3000E usrpora je nejake vymyslene cislo. Myslim si ze 6-7rocny diesel bude mat najazdene tak 150tis ak bude povodom zo slovenska a 250tis ak bude dovezeny.
a ty pises ze si to auto nehas 6 rokov. cize ho dojazdis do 250t az 350t. Mal som dva diesle, pri jednom som menil turbo v 200t (1000E) a pri druhom turbo a vstreky pri 300t (1500E). pri druhom pokazene turbo chrstlo necistoty to mazania a odisla aj ojnica a menil som aj piestne kruzky. Cize to bolo dost drahe. a To som mal stastie ze sa mi nepokazila dvojhmota ani PDF kedze som jazdil iba dlhe trasy.
Na palive realne usetris 2L/100km na 4 valci. To je 450E eur rocne. Ak si kupis auto na 6 rokov tak ta pravdepodobne caka turbo, vstreky, dvojhnota PDF (3000E?).
Nehovoriac o tom ze v meste sa ti viac opotrebuje podvozok pod tazsim dieslom.
A posledna vec ktora presvedcila mna, velmi vseobecne to tu nacrtnem lebo uz nemam prehlad o cenach:
benzin kupis medzi 10k-12k so 100000km
diesel s takymi km kupis cca o 30% drahsie (len pre porovanie cien)
Cize pravdepodobne si kupis nejaky diesel s 180 000km
za 6 rokov predas benzin zo 190 000km za 5k? (strata 5-7k, opravy za 6 rokov nad 700E asi ziadne)
za 6 rokov predas diesel zo 270 000km za 7k? (strata hodnoty 6-9k, opravy za 6 rokov nad 700E minimalne dve zo 4 ktore som spomenul).
Cize moj nazor na diesel pri tvojom najazde:
+usetrenych 3000E za palivo
-servis 1500-3000 viac oproti benzinu
-strata hodnoty 1000-2000 viac oproti benzinu
PollerService napísal:juge39: A kolko je tak realne rozdiel v nakladoch na taky dieslovy motor oproti benzinu?
Ked ta spotreba usetri 3000€, to rozdiel v nakladoch na dieslovy servis je aj viac?
bmwpower82 : nad Accordom som rozmyslal, ale jej cena je celkom porovnatelna. Kazdopadne chcem BMW
