... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
gabibody napísal:318dT E91 (dec2006) mám 2 roky načipované na 166 hp. Nepučím ho často, lebo viem, že mu to neprospeje. Bol som na jeseň v Taliansku a odišlo mi turbo. Natankoval som Shell w-power, možno aj to zapríčinilo poruchu turba. Turbo je opäť nové originál bmw. Olej som dal Mobil 5W50 miesto štandardného bmw oleja 5W30 (Castrol), ktorý už vraj vyrábajú niekde v Poľsku. Jazdím väčšinou krátke trate a ak viem, že idem len do práce (5km), radšej vyberiem elktrobicykel a tak šetrím auto. Auto vytiahnem len 2-3x do týždňa na dlhšie trasy. Teraz v zime ho po štarte nechám ísť na voľnobeh 1-2 minúty a pomaly ho rozbieham od 1500 do 2000 otáčok, až po nejakých 3 km sa odvážim ísť razantnejšie. Po dlhšej jazde ho nechám opäť 1-2 minúty ísť na voľnobeh až potom motor vypnem. Poraďte, mám radšej zrušiť čip a nastaviť na pôvodné hodnoty, aby som predišiel opotrebeniu turba? Je lepšie nechať auto stáť 1-2 dni ak viem, že idem len 5km ráno a 5km večer a radšej ho zobrať na dlhšiu trasu? Nie je problém ak týždenne 2x postojí 1-2 dni?