... všetko o BMW ...
Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k


TT-SIMIK napísal:skoč na bubny.......možno ide jedno prasa skorej ako druhé......
). V tvojom prípade by som sa zameral na Ľ predné koleso kde je zmenšený nástup brzdového účinku lebo sa chytá iba jedná doštička tá vonkajšia. Vnútorná najskôr "visí" preto nevidíš, že kotúč nie je vyleštený po celej ploche. Pokiaľ dáš dole koleso a vyberieš doštičky mal by si byť schopný rukou hýbať strmeňom +/- 1 cm do strán. Pokiaľ to tak nie je alebo to ide ťažko máš príčinu tvojho problému. Pri tejto vade sa sila vyvinutá hydraulikou piestiku rozloží v pomere 1:1 na doštičku a prekonanie odporu trňa čo v počiatku znamená že ti zaberie iba jedna doštička na ĽP oproti normálnemu účinku PP kolesa čo v konečnom dôsledku je 1/4 brzdná sila vadného kolesa oproti druhému. To sa nestane pokiaľ by si prudko zabrzdil a počiatočná nesymentria by sa okamžite vyrovnala. Rizikom je hranica kedy do toho vstúpi ABS a povolí tlak aby nedošlo k zblokovaniu PP kolesa. Preto za mokra to pocítiš najviac lebo PP koleso dosiahne optimum brzdého účinku 4-krát rýchlejšie oproti ĽP z dôvodu osušenia trecej polochy kotúča. Pritom si systém myslí, že tak to má byť a vodič brzdí v pravej zatáčke - tu nie je žiadna spätná väzba v systéme okrem " ťahania volantu vpravo". No a po novom kedy sa už meria ovalita brzd neprejdeš na STK kvôli lenivosti mechanika a ušetreným 8-im eurám.stanleyt318 napísal:Kotúče a doštičky sa musia k sebe hodiť. Samozrejme fejk bude fejkom aj keby mal laserom vypálené logo Brembo. Pozor na športové kotúče tie sa musia najskôr zohriať a v reálnej premávke sú takmer nepoužiteľné. Ich počiatočné brzdné vlastnosti sú horšie ako čínske blato.Mal som rovnaky problem, po vymene prednych brzd a kotucov sa s autom hned z uvodu jazdilo a brzdilo divoko (o com som nevedel) a od vtedy tahalo do strany pri kritickom brzdeni. Vyskusal som vsetko mozne aj nemozne, bol som pri x odbornikoch az nakoniec pomohla vymena kotucov za nove a kvalitnejšie a bolo po probleme...