Zdravím Vás!
Viem, že o problematike vyhadzovania katalyzátorov a chipov sa už popísalo nespočetne veľa strán, preto sa vopred ospravedlňujem za prípadne zdvojenie témy, no odpoveď na konkrétne moju otázku som nikde nenašiel.
Mám BMW e46 320d 100 kW Touring (nájazd asi 250 000 km (čas na smiech, viem

)), na ktorom mi asi približne pred mesiacom odišlo do večných lovíšť dobre známe čerpadlo Bosch VP44. Dnes sa už tento problém rieši, no pri výmene čerpadla som sa dozvedel zaujímavú vec. Mechanik mi hovoril, že na čerpadle bol zapojený nejaký fušerský tuning, ktorý pravdepodobne tomu predchádzajúcemu čerpadlu dosť výrazne pomohol do hrobu (z jeho popisu by som to tipoval na nejaká obdoba powerboxu, sám som auto ešte nevidel, stále sa na ňom robí). Dohodli sme sam, že ten krám odtiaľ vyhodí a zapojí to normálne, ako sa má. Plánujem jazdiť len s viac ako polovicou nádrže nafty a kvalitnou, ideálne nejakou prémiovejšou naftou. Už dlhší čas som chcel riešiť nejaké ľahšie úpravy na aute (soft), k čomu mi dáva repasnuté a normálne zapojené čerpadlo dobrý základ. Rád by som zlúčil vyhodenie jedného z dvojice katalyzátorov s chipom na mieru. Chcem sa preto opýtať, ako zvláda tento motor a hlavne toto čerpadlo v prevádzkovom cykle, ktorý som popísal, nejaký výkonovo priemerný chip? Nechcem to zbytočne tlačiť do extrémov, je to auto na každý deň, preto by ma nepotešil ani nejaký výraznejší nárast hlučnosti (nebojte, straight pipe nepodporujem

Teda, na daily diesely určite nie

). O hlbšom zvuku pri kat off viem, ak nenarastie hluk, je to OK, aspoň to bude znieť trochu nasrane

. Hlavne mi ide o ten katalyzátor, či to má vôbec nejaký výkonový zmysel na tomto konkrétnom motore. Z iných fór a vlákien som sa dočítal aj o poklese, aj náraste výkonu, o väčšej ochote ísť do otáčok a podobne. Ak som sa dobre dočítal, 136 aj 150 koní majú 2 katalyzátory, jeden na zvodoch a druhý na výfuku. Chcel by som odstrániť len ten na zvodoch, predpokladám tam väčší (alebo vôbec nejaký) nárast výkonu (pravdepodobne nahradiť rezonátorom, nakoľko podľa viacerých ľudí má zväčšený objem v mieste, kde sa predtým nachádzal kat priaznivý efekt na odozvu plynového pedála, nakoľko turbo nemusí vytlačiť spaliny z celého výfuku, alebo niečo v takom zmysle, sám úplne nechápem do teraz ako to mysleli), navyše, aj keď to znie možno paradoxne, ekológia mi nie je úplne ľahostajná a nechcem smrdieť ako Ávia

, takže by som rád ten druhý ponechal. Ide mi hlavne o to, či niekto túto konkrétnu situáciu riešil a vie k nej zaujať stanovisko.
Za všetky odpovede vopred ďakujem. :-)