... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
Mr MK
Autor témy
Príspevky: 26
Registrovaný: 1.5.2013
Auto: Bmw 530XD
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad - Bratislava

Resetuje timer (ale nie vzdy) - aj po vymene baterky

Pondelok, 30. Mája 2016, 08:53

Ahojte,

BMW 530 XD, 12/2007, FCL verzia 270 000 km+

takze moj problem:

Po vlozeni kluca do zapalovania, dost casto sa resetuje timer, nasledne po starte pride cela rada chybovych hlasok ako 4x4 inactive, inactive start assisent a pod, - vsetko zmizne za 5-10 sec, inac s autom niesu ziadne ine problemy. Timer je vyresetovany uz pred nastartovanim.


Prvotne som myslel ze je to baterkou, kedze tam bola povodna (uz 8 rocna), tak sa vymenila bateria (Bosh 95 Ah 900A) , riadne zaregistrovala. Auto bolo na diagnostike, nenasli nic. Jazdievam dlhe trasy takze bateria urcite nieje vybita, po nastartovani odmerane napatie na baterii : 14.8V. Najhorsie na tom je ze sa to vyskytuje velmi nahodne, kludne odjazdim 1000km , auto stoji do rana a reset, ale nasledne jazdim dalsie 3 dni po meste a nic, pripadne idem do obchodu, smerom tam nic, smerom spat uz znova nastavujem cas.
Inac so startovanim nebol nikdy ziaden problem, auto nastartuje vzdy, ci je -25 alebo 25+ vonka.

Rozmyslam ci to moze byt bateriou alebo niecim inym, najblizsie dni skusim pomerat bateriu pred startom, ze ake napatie na nej je.

Nejake ine napady ? niekde som cital ze to moze byt aj IBS modulom, starterom a pod.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6635
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Resetuje timer (ale nie vzdy) - aj po vymene baterky

Pondelok, 30. Mája 2016, 10:52

Jj, moze to byt starterom, ibs modulom, aleba napriklad reglerom na altiku. Jasom mal podobny problem na predface, ze mi nahle vsetko vyplo za jazdy obcas a po vymene regulatora bol pokoj.
Ked ti vybodi chyby systemov, tak musia byt zapisane aj chybove kody v tych jednotkach. Vacsinou sa jedna o kratkodobe podpatie. Diagnostika to musi ukazat.
 
Mr MK
Autor témy
Príspevky: 26
Registrovaný: 1.5.2013
Auto: Bmw 530XD
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad - Bratislava

Re: Resetuje timer (ale nie vzdy) - aj po vymene baterky

Pondelok, 30. Mája 2016, 14:00

Dik,

aspon viem ze to nemusi byt iba baterka - kedze je nova.

Tak skusim tu moju smiesnu diagnostiku cez carly Bluetooth ci tam vobec nieco vyhodi, ale rozhodne navstivim niekoho s poriadnou diagnostikou.

Niekto v okolo PP ju vie spravit ? najlepsie este dnes :):):)

ked nikto, tak na tyzden navstivim trnavu ;)
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6635
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Resetuje timer (ale nie vzdy) - aj po vymene baterky

Pondelok, 30. Mája 2016, 15:31

Mr MK napísal:
Dik,

aspon viem ze to nemusi byt iba baterka - kedze je nova.

Tak skusim tu moju smiesnu diagnostiku cez carly Bluetooth ci tam vobec nieco vyhodi, ale rozhodne navstivim niekoho s poriadnou diagnostikou.

Niekto v okolo PP ju vie spravit ? najlepsie este dnes :):):)

ked nikto, tak na tyzden navstivim trnavu ;)


ten regler ti nevypise priamo, ale v jednotlivych jednotkach kde vznikli chyby, napise preco. Moze tam byt bud prepatie alebo podpatie atd. Sposobuje to vacsinou regler, ale aj IBS moze robit sarapatu. Rozhodne pouzi original diagnostiku, ktora ma v sebe veci a testovacie procedury na jednotlive problemy. Carly je sice pekne vyzerajuca vec, ale na urcovanie takychto zlozitejsich zavad je to jednoducho nepouzitelne.
 
Mr MK
Autor témy
Príspevky: 26
Registrovaný: 1.5.2013
Auto: Bmw 530XD
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad - Bratislava

Re: Resetuje timer (ale nie vzdy) - aj po vymene baterky

Pondelok, 6. Júna 2016, 21:45

tak chyba sa nasla, - original diagnostika, - can bus error - snad 50 , to iste vypisoval aj iCarly ale som to nepovazoval za spravne. Auto stravilo den v servise, presli sa vsetky kable, otestoval sa ten modul (netusim ako sa vola) - a nic sa nenaslo - resp nasli sa nejake kable pred smrtou - ale neboli pricinou,  podozrenie chyby komunikacie skr kable sa nepotvrdilo, IBS, power modul, vsetko ok, alternator aj dobijanie. Dovod vybijania ovsem uz vedeli - auto sa neuspi, odber nad 3A aj po 20 minutach pri zamknutom aute. Auto pojde do servisu po vikende.
Dalsi den som uz ani nenastartoval, bateria komplet vybita. Pan zo servisu prisiel osobne so startovacimi kablami, aby sme auto dostali spat do servisu. ( doniesol x3 ked videl ze to chcem napojit na manzelkin citroen c3 - (vraj na startovanie auta potrebujem auto :):):) ) ). Vdaka tomu servisakovi ze to nevzdal ako dva servisy predtym, zacal odpajat modul po module, po kazdom diagnostika.  PDC modul umrel - resp servis predtym - nebudem radsej menovat - ho pri oprave pdc uplne doje...l, pdc sice fungovalo ale hlasi can-bus errory a auto  sa neuspi. Takze vymenou pdc modulu vsetko ide ako ma byt, 0 errorov na diagnostike.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní