Utorok, 25. Januára 2022, 15:33
Ono prave podvozok je asi to v com Renault Sport vzdy exceloval. Podvozok nie su samozrejme len tlmice a pruziny ale je to komplex: pruzina+tlmic+dorazy, horne ulozenia, nastavenie geometrie, tehlice, ich kinematika, geometria ale aj tuhost podvozkovych dielov. MRS od prvej generacie pouziva tehlicu - hlinikovy odliatok s lisovanymi loziskami a geometriou co znizuje torque steer, do toho tuhe hlinikove odliatky prednych ramien, a v neposlednom rade aj spravne odladene a zvolene silentbloky nielen v ramenach, a ulozeni naprav, ale aj uchytenie riadenia, motora a prevodovky do kasne. To vsetko v sumare dava jazdne vlastnosti ale aj feeling. Napr ked sa zvolia tuhsie pruziny a dohana sa komfort maksimi silentblokmi, tak pri odjazde z miesta skacu predne kolesa (v konecnom dosledku zle rozjazdy a trakcia ale aj buchanie - to robi CTR 10.g, Cupra. Audi S3..., ale MRS vobec). Taktiez to zhorsuje aj makke ulozenie motora a prevodovky. (tvrde je jednoduche dat, ale bude to triast kasnou). V neposlednom rade makke silentbloky menia pocas zatacania kinematiku naprav, co zhorsuje citatelnost auta, ale na zadnej naprave sa vyuziva aj tak ze sa ulozi naprava do makka a auto ked sa pusti v zakrute plyn, tak naprava v tom momente uhne a sprava sa ako natacacia a auto utrhne zadok, lebo sa to deje nahle. V tom je riadene plynule natacacia naprava, ak je dobre spravena podla mna aj citatelnejsia.
Co sa tyka porovnania s CTR:
CTR je zabavne ked sa s nim ide cim rychlejsie a zabava je o tej az absurdnej rychlosti. Je xtremne stabilne a zadok prakticky nic nerobi, len nasleduje predok. Musi sa az brutalne vyprovokovat aby sa nieco dialo. Zvuk od vyfuku v serii je dost hrozny (dychavicny vysavac) zmena na aftermarket ako som mal -Greddy Supreme (vyborna kvalita spracovania), zlepsi sice a zvuk dost vyrazne, ale velmi skoro to zacne obtazovat, lebo v najbeznejsich otackach - 2500-5000 neprijemne duni. Okolo 3-3500 je to najhorsie a to je akurat dialnicne tempo. Otrasna kvalita laku - snad kazdy den pribudne nejaka dobka od kamienku. Extra otrasne audio - skoro tak zle ako v i30N.
Nizka hmotnost auta (odvazene necelych 1400kg s plnou nadrzou bez vodica), vzhldom na velkost je vykupena dojmom, ze to je tak trochu papundekel. Dvere nie su moc vytlmene a ich zvuk zatvarania nie je nejaky moc lahodny:-) Palubovka je taka tenka skrupinka. Pobuchanim po nej sice nerezonuje a povrch je makceny, ale citit ze to je tenucke a silnejsie pobuchanie uz vyvolava rozne zvuky. Zadne sedacky su calunene ciernou velmi lacno vyzerajucou latkou. Predne su super- cervena alcantara, aj dverne vyplne a laktova opierka-tam je zas tmavo siva alcantara to je tiez pekne, stredovy tunel vsak nie je tak pevny ako v Megane.
CTR som mal dve vyhrady k jazdnemu prejavu.
1.obcasne skrtnutie o zuby medzi 1-2. Velmi obcas zaseknutie v kulise 3-4.
2.Pri nakladacke pravotocive zakruty a nerovnosti pod plynom - silne buchnutie od LP kolesa zrejme doraz cez silentblok (napr na Babe v jednej zakrute skoro vzdy) - nebolo to ale jama a doraz tlmica.
CTR ma celkovo jazdny prejav ostrejsi, rejsovejsi od volantu ako i30N, ostrost na volante je porovnatelna s MRS Trophy s tym ze Trophy ma o nieco viac citu v riadeni a CTR v rezime R ma riadenie nastavene uz dost do tazka co je fajn na rychle obluky, ale na slalome sa javi potom na riadeni ako pomalsie ako MRS Trophy. Celkovo posobi MRS Trophy aj v mensich rychlostiach a utiahnutejsich zakrutach agilnejsie.
V comfort mode je CTR na bezne jazdenie super, len sa treba vyhnut vacsim nerovnostiam a dieram, ale aj roletam, tam to pusti az na dorazy a rana je to potom strasna az som mal pocit ze aj na vcelku beznej nerovnosti akych je na cestach kopa, ze som nieco mohol aj poskodit, tak som zo zaciatku vystupoval a pozeral ci som disk nechytil ale nikdy nic. MRS Trophy ma ovela viac “rally” podvozok a zatial mi nikde nebuchlo natvrdo. Kombinacia dobre zvolenych silentblokov, hornych ulozeni a hydraulickych dorazov je podla mna viac super, ako nastavitelne sportove podvozky v komfort mode (aspon v triede hot hatchov).
Infotainment v CTR sa da zvyknut, povedal by som to kulantne asi ze je jednoduchy a funkcny a paci sa mi ze je integrovany do palubky, rovnako ako v MRS.
Ten v MRS po FL je vsak ina galaxia k lepsiemu, rovnako moznosti nastavovania a zobrazovania info. CTR napr nema nikde info o teplote oleja.