Ahojte, predstavim vam moj prirastok do garaze, ale este predtym, nez sa dostaneme k autu trocha zhrniem, co viedlo k tomuto kroku :)
Ako mozete vidiet podla moja datumu registracie, tak som tu uz registrovany cez 8 rokov ale zatial som nikdy nevlastnil tuto znacku a ako sa da vycitat z mojho nicku, tak az na dve male vynimky (Ford - hroza, Nissan - parada) som vzdy jazdil na autach s okridlenym sipom na kapote, vdaka comu som bol naprikladcelkom aktivny na Felicia klube, z ktoreho si pamatam napr. Fuxxov "Snow flake"

Samozrejme pocas "puberty" (ktora u muzov trva zvycajne dlhsie :) ) som vzdy poskuloval po nejakych E34, E36 alebo E46, ci neskor i E90. Ako vsak siel cas a pribudali povinnosti, tak som sa na tieto zaluby vykaslal a v garazi mi ostala jedna Fabka Combi 2006 so slavnym HTP motorom (na ktory okrem vykonu nemozem povedat nic zleho) a ktora mi pri mojom rocnom najazde cca 8000km uplne staci (auto ma sice cez 12 rokov ale len tento rok som prekrocil hranicu 100.000km), kedze vacsinou na dlhsie vzdialenosti preferujem lietadlo, do roboty vacsinou chodim vlakom (Vieden..) a vramci mesta si vystacim s MHD alebo taxikom.
Tak ci onak mi uz dlhsiu dobu vadilo, ze priatelka sa skutocne nema do soferovania (dokonca som pre nu zohnal mensie, starsie auto, nech mi neobucha Fapku

) a neskor s tym uplne sekla. Na vine, podla vsetkeho bola praca s manualom.. Nevadi, nechcel som ju do toho nejako nasilu tlacit ale urcite som nechcel, aby sa z nej stal nevodic. Preto som zacal rozmyslat nad alternativou - a to kupou automatu. V prvom rade som zacal rozmyslat nad novym/novsim autom (preto som sa tu napriklad nedavno pytal na F31), lenze potom ma napadlo, ze mozno nove/novsie auto nie je uplne najlepsi napad pre zaciatocnika, ktory to niekde obucha a pokial sa znova na to vykasle, tak budem mat v garazi zbytocne utopenych 15-20 litrov

Preto som sa znova rozhodol najst starsie auto - cca do 3000EUR s automatom, ktore bude doma cca rok alebo dva a ktore bude sluzit ako taky lakmusovy papierik aby som zistil, ci vobec bude mlada jazdit alebo nie :). Auta som zacal hladat od leta a zasadne pozeral len v BA kraji, lebo som lenivy kkt, co vam poviem

Nebol som vsak pozriet ani jedno az do minuleho tyzdna, kedy som okolo siedmej vecer v stredu browsoval autobazar.eu a zbadal jedun E46 318D od povodneho majitela. Tak som to rovno vecer siel pozriet a v piatok rano prepisal a vyplatil - rozhodnutiu urcite nie velmi racionalne ale bolo tam nieco, co ma k autu skutocne tahalo

Takze v rychlosti k auta - jedna sa o BMW E46 6/2004 318D (motor s obsahom 1995 tj. common rail) a 5-stupnovym automatom (pravdepodobne ZF?). Nabehanych ma 252.000km a do 4/2018 to mal prvy majitel, potom to od neho zobral clovek, ktory mu to posledne roky servisoval a ktory to chcel pre priatelku, no nakoniec sa rozhodli pre ine auto. Cize da sa povedat, ze auto malo 1.5 majitela predomnou :) Vybava je nasledujuca:
P973A
Winter packageP975A Dummy-SALAPA
P976A Package Comfort
S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S205A Automatic transmission
S210A Dynamic stability control
S240A Leather steering wheel
S249A Multifunction f steering wheel
S2CDA BMW light alloy wheel, spider spoke 136
S302A Alarm system
S411A Window lifts,electric,front/rear
S428A Warning triangle and first aid kit
S473A Armrest front
S495A 3-point belt and headrest, center rear
S508A Park Distance Control (PDC)
S520A Fog lights
S534A Automatic air conditioning
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S550A On-board computer
S650A CD player
S661A Radio BMW Business (C43)
S785A White direction indicator lights
S832A Battery in luggage compartment
S851A Language version German
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
S8SPA Control unit COP
S915A Dummy-SALAPA
Co sa tyka stavu, tak karoseria je na tom super, interier nie je zniceny (aj ked okolo prevodovej paky sa odliepa ten vinyl, resp. ten gumenny potah komponentov) ale bude vyzadovat detailing a mozno aj vytepovanie, nech to vyzenie stare pachy. Motor startuje a taha fajn, aj ked to urcite nie je ziadna raketa, tak oproti mojim doterajsim 47kW je to prijemna zmena :) Prevodovka tiez zatial (klop klop) radi pekne.
Teraz par fotiek, nech sa mozete pokochat aj vy.


Mno a ake su plany s autom do buducna?Urcite nebudem nijak radikalne menit vzhlad, pretoze mne sa paci to, ze 14 rokov s nim nikto nerobil ziaden tuning ani ine skopiciny a ja tiez preferujem tento pristup. Cize vylepsienia alebo starostlivost budu cisto technickeho a funkcneho charakteru :)
Zatekanie cez spolujazdcove dvere - vyrieseneToto som stihol vyriesit hned druhy den, co som ho vlastnil. Zhodil som tapacir a pretesnil tu penovu membranu. Este som si v BMW objednal novu vonkajsiu tesniacu listu na okno, lebo tato prepusta zbytocne vela vody do dveri.
Dorobenie AUX portu na radioAUX kabel zatial objednany z Ebayu...
Detailing a starostlivost o interierPravdepodobne az po zime, resp. niekde neskor na jar.
Automaticka prevodovka - olejChcel by som dat cim skor vymenit...
Napravy a plavanie na cestePri prejazde nerovnostami sa mi zda, ze auto je obcas hlucnejsie nez by sa na tuto triedu patrilo (aj ked to vobec nie je nic kriticke s porovnanim s inymi autami na SK) cize po zime by slo k niekomu na zdvihak a zhodnotila by sa situaciu. Volant ma vsak podla mna trocha vacsiu volu a bojim sa, ci uz nebude zniceny hreben...
Nove letne pneuMomentalne su na aute obute 225/50 R16 a clovek, co mi auto predaval vravel, ze aj tato zbytocna sirka pneumatik moze za plavanie na ceste - hlavne ked sme sli po ceste, kde boli kolajnice. Na jar by som chcel asi ist do 205/60 R16.
K autu inak nemam zimne gumy a asi ani nebudem zhanat - auto skor precka zimu v garazi (Fabka ma bude za toto neznasat

) pripadne pred barakom, lebo asi budem chciet usetrit karoseriu pred zbytocnym kontaktom so solou. Okrem ineho u nas v BA tie zimy nie su take strasne, cize ak bude sucho, tak to par kilometrov zvladne.. a na lyzovacku urcite pojdem druhym, kedze k tomuto auta nemam nosic na strechu a zhanat sa mi ho rozhodne nechce :)