... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
Matej G
Príspevky: 159
Registrovaný: 22.2.2016
Kraj: Bratislavský

Re: E60 535d - diferencial v tahu?

Streda, 20. Apríla 2016, 11:20

Ešte taká otázka, na 4x4 v zadu je difer, a v predu je ešte rozvodovka. Tá by mala byť súčasťou prevodovky. V prevodovke (automat) už som olej menil. S rozvodovkou treba tiež niečo robiť?
 
local
Autor témy
Príspevky: 298
Registrovaný: 6.6.2009
Auto: nonBMW
Kraj: Bratislavský

Re: E60 535d - diferencial v tahu?

Streda, 20. Apríla 2016, 17:55

vladoslavo napísal:
Mna by zaujimalo, ze v com su ine tie diffy co sa hreju a maju to rebrovanie na chladenie oproti tomuto s jednou napustacou skrutkou?


pisal som to uz hore, ale jedna z veci LCI bol mierne iny diferencial, s nizsim trenim ozubenia, tym padom mensia spotreba a menej generovaneho tepla -> netreba chladic. konstrukcia by mala byt ta ista, asi iny material alebo ina uprava povrchu ozubeni.
 
vladoslavo
Príspevky: 747
Registrovaný: 8.11.2012
Auto: E61, 525 d, LCI
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: E60 535d - diferencial v tahu?

Streda, 20. Apríla 2016, 17:59

local napísal:

pisal som to uz hore, ale jedna z veci LCI bol mierne iny diferencial, s nizsim trenim ozubenia, tym padom mensia spotreba a menej generovaneho tepla -> netreba chladic. konstrukcia by mala byt ta ista, asi iny material alebo ina uprava povrchu ozubeni.


Aha, dakujem za odpoved, som to prehliadol. Nema ten diff s potrebou chladenia nastavenu vyssiu svornost? Pokial je konsktukcia rovnaka, taka si aj svornost by mala byt rovnaka ... dedukujem :-)
 
local
Autor témy
Príspevky: 298
Registrovaný: 6.6.2009
Auto: nonBMW
Kraj: Bratislavský

Re: E60 535d - diferencial v tahu?

Streda, 20. Apríla 2016, 18:00

Matej G napísal:
Ešte taká otázka, na 4x4 v zadu je difer, a v predu je ešte rozvodovka. Tá by mala byť súčasťou prevodovky. V prevodovke (automat) už som olej menil. S rozvodovkou treba tiež niečo robiť?



po mojich neblahych skusenostiach by som nabuduce ten olej nechal na pokoji. minimalne v zadnom diffe. Ocividne pravidelne vymeny oleja ako prevodovka nepotrebuje, inak by tu pacientov so zadrenym alebo huciacim diffom bolo ovela viac. ako je na tom 4x4 netusim, ale tam su zrejme trecie mechanizmy, ktorym vymena oleja urcite prospeje. takze minimalne by som zistil viac o tom, co odporuca vyrobcca rozvodovky. Pre BMW zivotnost auta 150 000 km alebo 5 rokov. takze ked je tam "dozivotna napln" tak to plati na tie kilometre.
 
local
Autor témy
Príspevky: 298
Registrovaný: 6.6.2009
Auto: nonBMW
Kraj: Bratislavský

Re: E60 535d - diferencial v tahu?

Streda, 20. Apríla 2016, 18:03

vladoslavo napísal:
Aha, dakujem za odpoved, som to prehliadol. Nema ten diff s potrebou chladenia nastavenu vyssiu svornost? Pokial je konsktukcia rovnaka, taka si aj svornost by mala byt rovnaka ... dedukujem :-)


nie, nemyslim, z toho co si zbezne pamatam to je jednoduchy plne otvoreny diferencial, nie je tam ziadne riadenie preklzu, to sa riadi pribrzdovanim kolies na vystupnych hriadeloch, klasicke ESP. diferencial ako taky je plne mechanicky bez akehokolvek riadenia (krasny kus zeleza)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní