... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

banner
 
xirob
Autor témy
Príspevky: 9
Registrovaný: 29.8.2017
Auto: BMW E46 1998
Kraj: Bratislavský

Prehrievanie

Streda, 21. Augusta 2019, 12:30

Zdravím vás,
Mám taký problém, a rád by som vás požiadal o názory. V poslednej dobe mi prehrieva motor. Najskôr som si myslel, že je to termostat, tak som ho vymenil. Prehrievanie však pokračuje.
Napojil som ho na INPU a porovnal teploty chladiacej kvapaliny a na výstupe za termostatom. Ako vidno v prílohe teplota kvapaliny 103,4 a na hadici za termostatom 42,2, keď teplota kvapaliny vystúpi na cca 105 začne sa dvíhať aj teplota za termostatom na cca 95, ale teplota kvapaliny zostane nezmenená, ba dokonca stúpa ďalej na 110 kedy sa ustáli. Za termostatom, keď tam nabehne cca tých 95 pustí sa ventilátor na chladiči a teplota zíde na ca 65, ale iba za termostatom, teplota 110 kvapaliny zostane nezmenená, práveže rastie ďalej, až do prehriatia, a podľa toho čo počujem pod vrchnákom celkom by rada vyvrela. Toto všetko keď auto je namieste vo voľno behu. Teraz keď pridám plyn to je jedno na aké otáčky, rázom sa teplota začne vyrovnávať na oboch stranách, čo mi značí, že sa pustilo čerpadlo a premiešalo vodu. Keď však zase nechám voľnobeh znova teplota rastie a za termostatom sa schladí chladičom.
Znamená toto chybné čerpadlo, alebo to môže byť nejaká elektrikárska záležitosť? Ako to že čerpadlo na voľnobehu nejde, ale až po pridaní plynu? Prípadne sú lopatky zničené a ako tak fungujú pri vyšších otáčkach, a pri voľnobehu sú neúčinné?

Ďakujem pekne za pomoc.
Prílohy
Snímka.PNG
Snímka.PNG (45.84 KiB) 211 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 480
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Prehrievanie

Štvrtok, 22. Augusta 2019, 06:50

Odvzdušnenie - podľa návodu pre daný motor. Pri niektorých sa musí zapnúť zapaľovanie do polohy 2 aby sa otvorili klapky kúrenia. Skontrolovať tesnosť ( pretlakom) chladiaci systém, možné poškodenie tesnenia zátky vyrovnávacej nádrže. Skontrolovať teplotu chladiča po celej ploche, možné usadeniny. Dať posledných 7 čísel VIN aby sme vedeli "ktorá bije".
 
xirob
Autor témy
Príspevky: 9
Registrovaný: 29.8.2017
Auto: BMW E46 1998
Kraj: Bratislavský

Re: Prehrievanie

Štvrtok, 22. Augusta 2019, 07:49

Auto je 318i 98 ročník. Čísla VIN: ... JJ24639
Nedávno sa mi stalo, že sa trochu prehrialo a vytrhla sa hadica z hora od kolena na expanzke, koleno bolo prehnité. Vymenil som hadicu s kolenom, potom som zistil, že zátka na expanzke fučí, to jej jadro bolo vylomené z tých malých držiačikov, vymenil som za novú. Potom som zistil, že expanzka je prasknutá vymenil som celú. Tak som vymenil ten termostat, keď som vybral starý bol aj ten zlomený a zrejme stále otvorený, tak ma napadlo, že ten asi nemôže za prehrievanie. Vždy keď som dolieval vodu tak som aj poriadne odvzdušnil, zapol kúrenie, auto dal tak, aby ventil bol na najvyššom bode.
Môže netesnosť spôsobiť to, že je iná teplota pred a za termostatom? Nemalo by čerpadlo posunúť horúcu vodu pri motore za termostat na chladič?
Vďaka za reakciu
 
GT323
Príspevky: 141
Registrovaný: 17.9.2017
Auto: 325i E46
Kraj: Nitriansky

Re: Prehrievanie

Štvrtok, 22. Augusta 2019, 20:16

Veď vymontuj to čerpadlo.
E46 325i
E46 323i

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: janest a 4 neregistrovaní