... všetko o BMW ...
Moderátori: salat, b0ris, barabas, alfi666
bmwf30 napísal:Hengst dávám pravidelně na olej. Když už se tu zmínil. Ten zbytek střídám cokoliv.
ViktorDDD napísal:este pre uplnost, vzduch prudi takto:
f3x_filter.png
ja pouzivam filtre mahle/knecht, aj ked to neni nikdy to iste ako origos, lebo OEM diely maju vzdy ine poziadavky na kvalitu ako druhovyroba, nech si vravite co chcete :)
starynovy napísal:Cim implikujes, ze tie ostatne su tam menejcenne? Uplne rovnocenne opotrebenie ti vykuzli aj vzduchovy, pripadne rapidne a drahe, palivovy. To auto by bez olejoveho a vzduchoveho filtra jazdilo kludne aj 100 000km od nova, akurat potom uz bude vsetko tak vylagrovane, ze to nema cenu ani opravovat. Preto su tie filtre vybornej kvality dolezite. Lacne vzduchace su perfektne sledovatelne na turbo motoroch, ked po rokoch hrany lopatiek kompresora uz niesu hrany ale obliny. To sa obrusili o vzduch? No nie, samozrejme. Ked sa kompresor toci 130 000RPM (uhlovu rychlost si mozete spocitat) a trafi casticu prachu velku par mikrometrov, obvykle tvrdy piesok, tak sa odlupne aj kusok z lopatky. Dalej, vymlete ventilove voditka. Myslis, ze sa vymleli sadzami z EGR? No nie. Vymleli sa prave casticami prachu ktore sa dostali medzi driek a voditko z nekvalitneho filtra vzduchu. Palivaky, kazdy diesel ma dnes v nadrzi podavacie cerpadlo z ktoreho sa za chodu ovolnuju otery suciastok. Cize zdrojom znecistenia nieje len nafta, ale samotne auto krmi filter ultra jemnym oterom. Opat, nekvalitny filter pusti obcas nejaku tu casticu, ta sa dostane na rolnu CP4 a je hotovo. Hulakanie, CP4 je na kokot, to je vyrobene na nemecku naftu bla bla.. Nafta je len polovica pribehu. Nemas CP4? Nevadi, rovnaka castica bordelu dojde na sedlo riadiaceho ventilu vo vstrekovaci, opat vymena draheho vstrekovaca lebo filter rozdiel 10€ nakup. Jedine co by sa dalo ignorovat kvalitativne je ten kabinovy, vsak dychaj si dnu co chces. Hocijaky kabinak zachyti listie a muchy a to staci aby neupchalo vymennik. Prachove castice a alergeny su uz tvoja vec. Ale to sa bavime my, tu, konkretne. Samozrejme nech si kazdy nalozi so svojim majetkom ako chce. Vid. taky tvaroh ktory meni olej po 50k+, fajn, jeho vec. Nech nemeni aj vobec. Dufam, ze to potom ale napise do inzeratu. Ale zaroven som ho tu nevidel chodit do tem vypisovat, ze olej menit netreba lebo on si mysli, a on nemeni. Spomenul okrajovo. Takze o tom to cele je, lebo OP to tu nepise prvy krat a je to picovina. Forum je aspon podla mna na to, aby tu boli napisane pravdive uzitocne fakty a tie nech uz si ohne kto chce, ako chce. Realita su samozrejme famy, dojmy, "fundovane nazory" zalozene na vlastnej skusenosti s jednym autom a podobne plytvanie bajtami.
to nevím, všechny stojí stejně jak Hengst, ale zvolil jsem si Hengst - ani nevím proč :) BOSCH, Mahle .. stejná cena na internetu. Tam to kupuju když měním sám.