... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 16
reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
smith666
Autor témy
Príspevky: 548
Registrovaný: 5.5.2014
Auto: F11 530xd 190kW
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: in the air

Re: [F11 530xd 190kW] moje prvé skutočné auto

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 17:31

Keď som sa pýtal na možnosť vyradenia rýchlosti počas jazdy s automatom, nešlo mi o rozpútanie diskusie o individuálnom štýle jazdy, ale o to či sa to smie z hľadiska možného poškodenia prevodovky.
Kdesi som v minulosti počul, že by sa to nemalo robiť, pretože sa vtedy netočia všetky súčasti prevodovky a nedochádza k ich mazaniu, čím by sa mohla poškodiť.
Ale už nie som si istý či sa to jednalo o 6st. prevodovku z E60 alebo moju 8 stupňovú. Sa mi zdá, že mi to hovoril kamoš, na ktorého E61 som prepadol bavorákom.

Takže jednoduchá otázka: Môžem počas jazdy vyradiť do neutrálu a nič sa prevodovke nestane?
To je všetko čo chcem vedieť. :?
Obrázok
takto vyzerá 300 km/h aj bez bavora - ten v červenej kombinéze (dajte si to do 720p):
https://www.youtube.com/watch?v=spubheZPwg4#t=00
 
Užívateľov profilový obrázok
Maco
Príspevky: 4529
Registrovaný: 5.11.2008
Auto: visavytena pajta
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [F11 530xd 190kW] moje prvé skutočné auto

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 17:40

Ano je to tak. Raz za cas to nic nespravi, pri kazdodennom pouzivani by sa mohli objavit opotrebenia. Cim viac zbytocnejsie prevodovka vyradzuje a preradzuje pre nu horsie. Takze odpoved je aj tak neista, ano mozes to spravit, ale nie, nikto ti to v ziadnom servise ohladne prevodoviek neodporuci.

Najlepsie bude ked sa objednas na ten olej do ZF Pakra na kompletnu vymenu strojom. Nikto kvalifikovanejsi ti neodpovie ako oni.
bmwcoding.sk

BMWHJTRKLB
 
Užívateľov profilový obrázok
smith666
Autor témy
Príspevky: 548
Registrovaný: 5.5.2014
Auto: F11 530xd 190kW
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: in the air

Re: [F11 530xd 190kW] moje prvé skutočné auto

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 17:50

Máš pravdu! Pôjdem do Jihlavy a tam to s nimi prediskutujem. Budem to mať z prvej ruky.

Nemienim toto vyradzovanie používať denno denne. Je to len zriedka, keď sa dostanem do takej situácie.
Väčšinou idem dolu prudkým kopcom a tam radšej využívam brzdenie motorom a rekuperáciu.
Obrázok
takto vyzerá 300 km/h aj bez bavora - ten v červenej kombinéze (dajte si to do 720p):
https://www.youtube.com/watch?v=spubheZPwg4#t=00
 
Užívateľov profilový obrázok
Maco
Príspevky: 4529
Registrovaný: 5.11.2008
Auto: visavytena pajta
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [F11 530xd 190kW] moje prvé skutočné auto

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 17:52

Ked uz tam budes, navstiv v starom meste restauraciu U Tri Knizat. Odporucam :wink:
bmwcoding.sk

BMWHJTRKLB
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: [F11 530xd 190kW] moje prvé skutočné auto

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 18:08

Neutral dole kopcom = vyssia spotreba ako na rychlosti, dovod ak ides na neutrale, ides na volnobehu, ak mas hodenu tychlost, ides na kompresii, nevstrekuje sa palivo = spotreba 0

Dlha rovina, nasledne kopec, na manuale musim do toho kopca pridavat, na automate brzdim na konci toho kopceka (einsteinova pri inchebe)
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
smith666
Autor témy
Príspevky: 548
Registrovaný: 5.5.2014
Auto: F11 530xd 190kW
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: in the air

Re: [F11 530xd 190kW] moje prvé skutočné auto

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 18:24

jararak napísal:
Neutral dole kopcom = vyssia spotreba ako na rychlosti, dovod ak ides na neutrale, ides na volnobehu, ak mas hodenu tychlost, ides na kompresii, nevstrekuje sa palivo = spotreba 0

Dlha rovina, nasledne kopec, na manuale musim do toho kopca pridavat, na automate brzdim na konci toho kopceka (einsteinova pri inchebe)


Súhlasím, ale len čiastočne. Prípad, o ktorom ty hovoríš je dole strmším kopcom.
Ja hovorím o "dolu kopcom" ktorý na prvý pohľad vyzerá ako rovina. Mám to pred mestom kde bývam. Na Passate to 2 km pred mestom roztiahnem na 110km/h, vyradím a prejdem tie 2 km pomaličky klesajúcou rýchlosťou a motor mi ide na voľnobeh 950ot./min. Keby som nechal zaradenú rýchlosť musím ho držať v 5ke pod plynom na 2500ot./min pri tej rýchlosti. Keby som dal nohu z plynu, tak ma motor po 200-300 metroch zastaví, resp. zdochne.
Takže mám 2 možnosti:
1. Prejdem 2 km na voľnobeh pri 950 ot.
2. Prejdem 2 km pod plynom na 2500 ot.

Podľa mňa šetrím jednoznačne na voľnobeh.
Obrázok
takto vyzerá 300 km/h aj bez bavora - ten v červenej kombinéze (dajte si to do 720p):
https://www.youtube.com/watch?v=spubheZPwg4#t=00
 
Užívateľov profilový obrázok
smith666
Autor témy
Príspevky: 548
Registrovaný: 5.5.2014
Auto: F11 530xd 190kW
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: in the air

Re: [F11 530xd 190kW] moje prvé skutočné auto

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 18:40

Maco napísal:
Cim viac zbytocnejsie prevodovka vyradzuje a preradzuje pre nu horsie.


Tým preradzovaním máš na mysli prácu samotnej prevodovky počas jazdy? Tá preradí počas priemernej jazdy aj stovky-krát.
Alebo máš na mysli zaradenie pákou z polohy P do D a späť?
Obrázok
takto vyzerá 300 km/h aj bez bavora - ten v červenej kombinéze (dajte si to do 720p):
https://www.youtube.com/watch?v=spubheZPwg4#t=00
 
Užívateľov profilový obrázok
Maco
Príspevky: 4529
Registrovaný: 5.11.2008
Auto: visavytena pajta
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [F11 530xd 190kW] moje prvé skutočné auto

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 18:44

Nie, na neutrali nikdy nesetris palivo, vzdy len so zaradenou rychlostou.

Nemyslim preradzovanie samotne, myslim preradzovanie z N/P do chodu.
bmwcoding.sk

BMWHJTRKLB
 
Užívateľov profilový obrázok
smith666
Autor témy
Príspevky: 548
Registrovaný: 5.5.2014
Auto: F11 530xd 190kW
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: in the air

Re: [F11 530xd 190kW] moje prvé skutočné auto

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 19:12

Maco napísal:
Nie, na neutrali nikdy nesetris palivo, vzdy len so zaradenou rychlostou.


Čítal si vyššie môj popis situácie kedy to neplatí?
Na to netreba dve vysoké školy, aby si vedel odpovedať na otázku: Je lacnejšie prejsť rovnakú vzdialenosť rovnakou rýchlosťou pri 950ot./min alebo pri 2500ot./min?
Keď tam nechám rýchlosť tak musím pridávať plyn aby som išiel želanou rýchlosťou. Keď nebudem pridávať, zastanem a to NECHCEM. Pamätaj, že ide skôr o rovinu ako dolu kopcom.
Obrázok
takto vyzerá 300 km/h aj bez bavora - ten v červenej kombinéze (dajte si to do 720p):
https://www.youtube.com/watch?v=spubheZPwg4#t=00
 
BranoMW
Príspevky: 412
Registrovaný: 9.2.2013
Kraj: Košický

Re: [F11 530xd 190kW] moje prvé skutočné auto

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 19:16

smith666 napísal:
Takže jednoduchá otázka: Môžem počas jazdy vyradiť do neutrálu a nič sa prevodovke nestane?
To je všetko čo chcem vedieť. :?

3 stranky dozadu som ti odpovedal jednym slovom ze "Ano", lebo som vedel co a ako mas na mysli....

samozrejme, to co sa tu udialo nasledujuce 3 strany je klasicka klubacka debata ze preco je gula vlastne kocka so zaoblenymi hranami... pivne debaty hlboko do detajlov ktore tvoja otazka vobec nevyzadovala. Uplne neefektivna jalova debata a face saving debaty a kto co povedal a nepovedal... Evidentne ludia niesu v praci dostatocne intelektualne vytazeni! :D
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 3024
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: [F11 530xd 190kW] moje prvé skutočné auto

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 19:18

Proste na automate nemas co vyradovat do Nka za jazdy. Tento jav je sice v podstate neskodny, no ked tam das za jazdy D tak prevodovka dostane trochu jebu. Nieco ako ked ides na neutrale pri manualnej prevodovke a drbnes tam napr. 4ku a pustis bleskovo spojku bez akehokolvek medziplynu. Prevodovky s modom plachtenia to maju kus principialne inak spravene a hlavne je ta prevodovka na to usposobena. Proste treba poznat princip automatu, co sa tam vlastne deje a cloveku to dojde, ze je lepsie z dlhodobeho hladiska to nerobit

ale Brano ako clovek, co vymyslel abecedu rozumie vsetkemu najlepsie, my ostatni sme len deti, takze som vlastne nic nepovedal.
Naposledy upravil/-a ROKI49 v Štvrtok, 23. Apríla 2015, 19:20, upravené celkom 2 krát.
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
smith666
Autor témy
Príspevky: 548
Registrovaný: 5.5.2014
Auto: F11 530xd 190kW
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: in the air

Re: [F11 530xd 190kW] moje prvé skutočné auto

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 19:19

to BranoMW:
Díky.
Vidím, že ty si v obraze :thumbup:
Obrázok
takto vyzerá 300 km/h aj bez bavora - ten v červenej kombinéze (dajte si to do 720p):
https://www.youtube.com/watch?v=spubheZPwg4#t=00
 
Užívateľov profilový obrázok
smith666
Autor témy
Príspevky: 548
Registrovaný: 5.5.2014
Auto: F11 530xd 190kW
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: in the air

Re: [F11 530xd 190kW] moje prvé skutočné auto

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 19:23

ROKI49 napísal:
Proste na automate nemas co vyradovat do Nka za jazdy. Tento jav je sice v podstate neskodny, no ked tam das za jazdy D tak prevodovka dostane trochu jebu. Nieco ako ked ides na neutrale pri manualnej prevodovke a drbnes tam napr. 4ku a pustis bleskovo spojku bez akehokolvek medziplynu. Prevodovky s modom plachtenia to maju kus principialne inak spravene a hlavne je ta prevodovka na to usposobena. Proste treba poznat princip automatu, co sa tam vlastne deje a cloveku to dojde, ze je lepsie z dlhodobeho hladiska to nerobit

ale Brano ako clovek, co vymyslel abecedu rozumie vsetkemu najblizsie, my ostatni sme len deti, takze som vlastne nic nepovedal.


Veď o toto mi v podstate ide. Či to prevodovka rozdýcha alebo nie.
Kontraverzne k tvojmu tvrdeniu tu padli názory, že ide o rovnakú prevodovku ako majú nové modely s funkciou plachtenia, stačí to len softvérovo dokódovať.
Obrázok
takto vyzerá 300 km/h aj bez bavora - ten v červenej kombinéze (dajte si to do 720p):
https://www.youtube.com/watch?v=spubheZPwg4#t=00
 
BranoMW
Príspevky: 412
Registrovaný: 9.2.2013
Kraj: Košický

Re: [F11 530xd 190kW] moje prvé skutočné auto

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 19:28

ROKI49 napísal:
Proste na automate nemas co vyradovat do Nka za jazdy. Tento jav je sice v podstate neskodny, no ked tam das za jazdy D tak prevodovka dostane trochu jebu. Nieco ako ked ides na neutrale pri manualnej prevodovke a drbnes tam napr. 4ku a pustis bleskovo spojku bez akehokolvek medziplynu. Prevodovky s modom plachtenia to maju kus principialne inak spravene a hlavne je ta prevodovka na to usposobena. Proste treba poznat princip automatu, co sa tam vlastne deje a cloveku to dojde, ze je lepsie z dlhodobeho hladiska to nerobiti


toto je povedane strucne a k veci

ROKI49 napísal:
ale Brano ako clovek, co vymyslel abecedu rozumie vsetkemu najlepsie, my ostatni sme len deti, takze som vlastne nic nepovedal.

keby brano vymyslel abecedu vyzerala by asi inac :idea:
...a omyl, o prevodovkach mam len bledomodry sajn, ...
...a tvrdenie "rozumie vsetkemu najlepsie,",hmmmmmm tak hlboko? , ano rozumiem vela veciam a ovela viac veciam nerozumiem .... ked niekto povie ze "rozumie vsetkemu najlepsie" nerozumie comu rozumiem..
 
BranoMW
Príspevky: 412
Registrovaný: 9.2.2013
Kraj: Košický

Re: [F11 530xd 190kW] moje prvé skutočné auto

Štvrtok, 23. Apríla 2015, 19:30

smith666 napísal:
to BranoMW:
Díky.
Vidím, že ty si v obraze :thumbup:

len takou sedliackou logikou. neviem presne ako to tam funguje, ale zapodievam sa len infom co potrebujem, teda ci sa to da ci nie a ano da.... ako to funguje vie za mna roki49 :thumbup:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 16

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných