... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
coWon
Príspevky: 2646
Registrovaný: 21.5.2008
Auto: F48 20xd, G30 530xd
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Utorok, 8. Júla 2008, 21:43

BMino napísal:
API je americka a SAE europska


e e

SAE - viskozitná trieda
API - výkonová klasifikácia
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Utorok, 8. Júla 2008, 21:45

coWon napísal:
e e

SAE - viskozitná trieda
API - výkonová klasifikácia


teraz som z toho jelen :roll: idem pozret do garaze :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
coWon
Príspevky: 2646
Registrovaný: 21.5.2008
Auto: F48 20xd, G30 530xd
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Utorok, 8. Júla 2008, 21:47

Výkonová klasifikácia podľa API
Táto klasifikácia rozdeľuje oleje do tried podľa vhodnosti oleja pre danú skupinu motorov. Hlavným parametrom pre použitie oleja danej výkonovej triedy v konkrétnom motore je rok jeho uvedenia na trh.

Oleje tried S sú určené pre zážihové motory. V rámci ich skupín platí, že olej vyššej triedy je možné použiť, aj ak je v technickej dokumentácii motora predpísaný olej nižšej triedy. T.j. v staršom motore možno vždy použiť modernejší olej.

Oleje tried C sú určené pre vznetové motory. V rámci ich skupín nie je možná zámena vždy, len pre vybrané triedy (uvedené v tabuľke).
Tabuľka je úplná a obsahuje aj v súčasnosti zastarané výkonové triedy, ktoré sú označené sivým podfarbením.

výkonová trieda API - vhodnosť použitia

SA zážihové motory bez vyšších požiadaviek na kvalitu oleja
bez aditívnych prísad
pre modely od roku 1930

SB zážihové motory so stredným tepelným namáhaním
obsahuje antioxidant, antikorózne a protioderové prísady
prre modely do roku 1963

SC zážihové motory so stredným a čiastočne zvýšeným namáhaním
pre modely od roku 1964 do 1967

SD zážihové motory so zvýšenými požiadavkami na olej
pre modely od roku 1968 do 1971

SE zážihové motory s osobitne nepriaznivými prevádzkovými podmienkami
pre modely od roku 1972 do 1979

SF zážihové motory s osobitne nepriaznivými prevádzkovými podmienkami vrátane prevádzky s bezolovnatými benzínmi
pre modely od roku 1980 do 1988

SG zážihové motory prepĺňané
pre modely od roku 1989 do 1993

SH zážihové motory
pre modely od roku 1994 do 1996

SJ zážihové motory
pre modely od roku 1997 do 2001

SL zážihové motory
pre modely od roku 2001 do 2004

SM zážihové motory
pre súčasné modely

CA vznetové motory neprepĺňané, stredne namáhané
pre modely do roku 1959

CB vznetové motory neprepĺňané, so zvýšenými požiadavkami na stálosť oleja
pre modely od roku 1960 do 1961

CC vznetové motory mierne prepĺňané, pracujúce pri vysokých zaťaženiach, alebo v ťažkých podmienkach
pre modely od roku 1962 do 1990

CD vznetové motory prepĺňané, s podmienkami na vznik usadenín, korózie a opotrebenia, alebo pracujúce v osobitne nepriaznivých podmienkach
trieda bola zavedená v roku 1955

CD-II dvojtaktné motory
trieda bola zavedená v roku 1985

CE vznetové motory vysokoprepĺňané, pracujúce pri vysokých zaťaženiach aj vysokých otáčkach
trieda bola zavedená v roku 1985, môže nahradiť oleje triedy CC a CD

CF vznetové motory s nepriamym vstrekom, pre terénne automobily pre palivá s obsahom síry
trieda bola zavedená v roku 1994, môže nahradiť oleje triedy CD

CF-2 dvojtaktné motory pre ťažké podmienky
trieda bola zavedená v roku 1994, môže nahradiť oleje triedy CD-II

CF-4 pre vysokorýchlostné vznetové motory preplňované štvortaktné
trieda bola zavedená v roku 1990, môže nahradiť oleje triedy CD a CE

CG-4 pre vysokorýchlostné vznetové motory preplňované štvortaktné, pre palivá s obsahom síry < 0,5 %
požadovaná pre motory spĺňajúce emisné predpisy roku 1994
trieda bola zavedená v roku 1995, môže nahradiť oleje triedy CD, CE a CF-4

CH-4 pre vysokorýchlostné vznetové motory preplňované štvortaktné, pre palivá s obsahom síry < 0,5 %
navrhnutá pre motory spĺňajúce emisné predpisy roku 1998
trieda bola zavedená v roku 1998, môže nahradiť oleje triedy CD, CE, CF-4 a CG-4

CI-4 pre vysokorýchlostné vznetové motory preplňované štvortaktné vrátane motorov s recirkuláciou výfukových plynov, pre palivá s obsahom síry < 0,5 %
navrhnutá pre motory spĺňajúce emisné predpisy roku 2004
trieda bola zavedená v roku 2002, môže nahradiť oleje triedy CD, CE, CF-4, CG-4 a CH-4

CI-4 PLUS niektoré oleje z triedy CI-4, zvlášť odolné proti zvýšeniu viskozity vplyvom sadzí zo spaľovania absorbovaných olejom
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Utorok, 8. Júla 2008, 21:48

ACEA :roll: vykonova EU
 
Užívateľov profilový obrázok
coWon
Príspevky: 2646
Registrovaný: 21.5.2008
Auto: F48 20xd, G30 530xd
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Utorok, 8. Júla 2008, 21:50

a toto
Prílohy
olej.jpg
olej.jpg (84.14 KiB) 595 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Utorok, 8. Júla 2008, 21:50

kde si to nasiel? :D
 
Užívateľov profilový obrázok
coWon
Príspevky: 2646
Registrovaný: 21.5.2008
Auto: F48 20xd, G30 530xd
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Utorok, 8. Júla 2008, 21:53

 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Utorok, 8. Júla 2008, 22:11

zaujimave ze normu pre e30 z roku 87 som mal SJ-CF z original manualu ... jebat tie vase vikipedie
e23 732iA, e24 635CSiA, e24 628CSi, e30 325i, SV 1000 S
 
Užívateľov profilový obrázok
k_michal
Príspevky: 359
Registrovaný: 18.7.2007
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: BB-LC

Streda, 9. Júla 2008, 13:17

Max-Max napísal:
zaujimave ze normu pre e30 z roku 87 som mal SJ-CF z original manualu ... jebat tie vase vikipedie


tak tak, tuto normu ber ako spodnu hranicu, este radsej by som odporucil SL-CF
Obrázok
E36-328i coupe-ex

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných