... všetko o BMW ...

Moderátor: jararak

banner
 
Užívateľov profilový obrázok
autodetailsk
Autor témy
Príspevky: 64
Registrovaný: 19.6.2012
Auto: BMW 6
Kraj: Bratislavský

Guma, chróm, hliník

Utorok, 16. Mája 2017, 16:41

Pod pojmom gumové a plastové časti rozumieme primárne tesnenia dverí a okien, tesnenia batožinového priestoru a priestoru pre motor, resp. rôzne okrasné lišty karosérie, nárazníkov a samozrejme plasty nachádzajúce sa v interiéri. Starostlivosť a ošetrovanie gumových častí pozostáva z čistenia. Toto môžeme realizovať produktmi typu APC za použitia hubiek, handier, rozprašovača. Dbáme na to, aby na čistených častiach nezostali zvyšky APC, ktoré by neskôr mohli znížiť účinok nanášaných látok. Po fáze čistenia nanášame prostriedky na ochranu, resp. obnovu gumových častí. Pri ich výbere si treba uvedomiť, že guma je prírodný materiál, a preto sa snažíme vyvarovať produktom obsahujúcich petrolejovú bázu, a takisto nie sú moc vhodné produkty s vysokým obsahom silikónu. Väčšinu produktov nanášame vmasírovaním do gumových častí. Necháme pôsobiť niekoľko minút a zvyšný produkt otrieme. Proces opakujeme v závislosti od stavu gumového tesnenia, pričom pri niektorých produktoch môžeme dosiahnuť skoro pôvodnú obnovu aj silne zvetraných gumových častí. Chce to len čas a trpezlivosť. Výsledkom bude pôvodná vláčnosť, obnova tesniacich účinkov ako aj farby gumových častí. V závislosti od prostredia v akom jazdíme, ako aj kilometrového nábehu, treba gumové časti ošetrovať každého pol roka až rok.

Starostlivosť a ošetrovanie plastových častí pozostáva takisto z čistenia s APC produktmi. Takisto treba dbať na to, aby nám na ošetrovaných plastoch nezostali ich zvyšky. Produkty na ošetrovanie plastov nanášame väčšinou rozprašovačom, resp. sú balené vo forme sprejov. Pri ošetrovaní plastov ide predovšetkým o dosiahnutie ich pôvodného vzhľadu, ako aj ich ochranu pred vonkajšími mechanickými a chemickými nečistotami, UV žiarením. Preto pri výbere produktu vychádzame z daných požiadaviek /a preto si zdravý človek nikdy nekúpi na prvej pumpe výrobok tekutej čiernej konzistencie, „nenapatle“ s ním všetky vonkajšie lišty a nebude čakať, že mu to tam vydrží viac ako do ďalšieho umytia auta.../. Produkty na renováciu a protekciu plastových častí nanášame podľa potreby niekoľkokrát. Matný resp. lesklý odtieň dosahujeme pri finálnej vrstve dĺžkou jej zavädnutia na povrchu plastu. V závislosti od povahy prostredia v akom jazdíme, frekvencie umývania vozidla ako aj kilometrového nábehu, treba plastové časti ošetrovať každého pol roka až rok. Na trhu sú produkty, ktoré garantujú dlhšiu dobu trvanlivosti – bližšie informácie viď fórum autodetail.sk.

Čistenie a starostlivosť o chróm a metalické prvky - prevažne hliník. Pod pojmom starostlivosť a chrómové a metalické prvky /koncovky výfukov, okrasné lišty, rámy okien atď.../ rozumieme činnosti a postupy, ktorými dosiahneme vysoký lesk týchto prvkov, ako aj nanášanie ochranných produktov. Obnova lesku v podstate znamená odstránenie vrchnej zoxidovanej vrstvy za pomoci špeciálnych pást obsahujúcich abrazívne látky. Čiže ide o ich leštenie a to buď ručné, alebo za pomoci leštičky a špeciálnych padov/podušiek. Ručne nanášame pasty pomocou penových padov alebo špeciálnej oceľovej vaty, pričom vykonávame rozsahovo malé priamočiare pohyby. Aj keď sa to na prvý pohľad zdá celkom jednoduché, dosiahnutie želaného lesku vyžaduje veľa úsilia a skúseností a mnohokrát je efekt skôr opačný v podobe škrabancov a dosiahnutia matného povrchu, čo je výsledok zle zvoleného produktu a techniky - hlavne sily prítlaku. Preto vo všeobecnosti platí, že začíname s nižším tlakom a proces radšej niekoľkokrát opakujeme, akoby sme si mali povrch doškriabať.
BMW e63 3.0i Black Saphire, BMW e60 35d Monaco Blue, BMW e90 30d Black Saphire, BMW e92 30xd Black Saphire

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní