Na 7 e65 to urobilo tiež po natankovaní plnej nádrže. V servise si zapýtali za opravu takú sumu že až. Hned dali reči o tom, ako treba vymontovať celú nádrž z auta a vymeniť čerpadlo, plaváky bla bla bla ...
NEDAJTE SA NIKÝM O.EBAŤ, celý problém je v snímači hladiny, (biela keramická doštička s naparenou odporovou dráhou) vplyvom vibrácii od čerpadla, chemických reakcii s palivom, teplotných zmien -20 atď, dôjde k mikrotrhline na spomínanej odporovej dráhe a celý problém je na svete, ale dosť bolo teórie. To že je to pomerový systém merania tu opisovať netreba, je to tu na fore popísané. Takže k veci.
Za 1, potrebujete multimeter (kludne aj z Tesca za 10€).
Za 2, natankovanú plnú nádrž, za podmienky že sa Vám nechce rozoberať plaváky, inak budete musieť rozobrať zhora nádrž = odskrutkovať tie velké matice a vybrať alebo zdvihnúť plavák do max. t.j. plná nádrž. Samozrejmosťou je, že ste predtým skontrolovali neporušenosť elektrického vedenia.
Za 3, vypnúť zapalovanie - total (najlepšie merať priamo na rozpojených konektoroch plavakov), inak nameráte bludy a nič Vám to nepomôže, pripojiť sa postupne na vývody plavákov a merať hodnotu odporu, tá by sa mala pohybovať v rozsahu +-50 ohm od hodnoty 500 ohm, pokiaľ na niektorom nameráte viac je K.O. (táto hodnota sa vzťahuje k hore uvedenému modelu, ale obdobnú som nameral aj na asi 3ks 5, z toho usudzujem že to bude u všetkých rovnaké). Pri min. úrovni má zodpovedať nameraná hodnota 50 ohm +- 10 ohm. Kedže systém merania úrovne paliva následne nevie určiť správnu hodnotu,tak z praktických dôvodov ukáže rezervu a 0 Lit paliva v nádrži, čo Vás podvedome núti prevetívne doplniť palivo, aby Vás to niekde nenechalo :-) Pokiaľ sa Vám stane spomínaná udalosť pri plnej nádrži je návšteva servisu zrejmá. Ale zaplatiť stovky € v BMW servise za takúto omáčku (poruchu) je do neba volajúca drzosť
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)