na internete je toho popisane vela, napriklad citujem:
(116i , 118i , 120i , 318i ,320i)
Motor N45 vďačí za svoj "ohlas" najmä vysokej spotrebe, nezodpovedajúco podávanému výkonu (najmä v kubatúre 1,6 litra), problémom s nerovnomerným chodom (vibrácie, chod na znížený počet valcov, strieľanie do sania) a nespoľahlivým reťazovým rozvodom. N45 vznikol výraznejším prepracovaním pionierskeho štvorvalca s variabilným zdvihom ventilov Valvetronic, narozdiel od neho však už túto technológiu nemá.
To by ničomu nevadilo, horšia je naťahujúca sa rozvodová reťaz a nedomyslený systém jej napínania, ktorý v počiatku umožňoval preskok až o niekoľko zubov. Dodatočné technické opatrenia pripomínali skôr improvizáciu než skutočne koncepčné riešenie - dodatočne vkladaný tvarovaný plech obmedzoval voľný pohyb reťaze a tým možnosť jej preskočenia, problém však v princípe pretrval až do konca výroby agregátu v roku 2011. Pri verziách 320si vďaka úplne miniatúrnej hrúbke stien medzi valcami navyše praskajú bloky. Více na:
http://www.automag.sk/tychto-2.....n=copylinkhttp://www.automag.sk/tychto-2.....ym-oblukomAj tento 4-valec od BMW je jednoducho nepodarok . Ja stále hovorím BMW je ozaj BMW len ak ma 6valec benzin . Pri E90 jednoznačne 330i !!! perfektný motor , perfektná spotreba . Verzia 325i je výborný motor len len niekedy ma sklony k papaniu oleja - žiaden extrem len si to treba sledovať Hociktorý 6valec benzin od BMW zvládne aspoň 600 000-km ak sa človek čo len trocha stara . Spotreba 325 i a 330i je na úrovni 318i a 320i .
V každom prípade blok motora praska aj pri 320i aj 320si . Rozdiel je len v tom že v prípade 320si je to oveľa častejšie . No ako som písal aj 320i je určite lepšia voľba v prípade spoľahlivosti ako hociktorý nafťak