... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
Patopojo napísal:Je to velmi vybite? na videu to sice dost huci no dal som telefon az tesne k tomu v skutocnosti mi to nepride az take vybite a vola je tam minimalna vo volante mi pride skoro ziadna... pri malych kmitoch volantu nepocut nic ked sa volant rozkmita silno a poriadne do stran je pocut presne tento zvuk.. co stym treba to nejako riesit, dotiahnut nieco pripadne to moze byt aj axialna tyc riadenia alebo je problem v prevodovke riadenia ? olej netecie nikde, vsetko ciste, auto ma 170tis. km, jazdene velmi malo na nasich cestach, ako je mozne ze pri tychto km uz moze byt chytene riadenie, ako to potom vyzera u aut z 250tis? ci kazde auto je uz po repase?Takto vybité riadenie môže spôsobovať resp. zosilňovať vibrácie volantu pri brzdení no nebude zdrojom vibracií...
RACERMAN napísal:vyzera ze mas vybity klb na volantovej tyci skontroluj ten
GT323 napísal:Pozri aj či nebola zvolávacia akcia na riadenie ako na F30. Mal podobné príznaky, trasenie, trošku tahalo do strany, menili ich za nový.
Patopojo napísal:Keď naštartuješ tak sa tlakom oleja "vytesní" vôľa no stále môže byť prítomná a prekonaná pri kmitaní od kolies. ja mám cez 250 tis km, zajtra pozriem v akom stave je....
Simonis napísal:ako to skontrolujem prosim ? lebo ked chytim cely hreber riadenia, vola pri klbe nie je, ak myslis to co ja, pretoze klb je dole (oznacene cerevenym) a ja citim volu az uplne hore (oznacene modrou) pri klbe dole stym pohnut neviem skusal som len hore a dole ale ked ho chytim vyssie viem trosku snim hybat hore dole ale len jemne...
ako pise Patopojo pri nastartovanom aute to uz nepocut alebo len minimalne asi olej vyltaci netesnost, otazka je ci sa to nebude zhorsovat pripadne ci to nie je aj nejaky zdroj vibracii....
ako poriesim ten klb? mozme ho preventivne vymenit ale tam je potrebny repas celeho riadenia alebo sa da vymenit len ten diel? .. geometria bola spravena bez problemov, bola dost rozhadzana, ak by tam bola vacsia vola, bol by problem aj s geometriou? ide o to ze ked idem po rovnej ceste a pustim volant, po case auto trosku taha do prava.. gumy su vyvazene geometria spravena.. moze mat na to vplyv ta vola v riadeni?
Patopojo napísal:Patopojo dnes som absolvoval dlhsiu trasu a skusal som tie bzrdy aj pri brzdeni vo vacsich rychlostiach... volant uz nevybruje ani sa nepohne.. ked stlacim brzdovy pedal a brzdim z vacsej rychlosti citelne vibruje podvozok (ako keby pod sedadlom, od podlahy), na volant sa to uz neprenasa, je to ako keby od zadu... pri 100km/h to citit velmi malo pri vyssich rychlostiach je to citelnejsie, odkial to moze ist? vzadu su nove kotuce aj dosky, neverim ze uz su krive, nemoze to byt kardan? pri normalnej jazde na niektorych usekoch citim jemne vibracie pod sedadlom ale len na nejakych usekoch mozno nerovna vozovka... niekedy pri vyjazde do garazu... kedy auto prudko vyjde na plosinku a nasledne stalcim bzrdu citim v opierke take buchnutie od podvozku.. rozmyslam ci to nemoze byt uvolneny vyfuk alebo silentblok na vyfuku....a ten moze vibrovat aj pri brzdeni? asi by bolo najlepsie skontrolovat komplet podvozok znovaKeď naštartuješ tak sa tlakom oleja "vytesní" vôľa no stále môže byť prítomná a prekonaná pri kmitaní od kolies. ja mám cez 250 tis km, zajtra pozriem v akom stave je....
RACERMAN napísal:to ze citis volu len hore je normalne citis ju vo volante prenasa sa...
urob nasledovny test: zmen polohu volantu - vysku hore/dole - vytvoris iny uhol skus ci sa sprava rovnako ak puka menej je to tyč
druhy sposob: zapni zapalovanie ale nestartuj
v motorom priestore dole kde je klb chyt tyč riadenia normalne rukou na klbe, potom aj pod klbom
niekto nech ti otaca volantom - rychlejsie pohyby cca 10cm do oboch stran
ak budes pocut z klbu pukanie, citit rukou volu je prave ten klb k.o.
mozes aj sam potocit tyčou riadenia do oboch stran a skontrolovat
zaroven ked to uz budes robit a budes mat pocit ze vola je na tyci inde a nie v klbe skontroluj spodnu skrutku ktora dotahuje tyc riadenia ci nie je volna, tiez skontroluj skrutku pod volantom (dole plasty)
ak je toto vsetko v poriadku tak je riadenie k.o.
tyc riadenia sa da vymenit samostatne
starynovy napísal:starynovy dakujem za odpoved, myslis ze vola bude presne tu ?Uz tu pleties hrusky s jablkami. Srob ktory pritlaca snek k hrebenu je na spodku riadenia. Nic s tym nevymedzis. Sroby na klboch su utiahnute na uhol a zalepene, volne nebudu. E60 to ma podobne ako E90, vola byva dnu v tisíc hrane po ktorom sa posuva volantova tyc pri zmene vysky. Je v tom vola a ide odtial klepanie aj ked je vsetko pevne. Celkovo k tvojmu problemu, chod s tym do dobreho servisu kde maju skusenosti a zdvihak. Zbytocne sa trapis.
starynovy napísal:Zavaril som to, je to hliník. Ten tisic hran je tam aj kvoli demontáži riadenia, ktora bude obtiaznejsia. Menit volantovu tyc, komplet, za novu som mohol na tom 5 korunovom vraku osrat. No to je LEN klepkanie a vola vo volante. Tebe to trasie, uplne iny problem. A dost pochybujem, ze to robi vola v riadeni. Ta to akurat zosilnuje. Mal som teraz auto, kde bolo bez srandy v predu vybite uplne všetko, kazdy cap a este aj vola v hrebeni. Netriaslo nic.