... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

obchodna sekcia
 
bl4ckbox
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 2.9.2014
Auto: E91 330xd AT
Kraj: Košický

Čo by bolo treba vymeniť po kúpe (e91 330xd AT 2007)

Pondelok, 13. Októbra 2014, 21:37

Prednedávnom som sa stal majiteľom BMW E91 330XD AT ´07. Bol som už v jednom servise, kde mi vedia vymeniť motorový olej, prevodový olej + všetky filtre (vzduchový, pelový, olejový a palivový), ale povedali, že mi nevedia zresetovať údaje. Mysleli tým tie na najbližší servis. To by mi až tak nevadilo, keďže tam ide iba o jeden údaj a to na výmenu toho motorového oleja. Tam je napísané, že ešte 28tis do výmeny, keďže pred kúpou to vraj menili. Ja by som to aj tak asi radšej menil. Respektíve, dajú sa filtre, hlavne ten olejový meniť aj bez výmeny oleja? Ak áno, tak by som olej nemenil.
Čo ma ale "trápi" viac je, že určite mi nebudú vedieť zresetovať údaje automatickej prevodovky po výmene oeja a filtra a to dosť nutne potrebujem, keďže teraz radí trošku trhane. (a dúfam, že to pomôže). Ak nie.. tak je to v p.r.d.e.l.i...repas. (asi ssom tomu ale pridal ja, keďže som na tom jazdil dosť agresívne (niekedy), proste som si vychutnával tých 231 koní, veď načo tam potom sú(?), no nie?. dúfam, že som tým nezničil prevodovku). Počas kúpy a vlastne aj po nej som si nevšimol, také trhané radenie, až po takých "racingových" jazdách, ktoré som si doprial po okolitých kopcoch.
Potrebobal by som od vás radu, ako to teda urobiť Mám si všetko pomeniť čo potrebujem v tom servise a potom len zájsť do BMW servisu a požiadať o adaptáciu tej prevodovky? (bude to samozrejme lasnejšie a to o dosť) Prípadne niekto v KE a okolí to vie spraviť za rozumnú cenu?(tú adaptáciu).
A ešte by som rád dostal radu čo iné by som mal dať vymeniť prípadne skontrolovať, aby všetko v rámci možností bolo ok. Motor má 141tis km. Som si takmer istý, že reálnych. Plánujem dať vymeniť aj klinový remeň. Stačí to, či radšej tam je ešte niečo na výmenu? Pred kúpou som bol aj v servise BMW na obhliadku a tam mi týpek povedal, že pri najbližšej výmene oleja v diferenciáli treba vymeniť aj tesniaci O-krúžok na pravej poloosi (netečie, ale je trošičku vlhké okolo), tesnenie olejovej vane motora a tyčky stabilizátora. To všetko malo byť zhruba okolo tých 4tis km. Teraz mám tak 1500km od kúpy. Mám dať rovno vymeniť aj olej v diferenciáli (budú to vedieť aj v "bežnom" servise + ten O-krúžok a tesnenie ol.vane, či stačí o tých ďalších zhruba 2tis km a dám to potom spraviť priamo v bmw servise, prídadne tam, kde mi odporučíte). A čo som tu čítal, tak aj olej v servo je lepšie vymeniť? Ako zistím, či je ok? Pri malej rýchlosti (zhruba tak do cca 5-10km/h za hodinu a pri stoji to drnčí volantom pri otáčaní, pri normálnej jazde (od tých 10km/h to nerobí).
Vďaky za rady, nápady, pripomienky a postrehy.
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7519
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: Čo by bolo treba vymeniť po kúpe (e91 330xd AT 2007)

Pondelok, 13. Októbra 2014, 22:59

kamo neviem teda kolko jazdis, ale 5tisic km je nic pri takychto veciach...

co sa tyka toho servisu daj urcite urobit aj olejovy separator, skontrolovat remene a kladky, napravy, geo, klapky v sani a hlavne termostaty!
 
bl4ckbox
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 2.9.2014
Auto: E91 330xd AT
Kraj: Košický

Re: Čo by bolo treba vymeniť po kúpe (e91 330xd AT 2007)

Utorok, 14. Októbra 2014, 12:29

Dik za odpoveď. No veľa na ňom nejazdím. Máme aj feldu a tú využívam lokálne. Na tomto aute spravím ročne zhruba tak 6000 km. Možno sa niečo zmení, práca/podnikanie a bude viac km, ale momentálne tak ako píšem.
Už len keby niekto odporučil spoľahlivý servis v Košiciach, prípadne okolí.. Neviem sa k ničomu dopracovať, iba Regnum bavaria, ale tí sú dosť drahí + každý tu nadáva na autorizované servisy.
Inak tie remene "stačí" dať skontrolovať, či ich mám radšej rovno meniť pri tých 141tis km?
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7519
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: Čo by bolo treba vymeniť po kúpe (e91 330xd AT 2007)

Utorok, 14. Októbra 2014, 13:07

bl4ckbox napísal:
Dik za odpoveď. No veľa na ňom nejazdím. Máme aj feldu a tú využívam lokálne. Na tomto aute spravím ročne zhruba tak 6000 km. Možno sa niečo zmení, práca/podnikanie a bude viac km, ale momentálne tak ako píšem.
Už len keby niekto odporučil spoľahlivý servis v Košiciach, prípadne okolí.. Neviem sa k ničomu dopracovať, iba Regnum bavaria, ale tí sú dosť drahí + každý tu nadáva na autorizované servisy.
Inak tie remene "stačí" dať skontrolovať, či ich mám radšej rovno meniť pri tých 141tis km?

zalezi v akom su stave, mozno tam mas 141tisic krat dva :)
kazdopadne velmi maly najazd na diesla, dufam, ze je aspon garazove a aspon raz do tyzdna ho prevetras na aspon 20km...
 
dibarbora
Príspevky: 158
Registrovaný: 22.1.2013
Kraj: Žilinský

Re: Čo by bolo treba vymeniť po kúpe (e91 330xd AT 2007)

Utorok, 14. Októbra 2014, 20:37

Po kupe vymenit pri takomto aute, mot. olej s filtrom, filtre ostatne, olej v prevodovke pripadne aj diff.. Kontrola termostatov. finito, ostatne si neskrabat, lebo vymenis pol auta. Treba sa vozit a riesit pripadne problemy priebezne.

OT: obdivujem ludi, co si na 5 - 6 tis. km rocne zivia taketo auto. To si ho musel dostat asi zadarmo, lebo za tie prachy + servis by si ho mohol mat z pozicovne pomaly na kazdy vikend a bez starosti.
 
bl4ckbox
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 2.9.2014
Auto: E91 330xd AT
Kraj: Košický

Re: Čo by bolo treba vymeniť po kúpe (e91 330xd AT 2007)

Streda, 15. Októbra 2014, 12:09

Čo je na tom na obdiv? Chcem mať vlastné pohodlné auto v ktorom sa cítim dobre. Porovnanie s požičovňou je dosť pritiahnuté za vlasy. Chcem auto, ktoré keď potrebujem, tak si do neho sadnem a idem a nie si objednávať auto. [-o<
 
bl4ckbox
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 2.9.2014
Auto: E91 330xd AT
Kraj: Košický

Re: Čo by bolo treba vymeniť po kúpe (e91 330xd AT 2007)

Streda, 15. Októbra 2014, 12:23

PeqpeK napísal:
zalezi v akom su stave, mozno tam mas 141tisic krat dva :)
kazdopadne velmi maly najazd na diesla, dufam, ze je aspon garazove a aspon raz do tyzdna ho prevetras na aspon 20km...


Tak hádam sú reálne. Mám aj servisnú knižku, podľa ktorej to vyzerá byť ok. Auto je garážované. Týždenne spravím od zhruba 100 do 200km (niekedy aj viac), pár krát do roka cesta na stredné Slovensko a do BA. A keďže už je aj lepšie auto, tak asi aj viac na výlety sa pôjde, tak sa to nazbiera. Možno z toho bude ročne aj 10tis.
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7519
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: Čo by bolo treba vymeniť po kúpe (e91 330xd AT 2007)

Streda, 15. Októbra 2014, 12:55

bl4ckbox napísal:

Tak hádam sú reálne. Mám aj servisnú knižku, podľa ktorej to vyzerá byť ok. Auto je garážované. Týždenne spravím od zhruba 100 do 200km (niekedy aj viac), pár krát do roka cesta na stredné Slovensko a do BA. A keďže už je aj lepšie auto, tak asi aj viac na výlety sa pôjde, tak sa to nazbiera. Možno z toho bude ročne aj 10tis.

to bude lepsie :) hlavne paradny pozitok z tohto auta...skontroluj to co som ti pisal a mal by si byt ok :)
 
dibarbora
Príspevky: 158
Registrovaný: 22.1.2013
Kraj: Žilinský

Re: Čo by bolo treba vymeniť po kúpe (e91 330xd AT 2007)

Streda, 15. Októbra 2014, 14:38

bl4ckbox napísal:
Čo je na tom na obdiv? Chcem mať vlastné pohodlné auto v ktorom sa cítim dobre. Porovnanie s požičovňou je dosť pritiahnuté za vlasy. Chcem auto, ktoré keď potrebujem, tak si do neho sadnem a idem a nie si objednávať auto. [-o<

neber to osobne, ale nedalo mi nerypnut si :smile: , je to kazdeho vec kde utopi zarobene prachy. S tou pozicovnou to nebolo vobec pritiahnute za vlasy, amortizacia, servis, poistenie a ine suvisiace naklady z dlhodobeho hladiska presvedcia.......ze ekonomika nepusti, ked si zratas cenu prejazdeneho km.
 
bl4ckbox
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 2.9.2014
Auto: E91 330xd AT
Kraj: Košický

Re: Čo by bolo treba vymeniť po kúpe (e91 330xd AT 2007)

Streda, 15. Októbra 2014, 19:44

No mne sa oplatí mať vlastné bmw, ako požičiavať jedno z požičovne. Končím túto debatu, lebo odbiehame od témy.
 
xlukas.cz
Príspevky: 123
Registrovaný: 23.2.2013
Auto: BMW 320D touring 07
Kraj: Zahraničie

Re: Čo by bolo treba vymeniť po kúpe (e91 330xd AT 2007)

Štvrtok, 16. Októbra 2014, 08:17

kolik ti je? ;-)

jinak mam pocit, ze pokud najedes 100 - 200 km tydne a jeste si uzivas vykonu , tak to to honis asi se studenym motorem.
s tvym stylem jizdy se vyprdni na servis a radsi setri na nove turbo. nez se ti na aute neco pokazi, tak ho budes davno prodavat. mam 197tis. na automatu a ze bych myslel na vymenu oleje v prevodovce? nebo diferencialu to ani nahodou. auto ma slouzit me a ne ja autu.

jinak olejovy filtr je nahore motoru, takze si myslim, ze by mel jit vymenit oddelene od oleje. zresetovat olej si dokazes i sam pres idrive a ze by se hlasil automat na vymenu oleje pres pocitac? to teda nevim. mozna se mne prihlasi nekdy po 200 - 300 tis. km a tim padem bys mel km stocene ;-). neni serviska jako serviska. v praci sme udelali totalku na rocnim aute a servisku sme k tomu samozrejme nedali, aby to podvodnici nezneuzili na jine auto.
320D OL E91, touring, 07, 2,0 (120kW), automat
multif. sport volant, alu LM 160, zatm. zrcatko, sport. vyhr. el. sedacky, delena loket. operka, PDC zadní, destovy/svetelny senzor, xenony, klima, tempomat, navi prof., paket licht + advantage + comfort
 
Užívateľov profilový obrázok
kompre
Príspevky: 899
Registrovaný: 29.10.2012
Auto: ex E90 325i
Kraj: Žilinský

Re: Čo by bolo treba vymeniť po kúpe (e91 330xd AT 2007)

Štvrtok, 16. Októbra 2014, 08:24

prečo by niekto nemohol investovat svoje peniaze do auta ktoré nie je presúvadlo s nájazdom 50K km ročne? ja tiež najazdim 10-13000 km ročne a a kúpil som si BMW lebo sa mi páči a autá ma zaujímajú. Pre niekoho je auto presuvadlo pre niekoho draha vec a pre niekoho koníček a radosť.
 
bl4ckbox
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 2.9.2014
Auto: E91 330xd AT
Kraj: Košický

Re: Čo by bolo treba vymeniť po kúpe (e91 330xd AT 2007)

Štvrtok, 16. Októbra 2014, 14:45

xlukas.cz napísal:
kolik ti je? ;-)

Neviem o čo ti ide. Ako s tým (a s čím konkrétne) súvisí vek?

xlukas.cz napísal:
jinak mam pocit, ze pokud najedes 100 - 200 km tydne a jeste si uzivas vykonu , tak to to honis asi se studenym motorem. s tvym stylem jizdy se vyprdni na servis a radsi setri na nove turbo.

Výkonu som si užíval prvý mesiac po kúpe. Už jazdím umiernene a nikdy som auto nepreháňal so studeným motorom. Vždy som "normálne" odjazdil MINIMÁLNE 15 km pred tým ako som začal "silnejšie" sliapať na plyn.

xlukas.cz napísal:
a ze by se hlasil automat na vymenu oleje pres pocitac? to teda nevim. mozna se mne prihlasi nekdy po 200 - 300 tis. km a tim padem bys mel km stocene ;-).

Neviem o tom, že by som niečo také niekde spomenul. Písal som, že v menu idrive mi ukazuje najbližší servis na výmenu MOTOROVÉHO oleja o 28tis km.

Inak pre zaujímavosť ešte spomeniem, že servis v KE som už našiel. Konkrétne je to nick Mr.S tu na fóre. (Pozrie mi aj celé auto (ako ste mi tu niektorí odporučili..), tak potom tu spravím na neho recenziu :) )Spravil mi diagnostiku a čo je najdôležitejšie adaptáciu tej prevodovky. Odvtedy to znova radí pekne a plynulo, takže vyzerá, že tá prevodovka je ok, len tým, že som dlhšie a častejšie jazdil s ťažkou nohou, tak cpu si tie údaje uložil a asi preto to začalo radiť tak trhane. Zvažujem, že ten olej v prevodovke teda ani meniť nebudem, keďže po internete sú dvojaké názory na tú výmenu, dokonca sa našli aj takí z vlastnou skúsenosťou(a veľa nabehanými km od 100tis vyššie), ktorí ten olej menili aj keď im to radilo čisto a pekne a potom sa im prevodovka porúčala v krátkej dobe po výmene. Teória je, že to môže by spôsobené zmenou hustoty nového oleja vs toho starého, na ktorý si už akosi tá prevodovka "zvykla" ak by sa to tak laicky dalo povedať. Či je to pravda, netuším. Len referujem zistenie. (Vraj ešte horšie je tú prevodovku kompletne prepláchnuť-to už radšej nechať čím viac toho pôvodného oleja a nech sa zmieša s tým novým). Možno je preto lepšie meniť ten olej v kratších intervaloch, napr po 60tis km a radšej nechať tak, ak už má auto najazdených kilometrov veľa bez výmeny.

to kompre: súhlas :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
bramborak
Príspevky: 1271
Registrovaný: 28.5.2010
Auto: e91 "07
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: NM,TN

Re: Čo by bolo treba vymeniť po kúpe (e91 330xd AT 2007)

Piatok, 17. Októbra 2014, 00:10

PeqpeK napísal:
kamo neviem teda kolko jazdis, ale 5tisic km je nic pri takychto veciach...

co sa tyka toho servisu daj urcite urobit aj olejovy separator, skontrolovat remene a kladky, napravy, geo, klapky v sani a hlavne termostaty!

co ma na tom separatore menit ked je bezudrzbový? podla mna skoda penazí. skoda, ze som to zistil az po tom ako som ho tiez kupoval.
nahradne diely: E34 tour+sedan, E32
kúpim akýkoľvek kat/y,zanesený DPF filter=> sukr.sprava :)
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7519
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: Čo by bolo treba vymeniť po kúpe (e91 330xd AT 2007)

Piatok, 17. Októbra 2014, 08:40

bramborak napísal:
co ma na tom separatore menit ked je bezudrzbový? podla mna skoda penazí. skoda, ze som to zistil az po tom ako som ho tiez kupoval.

bezudrzbovy znamena ze v nom nemusis menit tu vlozku...ale membrana ti stale moze odist, uz som zopar takych menil ;)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných