Streda, 31. Októbra 2018, 19:42
Páni, chcem sa s vami podeliť o jednu veľmi nepríjemnú skúsenosť s bankou, čo sa mi stala nedávno. Minulý týždeň som išiel vyberať z bankomatu z Poštovej banky a napísalo mi to, že nemám povolenie k tej operácii. Asi mesiac dozadu mi prišla na druhý účet v Slovenskej Sporiteľne väčšia suma peňazí (nad 10 000€) zo staršej investície. Ešte dávnejšie mi bolo odporučené v Poštovej banke, aby som robil obraty, čím väčšie, tým vraj lepšie do budúcnosti kvôli hypotéke, úveru, lacnejší účet budem mať atď. Tak som posielal väčšie sumy peňazí medzi bankami, keď som ich mal k dispozícii. Aj som si trochu myslel, že to môže byť podozrivé, keď na účte, kde boli za rok priemerné obraty maximálne 600€ a zrazu pravidelne nad 10 000€, môže to byť systému/banke podozrivé. Ale ja mám tie peniaze legálne. No nevadí, po tom neúspešnom výbere som kontaktoval banku a bolo mi povedané, že už to na nejakom oddelení riešia. Tak som sa spýtal, kedy mi to akože plánovali ohlásiť, neprišla žiadna SMS, mail, ani nič. Predstavte si situáciu, že nakúpite plný vozík v supermarkete, idete platiť a nepôjde vám karta, ostuda jak hovado. Na druhý deň stále nič, bol som v podstate bez peňazí, tak idem do banky osobne. Tam sa ma pýtali, prečo som toľko transakcií robil, odkiaľ som mal peniaze, ešte aj riaditeľka prišla atď. Čo ma ale najviac vytočilo, v tej banke som zrovna stretol jednu pani, čo poznám a ona zhodou okolností sedela vedľa u pani na druhom stole a všetko počula. Myslím, že nie je vôbec dobré, že v banke sú klienti tak blízko seba a všetko počujú. Keď si spomeniem, ako veľmi sú Slováci závistliví, klebetní a neviem čo, je mi z toho zle. Cítil som sa naozaj nepríjemne, keď sa ma vypytovala na tie veci, ako keby som bol nejaký podvodník čo perie špinavé peniaze a ešte tá pani vedľa, teraz bude celé mesto o mne vedieť, že ma z niečoho banka podozrieva ? Každý deň som volal na infolinku, písal, nikto nič stále nevedel, len že technický problém, vraj preverujú transakcie. Začal som sa o to trochu zaujímať a zistil som, že banky majú zo zákona povinnosť preverovať podozrivé transakcie, ale musia o tom klienta informovať a žiadať vysvetlenie, odkiaľ tie peniaze sú, čo som na pobočke vysvetlil. Už som bol po týždni poriadne vytočený, napísal som veľmi dlhý mail a zrazu prišla odpoveď s vysvetlením. Tak prosím pekne môj účet je v stave rušenia a prostriedky mi budú vyplatené osobne alebo na nejaký účet. Oni sa proste rozhodli, že mi zrušia účet a nikto ma o ničom neinformoval. V piatok si idem pre peniaze ale do budúcnosti si budem dávať poriadny pozor, pretože takúto situáciu už nechcem nikdy zažiť. Bavil som sa mimochodom aj s pár ľudmi, čo sa v tom vyznajú a nikomu sa to ešte nestalo. A podľa právnika, ktorého som sa len tak medzi rečou spýtal, by sa to dalo aj napadnúť, keďže ma neinformovali vôbec. Možno to tak aj budem riešiť, uvidím, kompenzácia za každý deň, čo som bol bez peňazí. Ešte mi pár ľudí odporučilo, nech zavolám do TV, ale ja nie som taký typ... Takže tak.