... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
dymone
Autor témy
Príspevky: 157
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: E46 323Ci@328Ci
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

G31 530dX - siwrl flaps acucator

Utorok, 4. Mája 2021, 09:52

Ahojte,

popisem cely pribeh aby bolo jasnejsie co vsetko a ako prebiehalo.

Auto bolo kupovane bez svietiaceho CEL a bez chyby na diag.
Neskor slo auto priamo do BMW na komplet SW update. Po update zacalo svietit CEL a od tej chvile je v DDE chyba 2F8500:
Swirl-flap controller, position sensor, signal: Too low


V BMW mi rovno povedali, ze oni takomto pripade menia cele sanie a s motorcekom naklapania klapiek = 1100e + praca

Tak som sa pustil do hladania pouziteho sania aj s motorcekom, ze si ho zrepasujem a len vymenim.
To sa podarilo a mal som teda komplet druhe sanie, kde bolo vsetko dokladne vycistene, vymene vsetky tesnenia atd (vid fotky)

Naledne sme teda realizovali vymenu u otca v dielni. Vsetko nasvedcovalo tomu, ze chyba je opodstatnena, kedze sanie bolo kompletne zanesene a dokonca bolo aj prasknute ramienko od motorceka ku tiahlu klapiek.
Nasledne som teda dal cez INPU zmazat chybu, zresetoval adaptacie pre MAF a dal robit fukcny test klapiek. Ten bezal ako je vidiet na foto, ale pri 69% spadol. To som prisudzoval kablu/SW, kedze som aspon vedel, ze motorcek funguje a klapkami vie otacat.

Lenze druhy den rano sa mi o5 rozsvietilo CEL :( Chyba opat ta ista, lenze ked som skusal vyvolat funkcny test klapiek, tak vobec nesli, motorcek cely cas v nulovej pozicii.
Skusal som mazat adaptacie znova, mazat chybu atd .. ale nic mi nepomohlo znovu rozpohybovat motorcek. Az raz uz som skusal vcsetko mozne, tak som dal zmazat chyby za beziaceho motora!
A to bol trik, ako sa mi podarilo motorcek znova ozivit, ale o5 len docasne. Po urcitej dobe alebo po opatovnom teste klapiek (ktory stale padne na 69%), DDE priste motorcek vyradi a prestane fungovat. Jediny sposob ako ho odblokovat, ze zopakovat mazanie chyb za beziaceho motora.

Tak som s tym siel do BMW, ze viem ze motorcek je funkcny, aj otaca klapkami, ale neviem dokoncit test. Tak som dufal, ze s ich vybavenim sa im to podari dokoncit, alebo zmazat.
No zial to sa nepodarilo, kedze tam ani nebol velmi zaujem to riesit, kedze som nahradny diel nekupoval u nich.

Tak sme skusili vymenit motorcek za povodny, ze co ak nahodou jemu nieco je, ale vysledok je uplne rovnaky. Stake ta ista jedina chyba, aj ked motorcek/klapky sa natacat dokazu.



Moje otazky:

1) Stretol sa uz niekto s niecim takym? Vie to niekto vyriesit respektive doriesit?

2) Aka je kompletna spravna pocedura pri vymene motorceka? V INPE a inde pisu ze treba resetovat adaptacie. Niekde ale pisu, ze s tym preba zacat este pred samotnou vymenou. Aky je ale cely spravny postup? Reset -> vymena -> reset? Reset -> vymena? Treba ukoncovat servisny ukon pri kazdom resete adaptacii (zahrna restart auta)? Alebo zahajit reset, vymena a potom ukoncit servisny ukon? Treba auto aj dat do sleepu?

3) Je priebeh pri teste klapiek vporiadku (modra ciara)? Alebo to ma takmer uplne kopirovat tu cervenu ciaru? Moze ty byt sposobene tym, ze po kompletno vycisteni a pretesneni sania a klapiek sa rukou otacaju klapky malinko tazsie (viac z tuha), alebo to tak ma ist?

4) Je mozne, ze to je sposobene SW DDE ktory tu chybu dostale hned pri update? Je mozne ze dalsim updatom a teda totalnym resetom RJ by to mohlo zmiznut?

5) Nejaky ine napady co vyskusat, zmerat, vymenit? :)
Prílohy
Bez názvu4.png
Bez názvu3.png
Bez názvu3.png (89.01 KiB) 203 zobrazení
IMG_20210417_101432.jpg
IMG_20210417_101408.jpg
IMG_20210416_171651.jpg
IMG_20210416_171626.jpg
IMG_20210416_171518.jpg
M52TUB28 + M54B30 intake manifold + EU2 | H&R Cup Kit | H&R Stabilisators kit | SS headers | M3 front brakes | Meyle HD RSM's + Z3 r.p. | M3 RTAB's + limiters | Subframe: reinforcement & Powerflex | Eonon D5150 | 18" VMR VB3
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 6599
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: dielna

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Utorok, 4. Mája 2021, 11:29

a fyzicky si skusal tie klapky ci chodia lahko? je mozne ze novsi sw ma inak nastavene thresholdy, cize aj nahratie povodneho softu by stalo za to aby si si bol isty
 
PetoK
Príspevky: 8832
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Utorok, 4. Mája 2021, 11:35

Myslim ze nahratie sw na Gxx bude problem s cinskym kablikom
 
Užívateľov profilový obrázok
dymone
Autor témy
Príspevky: 157
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: E46 323Ci@328Ci
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Utorok, 4. Mája 2021, 11:54

PeqpeK napísal:
a fyzicky si skusal tie klapky ci chodia lahko? je mozne ze novsi sw ma inak nastavene thresholdy, cize aj nahratie povodneho softu by stalo za to aby si si bol isty
Ano skusal som to, no a uplne ze lahulinko to nejde. Je to tam na tesno, takze aj to otacanie je take trosku tuhsie (ako ked je o-kruzok medzi dvoma kusmi, ktore okolo seba rotuju). Ma to ist uplne lahko?
M52TUB28 + M54B30 intake manifold + EU2 | H&R Cup Kit | H&R Stabilisators kit | SS headers | M3 front brakes | Meyle HD RSM's + Z3 r.p. | M3 RTAB's + limiters | Subframe: reinforcement & Powerflex | Eonon D5150 | 18" VMR VB3
 
Užívateľov profilový obrázok
starynovy
Príspevky: 7519
Registrovaný: 10.6.2012
Auto: poruchový vergel
Kraj: Žilinský
Bydlisko: podomový servis na orave

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Utorok, 4. Mája 2021, 12:12

PetoK napísal:
Myslim ze nahratie sw na Gxx bude problem s cinskym kablikom

A rollback ti v BMW (ani inom autorizaku) nespravia.. Samozrejme tie MD1 ECU sa uz daju u tuningacov prehravat ale je to relativna novinka, takze drahe ako fras, otazne je tiez ci budu mat konkretnu SW verziu.
| 2012 A7 V6TDI | 2010 X6 40d | 2008 Q7 V8TDI |
| 1992 525tds | 1997 C 250TD | 1998 A8 4.2 V8 | 2002 A8Q 3.3 V8TDI | 2008 SuberB 2.8 V6 | 1998 A6Q R5TDI | 2002 E320CDI | 2004 ML400CDI | 2006 320dAT | 2008 335dA | 2017 A6Q V6TDI |
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 6599
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: dielna

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Utorok, 4. Mája 2021, 15:56

dymone napísal:
Ano skusal som to, no a uplne ze lahulinko to nejde. Je to tam na tesno, takze aj to otacanie je take trosku tuhsie (ako ked je o-kruzok medzi dvoma kusmi, ktore okolo seba rotuju). Ma to ist uplne lahko?

zvykne to ist lahko, ale neviem ako na B57...kazdopadne zda sa ti, ze 2/3 pohybu idu lahsie a posledna 1/3 tazsie? ak ano, tak by to korelovalo s tym grafom

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní