... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Patopojo
Autor témy
Príspevky: 42
Registrovaný: 14.7.2019
Auto: BMW 520d touring F11
Kraj: Nitriansky

Diagnostika MAF N47

Štvrtok, 9. Januára 2020, 21:05

Ahojte, vie mi niekto poradiť ako cez program TESTO pre zobrazenie live dát viem získať údaje o požiadavke MAF. Problém je, že položka Luftmasse IST zobrazuje hodnotu v poriadku cca 40kg/h(voľnobeh) ale Luftmasse SOLL stále zobrazuje trvale konštantnú hodnotu 1269mg/hub pri akýchkoľvek otáčkach. Diagnostika bez chýb. Cez ISTU vidím aktual aj požiadavku kg/h v poriadku. Poradte, ktorú položku v programe TESTO navoliť aby som videl reálnu požiadavku MAF. Problém na 520 F11 aj na 320 F31, vďaka za radu.
 
Užívateľov profilový obrázok
Patopojo
Autor témy
Príspevky: 42
Registrovaný: 14.7.2019
Auto: BMW 520d touring F11
Kraj: Nitriansky

Re: Diagnostika MAF N47

Sobota, 11. Januára 2020, 15:39

Chalani, viete poradiť iný program ako TESTO kde viem logovať F rady. Mám kábel K+DCAN USB od užívateľa ice.blade...
 
Užívateľov profilový obrázok
starynovy
Príspevky: 5622
Registrovaný: 10.6.2012
Auto: poruchový vergel
Kraj: Žilinský
Bydlisko: podomový servis na orave

Re: Diagnostika MAF N47

Sobota, 11. Januára 2020, 19:43

Testo nieje pre deti. To je nastroj na cielene citanie diagnostickych vystupov z ECU. Na starsie jednotky si s tym ktosi dal robotu a doladil tie joby aby to citalo co ma. Podla verzie tam pravdepodobne i tak nemas ECU subor pre tvoj motor co bude DDE7.3. Cize potrebujes pridat tento napr. z ISTA do EDIABAS/ECU. Potom ho v Testo vlozit medzi nahrate ECU subory. Potom si vytvoris custom job, tam das tables a mozes hladat vsetky vystupy co z toho lezu. Bude tam aj luftmasse_pro_hub cokolvek, poziadavka, realne, nazov.. Hovorim, toto nieje moc na domace hrajkanie sa.
| 2012 A7 V6TDI | 2010 X6 40d | 2008 Q7 V8TDI |
| 1992 525tds | 1997 C 250TD | 2002 A8Q V8TDI | 1998 A6Q R5TDI | 2002 E 320CDI | 2004 ML 400CDI | 2006 320dAT | 2008 335dA | 2017 A6Q V6TDI |
 
Užívateľov profilový obrázok
Patopojo
Autor témy
Príspevky: 42
Registrovaný: 14.7.2019
Auto: BMW 520d touring F11
Kraj: Nitriansky

Re: Diagnostika MAF N47

Sobota, 11. Januára 2020, 20:09

Identifikoval som ECU, cez custom job som musel vytvoril konkrétnu (novú)jednotku a cez tables som pridával konkrétne hodnoty. Problém mám iba s hodnotami MAF, ostatné ok, preto som si myslel že jednotku mám vybratú spravne. Bude problém ako píšeš s verziou testO resp. s jednotkami, ktoré má konkretne natiahnuté moja verzia. zatiaľ vďaka
 
Užívateľov profilový obrázok
Patopojo
Autor témy
Príspevky: 42
Registrovaný: 14.7.2019
Auto: BMW 520d touring F11
Kraj: Nitriansky

Re: Diagnostika MAF N47

Nedeľa, 12. Januára 2020, 15:33

TestO1.jpg
Postupoval som podľa tohto návodu TU
Zistil som že v priečinku EDIABAS/ECU sa už nachádza jednotka D72N47A0, ale aj tak som ju tam nakopíroval z ISTA. Jediné čo sa zmenilo je názov ECU v zozname viď. (Označený riadok bol doplnený F0X, F1X, F2X, F3X...... Požiadavka MAF stále konštatntná.


Prikladám LOG. Poprosím Vás o posúdenie hodnôt v logu, možno odhalíme nedostatky aj keď nejaké podozrenia už mám.
 
Užívateľov profilový obrázok
starynovy
Príspevky: 5622
Registrovaný: 10.6.2012
Auto: poruchový vergel
Kraj: Žilinský
Bydlisko: podomový servis na orave

Re: Diagnostika MAF N47

Nedeľa, 12. Januára 2020, 18:17

Nevidim nic, ten ocakavany MAF nemusi sediet s realitou. Zjavne to mas priduchnute a nie malo kedze to tlaci skoro 2bar. Realny MAF vychadza dobre s tym tlakom vzduchu. Jedine co nieje celkom gut je lambda pri plnom vykone, to je len 17:1, nie koniec sveta ale DPF by bolo radsej za 19-20:1.
| 2012 A7 V6TDI | 2010 X6 40d | 2008 Q7 V8TDI |
| 1992 525tds | 1997 C 250TD | 2002 A8Q V8TDI | 1998 A6Q R5TDI | 2002 E 320CDI | 2004 ML 400CDI | 2006 320dAT | 2008 335dA | 2017 A6Q V6TDI |
 
Užívateľov profilový obrázok
Patopojo
Autor témy
Príspevky: 42
Registrovaný: 14.7.2019
Auto: BMW 520d touring F11
Kraj: Nitriansky

Re: Diagnostika MAF N47

Nedeľa, 12. Januára 2020, 18:41

Požiadavka MAF podľa diag ISTA sa mení, nerozumiem prečo ju TESTO vidí loguje ako konštantnú hodnotu. Všimol som si že ked som logoval F31 135kW tak bola tiež konštantná požiadavka MAF a to rovných 2000mg.
Presne na ten plniaci tlak so narážal, pretože keď zas porovnám F31 135kW tak tá má požiadavku MAP 2699mbar(predpokladám séria) a spotreba 5,8l/100.
Nevedel som že na mojej F11 je úprava RJ a bol by som rád ak by tam bola séria( z dôvodu dpf, turba ....) resp. TAKÁ úprava SW aby som nemal spotrebu 7,5l/100km(podľa tankovania) a to som celý mesiac jazdil ako "dôchodca"(na skúšku samozrejme :-) ). Takže to mierne černanie koncovky má za následok zle nastavený pomer vzduch/palivo? Auto vyžívam na rodinné presuny a do práce takže žiadne drify a kickdown nepreferujem.
Tak čo navrhuješ po výmene rozvodov (asi sa už pýtajú) https://www.youtube.com/watch?v=FOO4Ta2CVqI (okrem výmeny auta samozrejme :-) ) ??
 
Užívateľov profilový obrázok
starynovy
Príspevky: 5622
Registrovaný: 10.6.2012
Auto: poruchový vergel
Kraj: Žilinský
Bydlisko: podomový servis na orave

Re: Diagnostika MAF N47

Nedeľa, 12. Januára 2020, 21:07

No ak ti je viacmenej jedno ako to chodi tak tam daj updatnut soft v DDE a mas to ciste, spokojne. Teraz to bude mat tak 170kW mozno a ktovie ako je to urobene, kto to robil. Lebo mimo toho pomeru vzduchu ti to stale ukazuje ~400Nm cize je to dekalibrovane aj v prepocte Nm na mg/H, cierna koncovka by byt nemala ale kto vie ci to nieje dekalibrovane aj na vstrekoch..
| 2012 A7 V6TDI | 2010 X6 40d | 2008 Q7 V8TDI |
| 1992 525tds | 1997 C 250TD | 2002 A8Q V8TDI | 1998 A6Q R5TDI | 2002 E 320CDI | 2004 ML 400CDI | 2006 320dAT | 2008 335dA | 2017 A6Q V6TDI |
 
Užívateľov profilový obrázok
Patopojo
Autor témy
Príspevky: 42
Registrovaný: 14.7.2019
Auto: BMW 520d touring F11
Kraj: Nitriansky

Re: Diagnostika MAF N47

Nedeľa, 12. Januára 2020, 21:19

Neviem kto to robil, tak som auto kúpil z BA(na značkach mám maxi motosport tak si to začínam spájať....), nie je mi samozrejme zas úplne jedno ako to chodí... paradoxne to ide ale slabšie ako F31 135kW ale zas tá je lahšia.
Keď vymením rozvody, má význam to upravovať s aktuálnym SW alebo je lepšie updatnuť soft v DDE a na ňom riešiť úpravu? Vieš spraviť update aj úpravu SW k spokojnosti?
 
Užívateľov profilový obrázok
starynovy
Príspevky: 5622
Registrovaný: 10.6.2012
Auto: poruchový vergel
Kraj: Žilinský
Bydlisko: podomový servis na orave

Re: Diagnostika MAF N47

Pondelok, 13. Januára 2020, 20:37

Upravovat sa da aj stavajuci to je fuk.. upgrade bol mysleny ako rychlejsia cesta pretoze to robi hociktory dealer alebo aj ludia z klubu.
| 2012 A7 V6TDI | 2010 X6 40d | 2008 Q7 V8TDI |
| 1992 525tds | 1997 C 250TD | 2002 A8Q V8TDI | 1998 A6Q R5TDI | 2002 E 320CDI | 2004 ML 400CDI | 2006 320dAT | 2008 335dA | 2017 A6Q V6TDI |
 
Užívateľov profilový obrázok
Patopojo
Autor témy
Príspevky: 42
Registrovaný: 14.7.2019
Auto: BMW 520d touring F11
Kraj: Nitriansky

Re: Diagnostika MAF N47

Pondelok, 13. Januára 2020, 20:42

Ok, doriešim rozvody a potom sa rozhodnem a ozvem sa,v každom prípade s tým bude treba niečo spraviť...

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: consiglieri, Google [Bot] a 6 neregistrovaných