Ahojte všetci, takže konečne po 6 rokoch odkedy som BMW fanatik, a po 2 BMWčkach, sa mi tentokrát podarilo kúpiť vysnívaný a pekný kúsok auta, takže som sa rozhodol ho predstaviť.
Ako začať, pred 6 rokmi keď som sa prvýkrát previezol v BMW e46 320d 110kw, nebolo inej cesty ako si kúpiť BMW, to auto ma úplne opantalo tým ako sedelo na ceste, aké malo tuhé a presné riadenie, a fantastický motor, (dovtedy som jazdil na 50kw felicii). Môj sen bol e46 330d 150kw manual a zadný náhon v mpackete. Avšak už v roku 2014 sa takáto kombinácia extrémne ťažko zháňala, a keď sa náhodou niečo objavilo tak to stálo podla mňa už nezmyselné prachy, cca 6500-7500€, tých 6500 bolo také moje maximum ktoré by som s radosťou dal za dané auto. Nakoniec som sa úplnou náhodou dostal k jednej sympatickej titansilber e90 320d (120kw m47) s bixenonom, malym idrivom, šibrom, handsfree, tempomatom. Dané auto som si kúpil a bol som extrémne nadšený.. bolo to fakt super auto, sadlo mi ako uliate, perfektný posed, dobrý dizajn, super jazdné vlastnosti (toho som sa bál pretože v danej dobe boli e46ky veľké modly a každy dissoval e90ky aké su bez duše, aké majú slabé jazdné vlastnosti atď., našťastie to podľa mňa nebola pravda) mal som ho 2 roky a cca 60 000km, fungovalo veľmi dobre, nikdy ma nikde nenechalo, a pár mesiacov po predaji sa k nemu dostal na diagnostiku Fiodor a napísal mi že to bola celkom dobrá stočenica, real cca 530 tisic km, na tacho cca 280, ale auto fungovalo perfektne! Dôvod predaja bol že som chcel skúsiť niečo iné, samozrejme silnejšie a 6valcové. Zaobstaral som si e46 330i, avšak bola to veľmi zlá kúpa, jednak prechod z novšieho auta do staršieho ma po pár dňoch omrzel, a celkovo som sa nejak nechal chvíľkovo opantať tým autom. Auto išlo po krátkom čase bohužial z domu, e46 bol môj sen, a kupoval som ho akokeby som bol zaslepený. Následne za tým som mal Passat B7 2,0TDI 103kw CFFB Comfortline- celkom príjemne auto, až na to že to nemalo zrýchlenie, brzdy slabé, nekomunikatívne riadenie, a bolo strašne húpavé a zle sa mi v ňom sedelo, po cca hodine sedenia ma už bolel chrbát (kombinácia vysokého posedu a a lakťoviek nižšie akoby mi vyhovovalo, takisto oddychový "pedál" vedľa spojky bol v dosť zlom uhle a bolela ma z toho noha

) Tak som si povedal že stačilo, a idem hľadať to čo mi sadlo ako uliate a bolo to mojim prvým vlastným autom, takže radu e9x ale v kombíku teda e91 325d (M57 145kw) LCI manuál mpacket a RWD a aspoň hifi audio. Avšak je to veľmi ťažké zohnať za nejaký pre mňa povolený rozpočet, do cca 9k aj s prihlásením dovozom atď. Kto niekedy tieto auta zháňal určite vie, že kombinácia manuál a zadný náhon+mpacket+velká navi a hifi audio je extrémne ťažko zohnateľná. Tak som sledoval inzerciu v Polsku, SVK, CZ, AU, DE, NL, HU, SUI, a za 6 mesiacov som tam našiel asi 4 veľmi pekné kúsky ktoré spĺňali to čo som potreboval, avšak 3 z toho sa predali za 1-2 dni, a s ďalším som sa nedohodol na cene. tak som spustil z nárokov a hľadal som aj predfacelift e91 325d.
Nakoniec som sa cez kamoša dopracoval k tejto krásnej e91 330d manuál RWD mpacket hifi audio veľká navi atď. výpis výbavy posielam nižšie.
v Roku 2019 auto servisoval Flash, a z toho čo si spomínam od kamoša bolo tam menené: žhaviče+RJ, remenica, vodná pumpa, remene, prečistené sanie+EGR, vymenený olej v prevodovke a v diffe, vstreky majú super korekcie, DPF funguje bez problémov.
Auto bolo pri kupovaní bývalým majiteľom preverené Pepeqom, čiže by malo mať aj real km (aktuálne tušim 226000km)- podľa modulov sedia, podľa záznamov v datábaze BMW servisov sedí tiež všetko, interiér vyzerá byť takisto veľmi zachovalý. Auto má pekný zachovalý originál lak, jediné čo ma nedostatky je spodok predného náraznika (ťažký život s obrubníkmi).
Auto mám od konca februára 2020, zatiaľ som na ňom najazdil 6000km, zatiaľ veľká spokojnosť. V priebehu budúceho roka by som chcel preventívne meniť rozvody.
|
Prod. Date | 2006-11-07 |
Service History | !! CHECK HISTORY !! |
Type | 330d |
Series | E91 (3 Series) |
Body Type | Touring |
Steering | Left Hand Drive |
Engine | M57S |
Displacement | 3 |
Power | 170kw / 231hp |
Drive | HECK |
Transmission | Manual |
Colour | Le-mans-blau (381) |
Upholstery | Cloth "blue shadow/Alcantara"/anthracite (ANAT) |
Check mileage | http://www.auto-records.com |
Editions and packages
S7RS | Package Comfort |
S704 | M Sports suspension |
S710 | M leather steering wheel |
S715 | M Aerodynamics package |
S337 | M Sports package |
Comfort and interior equipment
S464 | Ski bag |
S488 | Lumbar support, driver and passenger |
S431 | Interior mirror with automatic-dip |
S4AE | Armrest front, retractable |
S423 | Floor mats velours |
S481 | Sports seat |
S4AB | Fine wood trim burr walnut |
S493 | Storage compartment package |
S428 | Warning triangle and first aid kit |
S494 | Seat heating driver/passenger |
Multimedia
S6AA | BMW TeleServices |
S609 | Navigation system Professional |
S612 | BMW Assist |
S633 | Preparation, mobile phone, Business |
S676 | HiFi speaker system |
S672 | CD changer for 6 CDs |
S620 | Voice control |
- | Bavsound speaker upgrade available |
Driver assistance and lightning
S548 | Kilometre speedo |
S521 | Rain sensor |
S522 | Xenon Light |
S520 | Fog lights |
S534 | Automatic air conditioning |
S507 | Park Distance Control (PDC), rear |
S502 | Headlight cleaning system |
S544 | Cruise control with brake function |
Wheels and drive
S249 | Multifunction f steering wheel |
S2ME | BMW alloy wheel, M double spoke 194 |
Environment and safety
S320 | Deleted, model lettering |
S863 | Dealer List Europe |
S302 | Alarm system |
S879 | On-board literature, German |
S801 | National version Germany |
S321 | Exterior parts in vehicle colour |
S851 | Language version German |
S8SP | Control unit COP |
S313 | Fold-in outside mirror |
Individual equipment
S760 | High gloss shadow line |
S775 | Headlining anthracite |
Other equipment
S1CA | Selection of COP-relevant vehicles |
Prikladám fotky :)