Ahojte chlapci :) dlho som sem nič nenapísal tak sa to za rok dosť nakopilo tak v krátkosti zhrnutie.
Na aute mam vela nového, okrem iného aj piesty
Tu vám trochu rozpíšem čo sa mi stal za problém s mojou dieslovou E61. Hlavne pre tých čo sedlajú dieslové autá je tu ponaučenie na cudzej chybe ako vyšité.
Takže ako začať, proste stalo sa mi za kľudnej jazdy to, že som pustil plynový pedál a auto šlo ďalej... hmm fasa, jebe elektrickému pedálu, pohral som sa s tým a šlo to par metrov dobre, reagoval na pridanie pustenie... Iba odrazu auto chytilo otáčky samo od seba, a to do takej miery že ručička otáčkomera zastala[font=Helvetica, Arial, sans-serif] na doraze a motor vyskočil ešte možno o ďalšie 3tis. ot. vyššie, v tej rýchlosti by som sa zabil, lebo reakcia na brzdy bola taka ze to auto ma kurva tlačilo aj cez plne brzdy vpred... Dal som na páke automatu N a zastal vedľa cesty, dovtedy motor raz alebo dva krát takto vytočilo, buchlo dačo, a bolo ticho a všade v aute a na okolo auta smrad a dym. Pod kapotou všade okolo turieb olej... hmm, vzal som to na vozíku v piatok okolo polnoci od Lučenca domov, do rána som vybral obe turba, sanie, ic... turba vyzerali byť OK, pár dní pred tým sa pretesnovali a mam aj detailné fotky... Vrtulky osky OK... Vyčistil som to od oleja, poskladal som auto, točím a nič... Vzal som ho na vozík a odniesol Maťovi Greňovi ktorý mi pred tým na ňom robil nejaké veci...[/font]a má s 535d bohaté skúsenosti. Následne mi volal že to nemá tlak na rampe, sú tri vstreky zlé, no jeden je úplne otvorený a pri otočení kľúčika naftu tlačí do valca. Turbá sú fakt ok a to čo sa stalo je následok vstrekov ktoré ostali pootvorené resp mali od čurkajúcej nafty v tých teplotách už tak zväčšené otvory na špičke že to bolo voľným okom vidieť priemer asi 5x väčší. Motor si sám potiahol naftu cez otvorené vstreky a išiel si svoje.[font=Helvetica, Arial, sans-serif]Vzal som všetky vstreky na stolicu, dali sa tri kusy urobiť, tri mali hodnoty OK. Po založení vstrekov je tretí valec bez kompresie, (ten najhorší vstrek). Hmm, prepálilo piest? Ventil? Sedlo? No nič, hlava dole, bolo odštiepene z ventila, následok buď stretu s piestom alebo sa tam v tých otáčkach stalo niečo iné, z jedného žhaviča chýbala špička tak možno to... Po zhodení hlavy sa nám ukázali tri piesty (3, 4, 5) na ktoré zle vplývali tie zlé vstreky, a tým sa ich povrch neskutočne zdeformoval... (tečúcou a nie rozprášenou naftou). Čiže celý motor von, hlava GO v špecializovanej firme v Maďarsku, piesty našťastie Maťo z 535ky ešte tri mal v perfektnom stave, tak sa použili tie. (inak strašný problém kúpiť do tohto motora /35d 200kw/ niečo, na SR nereálne a vonku ceny také ze sa hlava zatočí) ked do budúcna budem registrovať za dobrú cenu celý motor tak si jeden do zásoby kúpim.[/font][font=Helvetica, Arial, sans-serif]Ponaučenie: preventívne vybrať z auta všetky vstreky a dat ich stav skontrolovať na stolicu, stojí to par korún, nechcite mat potom problemy a zbytočné výdavky ako ja... Za to sa dá kúpiť dnes už pekná sada kolies. motor od vtedy beží parádne, Maťo tam spravil soft na 400 koní a 800NM a ide to parááádne
[/font]Pribudli Breyton Magic R19 dvojrozmer a taktiež Dotz Mugelo R19 dvojrozmer, na zimu som si zaobstaral styling 135 R18
Vymenil som diferák, žhaviče s RJ od Beru, olej nadalej 5w50, iný tam už nedám (longlife si nechajte), a klasika filtre, čapy, tyčky riadenia, tyčky stabilizatora a už ani neviem čo všetko. Momentálne som dokúpil zadný Mpaket a k nemu difúzor na duplex výfuk ktorý bude urobený v decembri, downpipe diel od turba je už doma.
čo mám v pláne do budúcna
:-LCI svetlá zadné
-Upgrade predných svetiel
-Mpaket predný nárazník
-Mpaket prahy
-čierna stropnica /panorama
-Wagner intercooler
-obe turba hybrid
-na leto nejaké vážnejšie kolesá :)