovu zasvietila kontrolka chladiacej, pozrel som do vnútra a nebolo tam skoro nič, plavák bol padnutý tak som to odkiaľ zase. Kontrolka prestala svietiť ale bojím sa že začne znova. Nejaké rady alebo pomoc čo mám urobiť?
kane_21 napísal:aky mas teda vlastne problem? 😀Ten istý problém akurát sa mi nestráca voda.. termostat, vodné čerpadlo nové snímač hladiny nový.. akurát mám nátlakové hadice.. žiadny biely dym,ani prehrievanie motora,ani voda v oleji a ani olej vo vode
PeqpeK napísal:V mojom prípade zostava množstvo vody rovnaké ale snímač ukazuje nedostatok a tlakuje vodný okruh.. vraj zlé tesnenie pod hlavou ale motor sa neprehrieva,nedymí, nemieša vodu s olejom a ani opačne,a ani na vrchnákoch nieje žiadna emulzia. Mne problém nastal po výmene expanzky.. odvtedy to robí.. vymenil som termostat (Vernet), vodné čerpadlo (Contitech), snímač hladiny(originál BMW),menil som prírubu od motora (Vaico). Momentálne to robí že mi nabehne kontrolka keď spomalím z vyššej rýchlosti a idem chvíľu cez mesto alebo dedinu, vyjdem a po chvíľke zhasne. Premýšľam že vymením ten menení termostat za originál BMW a aj prírubu za originál. Aj keď si nemyslím že by to malo mať s tým súvis nakoľko cez to netečie ani nekvapká.. ale včera som dával dole zvody a ako som ich nasúval naspäť a zatlačil som na hadicu čo sa napája do príruby tak som počul ako zasyčanie čiže možno bude chyba tam.. nakoľko sa mi nechce veriť že ak by bola chýba okolo hlavy motora jediné čo by to robilo že by tlakovalo vodu. A ten nový termostat by som chcel meniť kvôli tomu lebo cvaká čoz by vraj nemal robiť..aky mas teda vlastne problem? 😀
PeqpeK napísal:To je fakt.. len cez uzáver pretlačí tak deci a ptm už nepretlača ani tadeked ti nevyteka voda tak ti ani nemoze tlakovat, nejaky tlak tam vzdy je, ale ked je privysoky, vzdy cez uzaver pretecie
PeqpeK napísal:A ako tam dokážem zmerať tlak? Odvzdušnoval som to už ani nwm koľko krát. V kopci,na rovine kadejakými spôsobminemalo by pretlacit nic ak mas spravnu hladinu...alebo si zmeraj tlak a dobre to odvzdusni