... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

banner
 
Onestep
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 23.3.2019
Kraj: Prešovský

M47 motor optimálne radenie a práca z otáčkami

Štvrtok, 1. Augusta 2019, 19:25

Zdravím klubáci,
Trocha OT téma , ale nedávno som kúpil priateľke BMW 1 e87 118d bez DPF , teda m47 motor v 90kw trocha starší už má cca 280k km v dobrom stave po diagnostikách a servisoch , ešte s originálnym turbom.
K veci čítal som tuna na fóre ( prví majiteľ tiež niečo spomínal ), že vraj tieto motory majú celkovo radšej otáčky 2000+ a pri nižších padá aj Výhon aj spotreba. Ja mám Audi A5 2.0 tfsi automat , predtým som mal manuál a4, ale benzín. Kto teda pozná tieto motory , alebo celkovo BMW naftu ako teda radíte ? Hlavne v meste

S toho ako radím ja podľa zvuku motora , 1ka klasika z miesta 1800-2000ot. -> 2 pri nejakých 2000ot. -> 3. po meste ak je situácia na ceste tak 25-50 premávka, kopec.. -> 4 pri 50 točí cca 1450 ot. takže po meste na rovinách a klesaní 50-60 ( do mierneho kopca, pokiaľ sa nedá rozbehnúť mierne na 60 to už klesá pod 1500ot. takže 3 ) -> 5 keď 4 točí 2000. ot. ..

Teda pri jazde po rovine bežne cca 1600ot. , pri kopci a stúpaní 2000-2300ot. , keď sa žiada zrýchľovanie 2100-3000ot.

Taktiež do strmého kopca ( hlavne ak je motor chladnejší je lepšie ísť 50 na 2ke a točí tak 2500-2800. ot. alebo rozbehnúť 2ku tak do 2500.ot a zaradiť 3 pričom otáčky klesnú tak na 1700 a pri miernom plyne sú po 5 sekundách okolo 2000ot. ?

Snáď som to nenapísal , ako úplný mongol ( radosť písať po práci na mobile slohy haha ) , príde mi, že na mojej a4 bol ten prejav trocha zreteľnejší a dalo sa ľahšie odhadovať , prvá nafta a manuál a niekedy je ten zvuk a vibrácie také všelijaké
 
Užívateľov profilový obrázok
matus699
Príspevky: 353
Registrovaný: 5.7.2014
Auto: M47N2 2,0 diesel
Kraj: Trnavský

Re: M47 motor optimálne radenie a práca z otáčkami

Piatok, 2. Augusta 2019, 06:36

ten motor si najlepsie pradie pri cca 1700-2200
riad sa uchom a vibraciami zistis sam
pod 1500 nejazdi trpi tym vsetko
v meste alebo obci je ideal jazdit na 3ke
 
Užívateľov profilový obrázok
bajuz
Príspevky: 39
Registrovaný: 29.9.2017
Auto: E60
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Senica

Re: M47 motor optimálne radenie a práca z otáčkami

Piatok, 2. Augusta 2019, 07:21

napísal si to v pohode, ako píše matus699 1700 - 2200, nechal by som nejakú zlatú strednú cestu pri 2000ot., ale každopádne, máš skúsenosti s autami, počúvaj motor a prídeš čo asi a ako, pod 1500 by som nešiel na žiadnom aute
 
Užívateľov profilový obrázok
starynovy
Príspevky: 4994
Registrovaný: 10.6.2012
Auto: poruchový vergel
Kraj: Žilinský
Bydlisko: podomový servis na orave

Re: M47 motor optimálne radenie a práca z otáčkami

Piatok, 2. Augusta 2019, 07:45

bajuz napísal:
napísal si to v pohode, ako píše matus699 1700 - 2200, nechal by som nejakú zlatú strednú cestu pri 2000ot., ale každopádne, máš skúsenosti s autami, počúvaj motor a prídeš čo asi a ako, pod 1500 by som nešiel na žiadnom aute

Tak to budes na modernych autach jadit v manuale alebo Sku.
Mozes ist aj na 1100RPM ked je k tomu vhodna zataz-teda skoro ziadna. Ja poviem, hlavne tomu treba pravidelne nalozit, nieje nic horsie ako cely zivot duseny motor, radeny na 2200RPM.. rozklepana dymiaca zdochlina. A nalozit nemyslim raz tyzdenne, idem z obce mam tam trojku, tak to roztiahnem na 95 a dam 5/6. Navyse mi tym urobis radost ked nebudem sledovat ako 30s dymiaci zrychlujes na 80 v 5tke. :D
| 2017 A6Q V6TDI | 2012 A7 V6TDI | 2010 X6 40d | 2008 Q7 V8TDI |
| 1992 525tds | 1997 C 250TD | 2002 A8Q V8TDI | 1998 A6Q R5TDI | 2002 E 320CDI | 2004 ML 400CDI | 2006 320dAT | 2008 335dA |
 
Užívateľov profilový obrázok
bajuz
Príspevky: 39
Registrovaný: 29.9.2017
Auto: E60
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Senica

Re: M47 motor optimálne radenie a práca z otáčkami

Piatok, 2. Augusta 2019, 07:55

starynovy napísal:
Tak to budes na modernych autach jadit v manuale alebo Sku.
Mozes ist aj na 1100RPM ked je k tomu vhodna zataz-teda skoro ziadna. Ja poviem, hlavne tomu treba pravidelne nalozit, nieje nic horsie ako cely zivot duseny motor, radeny na 2200RPM.. rozklepana dymiaca zdochlina. A nalozit nemyslim raz tyzdenne, idem z obce mam tam trojku, tak to roztiahnem na 95 a dam 5/6. Navyse mi tym urobis radost ked nebudem sledovat ako 30s dymiaci zrychlujes na 80 v 5tke. :D

to nepochybne treba, občas mu dobre pripáliť je balzam na dušu a aj pre to auto, predsa je na to aby išlo :D

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných