... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
madxface
Príspevky: 630
Registrovaný: 13.1.2014
Auto: f34, e91
Kraj: Žilinský

Re: Náklady na prevádzku BMW (servisokilometer)

Pondelok, 22. Júna 2015, 09:55

zhodou okolnosti tieto statistiky na aute mam =D>
e91 325d 2008 23.000km

Servisokilometer
1,52 EUR/100km
Celková prevádzka auta (PHM, Poistenie, Servis, údržba a kkciny)
25,2 EUR/100km ... hm...piči :D
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
mikem101
Príspevky: 194
Registrovaný: 20.6.2011
Auto: E90 330xd, 170kw.
Kraj: Banskobystrický

Re: Náklady na prevádzku BMW (servisokilometer)

Pondelok, 22. Júna 2015, 10:32

madxface napísal:
Celková prevádzka auta (PHM, Poistenie, Servis, údržba a kkciny)
25,2 EUR/100km ... hm...piči :D


Začínam mať obavu pozrieť sa pravde do očí.... :-k

V hrubom : 18,26€/100km plus PHM cca 9€/100km

Takže po miernej korekcii (odpočítaní elektrónov) dochádza k miernemu zníženiu na 17,4€/100km.
Naposledy upravil/-a mikem101 v Utorok, 23. Júna 2015, 13:51, upravené celkom 2 krát.
E90 330xd M6 M57D30 - 3,00l (170kW), r.v. 04/2006 ......príbeh......
Ex: 330xd AT, 2003, combi, facelift
Ex: Alfa Romeo 156, 1.9JTDm, 103kw/140PS
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Náklady na prevádzku BMW (servisokilometer)

Pondelok, 22. Júna 2015, 12:06

heroe napísal:
Aj prácu aj materiál rátaj, pri našich starých šopách je asi každému jasné že väčšina vecí sa robí svojpomocne, pri novších autách zas máločo vieš urobiť bez pomoci skúseného alebo počítača...... Odchýlka bude minimálna či tak alebo onak.
. . . . :wink:



no čo ja viem, taká väčšia oprava motora môže stáť čo sa týka materiálu povedzme 500-600€, a keď sa to nechá spraviť v servise tak ešte raz toľko k tomu, a to už spraví slušnú odchýlku
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
bmwmpower82
Príspevky: 707
Registrovaný: 28.4.2009
Auto: Mondeo
Kraj: Bratislavský

Re: Náklady na prevádzku BMW (servisokilometer)

Pondelok, 22. Júna 2015, 13:59

rok 2000
 
Užívateľov profilový obrázok
Bojsi5
Príspevky: 663
Registrovaný: 30.12.2009
Auto: F30 335i
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Spišské Podhradie

Re: Náklady na prevádzku BMW (servisokilometer)

Pondelok, 22. Júna 2015, 19:39

nechce sa mi rátať len tebou vybrané položky, ale celkové náklady na prevádzku (vrátane takých blbostí ako sú diaľničné nálepky, voda do ostrekovačov a pod.) mám 25€/100km :D
E46 328Ci 1999
E30 320i coupé (92kW) - ex
E36 320i coupé (m52) - ex
E46 328Ci - ex
Obrázok
F30 335i
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
mikem101
Príspevky: 194
Registrovaný: 20.6.2011
Auto: E90 330xd, 170kw.
Kraj: Banskobystrický

Re: Náklady na prevádzku BMW (servisokilometer)

Pondelok, 22. Júna 2015, 19:54

Ty si zaznamenavas aj naklady na vodu do ostrekovacov?
E90 330xd M6 M57D30 - 3,00l (170kW), r.v. 04/2006 ......príbeh......
Ex: 330xd AT, 2003, combi, facelift
Ex: Alfa Romeo 156, 1.9JTDm, 103kw/140PS
 
Užívateľov profilový obrázok
Bojsi5
Príspevky: 663
Registrovaný: 30.12.2009
Auto: F30 335i
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Spišské Podhradie

Re: Náklady na prevádzku BMW (servisokilometer)

Pondelok, 22. Júna 2015, 20:03

to bolo len obrazne :D ale jak poznám toto fórum, tak sa už toho nezbavím a povezie sa to so mnou až do smrti :D
Naposledy upravil/-a Bojsi5 v Pondelok, 22. Júna 2015, 20:06, upravené celkom 1 krát.
E30 320i coupé (92kW) - ex
E36 320i coupé (m52) - ex
E46 328Ci - ex
Obrázok
F30 335i
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
mikem101
Príspevky: 194
Registrovaný: 20.6.2011
Auto: E90 330xd, 170kw.
Kraj: Banskobystrický

Re: Náklady na prevádzku BMW (servisokilometer)

Pondelok, 22. Júna 2015, 20:06

Toby bolo inak puntickarske....
Tvoje vypocty su aj s PHM?
E90 330xd M6 M57D30 - 3,00l (170kW), r.v. 04/2006 ......príbeh......
Ex: 330xd AT, 2003, combi, facelift
Ex: Alfa Romeo 156, 1.9JTDm, 103kw/140PS
 
Užívateľov profilový obrázok
Bojsi5
Príspevky: 663
Registrovaný: 30.12.2009
Auto: F30 335i
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Spišské Podhradie

Re: Náklady na prevádzku BMW (servisokilometer)

Pondelok, 22. Júna 2015, 20:11

so všetkým... nie žeby som na to nejak pozeral, ale tak sem tam ťuknúť nejakú sumu na stránku, ktorá to počíta zas nie je tak náročné :D
E30 320i coupé (92kW) - ex
E36 320i coupé (m52) - ex
E46 328Ci - ex
Obrázok
F30 335i
Obrázok
 
reVo
Príspevky: 439
Registrovaný: 12.6.2010
Auto: e36 328i/e90 330xi
Kraj: Prešovský

Re: Náklady na prevádzku BMW (servisokilometer)

Pondelok, 22. Júna 2015, 20:28

Bojsi5 napísal:
to bolo len obrazne :D ale jak poznám toto fórum, tak sa už toho nezbavím a povezie sa to so mnou až do smrti :D


bojsi, neboj povlecie, ak by sa na to nahodou zabudalo, tak to pripomeniem :D
BMW e36 328i coupe (Avusblau M-packet) a E90 330xi (Monacoblau) - príbeh
 
Užívateľov profilový obrázok
Simpson
Príspevky: 1457
Registrovaný: 2.12.2008
Kraj: Košický
Bydlisko: KE

Re: Náklady na prevádzku BMW (servisokilometer)

Utorok, 23. Júna 2015, 07:48

Bojsi sa asi snazi prebrat Doggovi titul Mr.Exaktny
 
Užívateľov profilový obrázok
Dogg88
Príspevky: 6052
Registrovaný: 25.1.2009
Auto: n/a
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Re: Náklady na prevádzku BMW (servisokilometer)

Utorok, 23. Júna 2015, 10:31

heroe napísal:
...
neráta sa prezúvanie kolies (to riešite pri každom aute), výmena filtrov a olejov (to riešite pri každom aute)
...

heroe napísal:
...
naopak rátajú sa opravy turba, vstrekov, sviečok, cievok, riadiacich jednotiek, proste veci ktoré meníme aby sa na aute dalo jazdiť tak ako keď vyšlo z továrne
...

heroe napísal:
...
Brzdy sa samozrejme rataju, bez tych sa neda jazdit
...


Toto nedava zmysel, pretoze ked ratas sviecky (ktore sa menia v nejakom intervale) treba ratat aj olej a filtre, tie sa tiez menia v nejakom intervale a ich vymena je potrebna k prevadzke vozidla. Ty si pisal ze si urobil na aute 97t km, bez vymeny oleja a sviecok by to asi neslo. Takisto si musel menit pneumatiky lebo si ich zodral, nie preto ze si chcel "vacsie" "tuningove"
Chcem tym povedat ze ked uz porovnavame prevadzkove naklady aut a chceme mat realne porovnanie tak treba brat do uvahy vsetko.

Priklad (prezeniem ho aby to bolo jasne)
BMW 316i e36 vs. BMW 750i e38, povedzme ze su v cca rovnakom stave, rovnaky rok 1995 napriklad
povedzme ze za 2 roky budu mat najazd 50 000km
na obidvoch autach budes musiet menit brzdy (rozdiel 316i vs. 750i bude znatelny), sviecky (4ks vs. 12ks), pneumatiky lebo sa zoderu (15" vs 16"/17"), olej (4l vs. 10l?), vzduch. filter (316i ma 1ks a 750i ma 2ks) atď atď...takto mozem pokracovat.

Cize ak to chcete ratat, tak urcite ratajme vsetok spotrebny material nutne potrebny na prevadzku vozidla.
Klub tvoria ľudia, nie autá...
________________
W140 & S210 & E36 & E36 & E34 & GIII & C5 & 312
________________
Mám prázdny život a žiadnych kamarátov, preto sedím celý deň na internete, stalkujem ľudí a vnucujem im svoje správne názory. Marián K., Trenčín
 
Užívateľov profilový obrázok
mikem101
Príspevky: 194
Registrovaný: 20.6.2011
Auto: E90 330xd, 170kw.
Kraj: Banskobystrický

Re: Náklady na prevádzku BMW (servisokilometer)

Utorok, 23. Júna 2015, 10:44

Dogg88 napísal:
Chcem tym povedat ze ked uz porovnavame prevadzkove naklady aut a chceme mat realne porovnanie tak treba brat do uvahy vsetko. Cize ak to chcete ratat, tak urcite ratajme vsetok spotrebny material nutne potrebny na prevadzku vozidla.


S týmto jednoznačne súhlasím, avšak skúsim nahodiť niekoľko situácií, týkajúcich sa môjho auta.
1- letné gumy sú nutnosť. V poriadku. Ale ja som si k nim dokúpil aj elektróny (330€). Je to nevyhnutný výdavok?
2- vymenil som hardy spojky (100€ materiál), silenty motora a prevodovky (210€ materiál) i keď som nemusel. Ešte by jednoducho vydržali. Proste preventívne. Auto má cez 200tis. Tak som menil. Takisto predné stabilizačné tyčky (50€). Započítať to?
3- Vyčistené sanie a EGR (cena práce). Nutnosť vs. prevencia.

Tým som chcel iba naznačiť, že vzhľadom na akúsi požadovanú výpovednú hodnotu servisokilometra, treba veľmi citlivo zvážiť, čo je nevyhnutnosť, prevencia, tunning a podobne.
E90 330xd M6 M57D30 - 3,00l (170kW), r.v. 04/2006 ......príbeh......
Ex: 330xd AT, 2003, combi, facelift
Ex: Alfa Romeo 156, 1.9JTDm, 103kw/140PS
 
Užívateľov profilový obrázok
Dogg88
Príspevky: 6052
Registrovaný: 25.1.2009
Auto: n/a
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Re: Náklady na prevádzku BMW (servisokilometer)

Utorok, 23. Júna 2015, 11:17

Napriklad vo Forde (kedze tu robim) mas predpisane co musis menit a v akom intervale. Cize ked prides napriklad po 20 000km vymenia ti olej + filter ale nevymenia ti kabinovy filter, mechanik ti to len odporuci v pripade ze je to potrebne. Je potom na tebe (zakaznikovi) ci ho vymenis alebo nie.
Cize do prevadzky auta by som ratal nutne tj. predpisane investicie. Vymenis olej a samozrejme aj olejovy filter, bez toho by to bolo chujovina. Na druhu stranu vymenis gumy ale disky nemusis (to je len tvoja dobra vola, alebo tuning ze ich menis), proste gumy podliehaju opotrebeniu a disky nie.
Tu zas vznika druha sporna vec a to ze clovek ktory jazdi napriklad s 316i predpisovo a "normalne" bude mat spotrebu gum mensiu ako clovek s 330i ktory jazdi "sviznejsie" povedzme...
Cele tieto vypocty su skor len informativne, len aby mali aspon aku taku vypovednu hodnotu treba tam ratat naozaj vsetko. Inak je to rovnake ako porovnavat cisto spotrebu a nic viac okolo toho.
Klub tvoria ľudia, nie autá...
________________
W140 & S210 & E36 & E36 & E34 & GIII & C5 & 312
________________
Mám prázdny život a žiadnych kamarátov, preto sedím celý deň na internete, stalkujem ľudí a vnucujem im svoje správne názory. Marián K., Trenčín
 
heroe
Autor témy
Príspevky: 2379
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: Náklady na prevádzku BMW (servisokilometer)

Utorok, 23. Júna 2015, 17:13

mikem101 napísal:
Odvazna tema. Drzim Ti palce s tym, ze Ti zelam takych prispievatelov,ktori Ti budu napomocni pri spracovani tejto temy a nie takych, ktori tu budu iba pixovat.
Za mna Ti mozem slubit, ze takisto prispejem akonahle spocitam vynutene investicie do svojho bmw.
Good Luck.

:thumbup:
madxface napísal:
zhodou okolnosti tieto statistiky na aute mam =D>
e91 325d 2008 23.000km

Servisokilometer
1,52 EUR/100km
Celková prevádzka auta (PHM, Poistenie, Servis, údržba a kkciny)
25,2 EUR/100km ... hm...piči :D

keďže došlo k zmene pravidiel, tak rátam teda celkový náklad
mikem101 napísal:

Začínam mať obavu pozrieť sa pravde do očí.... :-k

V hrubom : 18,26€/100km plus PHM cca 9€/100km

Takže po miernej korekcii (odpočítaní elektrónov) dochádza k miernemu zníženiu na 17,4€/100km.

Teda to dáme bez tých elektrónov.
ViktorDDD napísal:


no čo ja viem, taká väčšia oprava motora môže stáť čo sa týka materiálu povedzme 500-600€, a keď sa to nechá spraviť v servise tak ešte raz toľko k tomu, a to už spraví slušnú odchýlku

to je pravda..... no ťažko to posudzovať, málokto si vie urobiť takéto väčšie opravy sám, teda asi bude len mizivé percento takých čo to nezarátajú..... (ak sa to tu samozrejme rozbehne)
Bojsi5 napísal:
nechce sa mi rátať len tebou vybrané položky, ale celkové náklady na prevádzku (vrátane takých blbostí ako sú diaľničné nálepky, voda do ostrekovačov a pod.) mám 25€/100km :D
E46 328Ci 1999

nakoniec si asi aj dobre porátal (ak tam nie sú veci typu chcem 20" elektróny.....)
Bojsi5 napísal:
to bolo len obrazne :D ale jak poznám toto fórum, tak sa už toho nezbavím a povezie sa to so mnou až do smrti :D

tomu ver že nezbavíš :lol: :lol: :lol:
Dogg88 napísal:



Toto nedava zmysel, pretoze ked ratas sviecky (ktore sa menia v nejakom intervale) treba ratat aj olej a filtre, tie sa tiez menia v nejakom intervale a ich vymena je potrebna k prevadzke vozidla. Ty si pisal ze si urobil na aute 97t km, bez vymeny oleja a sviecok by to asi neslo. Takisto si musel menit pneumatiky lebo si ich zodral, nie preto ze si chcel "vacsie" "tuningove"
Chcem tym povedat ze ked uz porovnavame prevadzkove naklady aut a chceme mat realne porovnanie tak treba brat do uvahy vsetko.

Priklad (prezeniem ho aby to bolo jasne)
BMW 316i e36 vs. BMW 750i e38, povedzme ze su v cca rovnakom stave, rovnaky rok 1995 napriklad
povedzme ze za 2 roky budu mat najazd 50 000km
na obidvoch autach budes musiet menit brzdy (rozdiel 316i vs. 750i bude znatelny), sviecky (4ks vs. 12ks), pneumatiky lebo sa zoderu (15" vs 16"/17"), olej (4l vs. 10l?), vzduch. filter (316i ma 1ks a 750i ma 2ks) atď atď...takto mozem pokracovat.

Cize ak to chcete ratat, tak urcite ratajme vsetok spotrebny material nutne potrebny na prevadzku vozidla.

Máš pravdu Peťo. Zmením tie pravidlá. Vyvstala ale otázka rátať alebo nerátať PHM???
mikem101 napísal:

S týmto jednoznačne súhlasím, avšak skúsim nahodiť niekoľko situácií, týkajúcich sa môjho auta.
1- letné gumy sú nutnosť. V poriadku. Ale ja som si k nim dokúpil aj elektróny (330€). Je to nevyhnutný výdavok?
2- vymenil som hardy spojky (100€ materiál), silenty motora a prevodovky (210€ materiál) i keď som nemusel. Ešte by jednoducho vydržali. Proste preventívne. Auto má cez 200tis. Tak som menil. Takisto predné stabilizačné tyčky (50€). Započítať to?
3- Vyčistené sanie a EGR (cena práce). Nutnosť vs. prevencia.

Tým som chcel iba naznačiť, že vzhľadom na akúsi požadovanú výpovednú hodnotu servisokilometra, treba veľmi citlivo zvážiť, čo je nevyhnutnosť, prevencia, tunning a podobne.

1. Napríklad elektróny si myslím že nie sú nutné k prevádzke...
2. Ak má auto cez 200k km tak by ťa to tak či tak dostihlo.... podľa mňa rátať takéto veci.
3. Tak isto pri tom nájazde by ťa to tak či tak dobehlo, čiže myslím si rátať.
Dogg88 napísal:
Napriklad vo Forde (kedze tu robim) mas predpisane co musis menit a v akom intervale. Cize ked prides napriklad po 20 000km vymenia ti olej + filter ale nevymenia ti kabinovy filter, mechanik ti to len odporuci v pripade ze je to potrebne. Je potom na tebe (zakaznikovi) ci ho vymenis alebo nie.
Cize do prevadzky auta by som ratal nutne tj. predpisane investicie. Vymenis olej a samozrejme aj olejovy filter, bez toho by to bolo chujovina. Na druhu stranu vymenis gumy ale disky nemusis (to je len tvoja dobra vola, alebo tuning ze ich menis), proste gumy podliehaju opotrebeniu a disky nie.
Tu zas vznika druha sporna vec a to ze clovek ktory jazdi napriklad s 316i predpisovo a "normalne" bude mat spotrebu gum mensiu ako clovek s 330i ktory jazdi "sviznejsie" povedzme...
Cele tieto vypocty su skor len informativne, len aby mali aspon aku taku vypovednu hodnotu treba tam ratat naozaj vsetko. Inak je to rovnake ako porovnavat cisto spotrebu a nic viac okolo toho.

Myslím že disky by som do toho nerátal, gumy teda áno keďže majú iný rozmer (keď na 316i vydržia 15k km a na 330 vydržia 10k km to nebude robiť taký veľký rozdiel).

Takže mením pravidlá v prvom príspevku. Tie údaje ktoré ste mi dali doteraz a boli zapísané označím na červeno kým nebudú aktuálne.

Nové pravidlá:

Otázka:
Rátať PHM (nie), PZP (áno) a Diaľničné nálepky (nie)???

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných