Nazdar klubáci, som BMW pozitiv!
Touto chorobou som sa nakazil pred 5 rokmi, keď som vlastnil E90 330 xD. Po dvoch rokoch však musela ísť preč z rodinných dôvodov a "daily car" ostal iba malý Suzuki. Viete si predstaviť tie tri roky múk, bezsenných nocí a abstinenčných príznakov, ktoré som musel prežiť až do tohto leta, kedy som opäť sadol pred ten nádherný volant.
Po predošlých skúsenostiach som sa však, dá sa povedať, poučil. Jednak som pred 5 rokmi nekupoval auto od dobrého predajcu (po kúpe som zistil stočené kilometre), nekupoval som ho s technicky znalým odborníkom po boku a musím priznať, že auto bolo veľmi často v servise a trpelo na vady, ktoré mi mechanik popísal ako "nezvyčajné" a pravdepodobne prameniace z toho, že bolo auto veľmi "dojené" a málo starané.
Pred súčasnou kúpou som sa preto rozhodol, že určite benzín, troj-liter, bez turba, manuál a dovoz z Nemecka. Jednak autá môjho výberu na SK, dá sa povedať neboli, alebo už keď áno, tak tam bol navrtaný LPG, alebo mal "krásny polep karosérie" a jednoducho tých pár cukríkových aút na Slovensku väčšinou stoja pekne v garáži a určite nechcú opustiť súčasných majiteľov.

(nechcem flamovať, ale je jasné, že na našom malom trhu aút je problém nájsť to, čo zodpovedá predstavám). No a aj tá zmena zákona o registračnej dani mi dala krídla vo výbere auta z Nemecka. (pred rokom by som dal za prihlásenie nejakých 1600 eur, teraz to bolo nejakých 230 eur!)
Takže po kontaktovaní známeho môjho známeho prišli dni plné napätia a po konzultácii a dojednávaní sa priviezla na kamióne moja "dvanástročná cukríková" e90-tka.
Nepotreboval som strešné okno, dažďový senzor a iné doplnky výbavy, išlo mi o to, aby sa našiel kus, o ktorý sa staral poctivý Nemec (nič proti poctivým Slovákom

) a taký kus sa podarilo nájsť. Čo sa týka laku, interiéru a motoru - doslova nezodpovedá 12 ročnému opotrebeniu, akoby sa tých 160.000 kilometrov v ňom nik nevozil. Musím priznať, že zadný parkovací senzor mi chýba a asi ho dám dorobiť, len dúfam, že to nezohyzdí zadok a aj tempomat som si chválil v predošlom baworáku. Aj keď po dovolenke v Slovinsku a odjazdených 2000 kilometroch po diaľnici som veľmi lineárne neišiel, teda ten tempomat by mi bol vtedy skôr na obtiaž

, no ale tak chodte s takým motorom ustálenou rýchlosťou

Jednoducho sen splnený a aj keď som veľmi nečakal a nedúfal a bol som veľmi skeptický, tak nakoniec aj také krásne starané auto sa mi dostalo pod strechu garáža.
A ten pocit, že je tam dokonca legendárny 6 valcový benzín s manuálom...doprial by som ten pociť každému
Tu len dokladám ako vyzerá gumová izolácia, po 12 rokoch nasadania do auta...ako nové. Minulé auto malo 6 ročné gumové tesnenia, ktoré vyzerali ako ohlodané hlodavcom. Nehovoriac o plaste na nakladacej hrane - bez škrabanca. Tapacír stropnice bez švrnky. Po zložení zvodov (menil som štartér) motor čistučký, nie ako po facelifte s priamymi vstrekmi. Nehovoriac o tom, že predošlý majiteľ menil olej pár krát aj po 2000 kilometroch...jednoducho asi išiel okolo servisu, tak vymenil olej. No a čo viac potrebuje takýto motor...okrem obmedzenia vytáčania za studena? 