... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
dasto
Príspevky: 1057
Registrovaný: 19.2.2008
Auto: E39 523iAt (sporak)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: M57 u mna veduca sracka sveta!!!

Utorok, 16. Septembra 2014, 13:52

otazne je, na kolko vyrobca planoval zivotnost motorov a celeho auta. Planovana zivotnost vyrabanych veci je, to vieme vsetci. Mozno si BMW v 90rokoch povedalo, ze zivotnost aut je 250t.km a toto splnaju asi vsetky odvtedy vyrobene. Do 250t km sa nevyskytuju nejake problemy ktore su tu spominane. Potom to zacne, sype sa to ako domcek z karat. Motorove diely, prevodovka, napravy. Planovane bolo, ze auto bude uz po tych km po smrti a nebude sa riesit vymena a oprava. V sucasnosti napr importer dava zaruku 160tis.km, preco asi? Zivotnost aut je nastavena na 200t.km, preto tu mame zrazu male objemy nafukane na vykony ktore mali kedysi motory s 2x takou kubaturou.
Takze, ak ma auto 250tkm a stale jazdi, nieco sa poserie, tak netreba nad tym lamentovat. Bud sa k tomu moze clovek postavit tak, ze si to necha opravit, alebo opravi sam, pripadne splni planovanu zivotnost ktoru nastavil vyrobca, da auto zosrotovat a kupi si nove. Je to kolobeh spotrebitelskeho zivota, tak sa necudujme. Mimochodom, na svojej E39tour 523i mam preinvestovanych 4tis.€ v suciastkach aj s pneu a podobne. Je to stara kara, ktora ma natocene cez 260tkm. Mal by som ju zosrotovat? Ani nahodou, tu bawariu mam rad, paci sa mi a chcel som presne to co som si kupil. To ze sa bude musiet opravovat som vedel.
radosť - jazda - bmw :.... vieme o čom ten slogan je

jetzt?
ex E39 523iA touring (sporak LPG)
ex E36 coupe 320i
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: M57 u mna veduca sracka sveta!!!

Utorok, 16. Septembra 2014, 14:07

Vidis dasto, tiez to neberies tak tragicky. Ja tiez porobim, co si auto vypyta a plus nieco preventive. Moja M54 ma nabehane 268tkm (ktovie ci originalnych), oleja zerie max. 1l medzi vymenami (Castrol edge 0W-30, Mobil 1 NL 0W-40, Total Quartz 9000 5W-40) a taha jak drak. Co sa motora tyka, tak som menil len DISA klapku a pretesnil VANOS spolu s vekom ventilov, nic viac. Vymenu naplni a spotrebneho materialu neratam, to je bezne. Ale trebars ten Vanos ani DISU do toho spotrebneho materialu neratam. To podla mna nie je spotrebny material. Akoze tvrdit, ze vsetko co ma planovanu nizsiu zivotnost ako zbytok motora je spotrebak, tak dakujem pekne. Ako dlho bude trvat kym sa poskodi ojnica na niektorom pieste? 800tkm? Milion? 2 miliony? A mozem na zaklade toho tvrdit, ze ostatne veci su spotrebak, lebo maju zivotnost nizsiu ako tato ojnica? Podla mna nie.

Podla mna je spotrebak nieco, co ma podla vyrobcu UDANY VYMENNY INTERVAL. Cize naplne, filtre, oleje, sviecky, rozvody a podobne. Pretoze inak by som do spotrebaku mohol ratat aj piestne kruzky a u HTP trebars cely motor...a kto vlastne udal tu planovanu zivotnost vstrekov na 250tkm? V nijakom navode som to nevidel, sorry. To nie je spotrebny material podla mna...

Mne tu teraz nejde o to nadavat na M57. Odisli vstreky? No tak odisli, vymenia sa. Odislo turbo? No tak sa vymeni. Dovody mozme rozoberat do vecera, ale neoznacujme to prosim ako spotrebak ](*,)
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
dasto
Príspevky: 1057
Registrovaný: 19.2.2008
Auto: E39 523iAt (sporak)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: M57 u mna veduca sracka sveta!!!

Utorok, 16. Septembra 2014, 14:34

asi tak nejako. Caka ma pretesnenie motora, chcije mi olej cez vanu, tesnenie priruby olejoveho filtra a snimaca oleja. Dolievam len kvoli tomu, ze proste vyteka a vytecie ho tolko, ze musim doliat. Co som menil v okoli motora tak: hadice sania, separator aj s hadicami, tesnenie veka, pretesneny vanos, nova visko aj chladic, nejake vodne hadice, este aj olej a filter AT prevodovky (toto vsetko nepokladam za spotrebny material, vydrzi to tolko, co by teoreticky malo auto najazdit) Zo spotrebaku sviecky filtre, niekolko krat olej, cakaju ma kladky a remen a pravdepodobne znova sviecky. Uvidime ako na tom bude alternator, to ale nieje spotrebak.
Podvozok tak to je ina kapitola, tam clovek vie utopit aj hodnotu dalsej E39. Co spomeniem, tak komplet tlmice s ulozeniami, struny zadne nove, predne jazdenky origo sport, ulozenie prednej napravy zatial origo okrem tyciek stabika, uvidime dokedy bude odolavat BA :-) zadna ma este origo predne rameno na kazdej strane. Je to pevne, tak nevidim dovod na vymenu.
Nuz je to studna....
radosť - jazda - bmw :.... vieme o čom ten slogan je

jetzt?
ex E39 523iA touring (sporak LPG)
ex E36 coupe 320i
 
Užívateľov profilový obrázok
dasto
Príspevky: 1057
Registrovaný: 19.2.2008
Auto: E39 523iAt (sporak)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: M57 u mna veduca sracka sveta!!!

Utorok, 16. Septembra 2014, 14:39

este som zabudol komplet brzdy ATE, kotuce, platnicky a rucne pakne + snimace, brzdovka a odvzdusnit...
radosť - jazda - bmw :.... vieme o čom ten slogan je

jetzt?
ex E39 523iA touring (sporak LPG)
ex E36 coupe 320i
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: M57 u mna veduca sracka sveta!!!

Utorok, 16. Septembra 2014, 15:59

pelo napísal:
Vidis dasto, tiez to neberies tak tragicky. Ja tiez porobim, co si auto vypyta a plus nieco preventive. Moja M54 ma nabehane 268tkm (ktovie ci originalnych), oleja zerie max. 1l medzi vymenami (Castrol edge 0W-30, Mobil 1 NL 0W-40, Total Quartz 9000 5W-40) a taha jak drak. Co sa motora tyka, tak som menil len DISA klapku a pretesnil VANOS spolu s vekom ventilov, nic viac. Vymenu naplni a spotrebneho materialu neratam, to je bezne. Ale trebars ten Vanos ani DISU do toho spotrebneho materialu neratam. To podla mna nie je spotrebny material. Akoze tvrdit, ze vsetko co ma planovanu nizsiu zivotnost ako zbytok motora je spotrebak, tak dakujem pekne. Ako dlho bude trvat kym sa poskodi ojnica na niektorom pieste? 800tkm? Milion? 2 miliony? A mozem na zaklade toho tvrdit, ze ostatne veci su spotrebak, lebo maju zivotnost nizsiu ako tato ojnica? Podla mna nie.

Podla mna je spotrebak nieco, co ma podla vyrobcu UDANY VYMENNY INTERVAL. Cize naplne, filtre, oleje, sviecky, rozvody a podobne. Pretoze inak by som do spotrebaku mohol ratat aj piestne kruzky a u HTP trebars cely motor...a kto vlastne udal tu planovanu zivotnost vstrekov na 250tkm? V nijakom navode som to nevidel, sorry. To nie je spotrebny material podla mna...

Mne tu teraz nejde o to nadavat na M57. Odisli vstreky? No tak odisli, vymenia sa. Odislo turbo? No tak sa vymeni. Dovody mozme rozoberat do vecera, ale neoznacujme to prosim ako spotrebak ](*,)

Majú brzdové platničky udaný od výrobcu výmenný interval? Nože postni mi to sem, kde to nájdeš napísané. Ak nenájdeš, tak podľa tvojej logiky platničky nie sú spotrebný materiál. Majú napísané len hrúbku, kedy sa odporúča vymeniť. Tak isto ako vstrekovač, ktorý má určené hodnoty, kedy je v poriadku a kedy sa má vymeniť. Tak isto turbo, ak je v poriadku natlačí toľko a toľko, ak je naprd, tak toľko nenatlačí a je označené na výmenu. Naozaj nechápem, ako to viac popísať.
Ináč čo myslíš, čo ti z polomotora( rozumej blok s vnútrom a hlava) odíde ako prvé? Veci, ktoré sú mazané olejom. Samozrejme ak nerátame výrobné vady a prasknutú ojnicu či ojničné šróby, viď niektoré TDI motory. Čiže práve to ojničné ložisko môže odísť ako prvé a buď v lepšom prípade sa len pridrie, v horšom zadrie a vyletí s ojnicou von.
Jo a kde si prosím ťa našiel našiel, že som písal o výmennom intervale na vstrekovač počet km? Šup nájdi mi to. Aha nepísal. Viac už fakt nemám čo k tomu dodať.
Nur Original ist Legal.
 
rancsodavid
Príspevky: 579
Registrovaný: 28.3.2012
Auto: lancia kappa 2,4jtd
Kraj: Nitriansky

Re: M57 u mna veduca sracka sveta!!!

Utorok, 16. Septembra 2014, 18:31

Jararak kym si nemal jtd nekecaj.csuka soferoval moje bmw na repas prevodovky a lybrou v pohode s nim drzal krok.ano 100kw ale o 500kg lahsie auto.spotreba o 2l menej nez bmw.a na margo csuka nemal lahku nohu :mrgreen:
 
csuka530d
Autor témy
Príspevky: 2048
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: M57 u mna veduca sracka sveta!!!

Utorok, 16. Septembra 2014, 21:03

No nemal si mi aj zabudol povedat ze je asc nefunkcne len tak hadzalo zadkom.

Niektori sa tu cuduju ze tu knucim a nadavam ako maly .by som bol zvedavy kolky maju za 4 roky drbnute do auta cez 4 litre a furt sa to jebe a jebe a jebe + odide na dalsom aute cely motor , ale vsak hej je to moja chyba naco dalsie auto s tym istym motorom ](*,) ](*,) ](*,)
Neva aspon budete mat na rozlucku odomna na BMW klube krasne videjko ako hori 530Da tour so slusnou vybavou uz k tomu vela nechyba a prachy mu uz zrat nenecham cim skor zhori tym viac usetrim .

100% Je auto prekliate zavrem doneho farara nech ho zvnutra obsti.
 
BrunoSoprano
Príspevky: 444
Registrovaný: 22.6.2008

Re: M57 u mna veduca sracka sveta!!!

Utorok, 16. Septembra 2014, 23:16

csuka530d napísal:
No nemal si mi aj zabudol povedat ze je asc nefunkcne len tak hadzalo zadkom.

Niektori sa tu cuduju ze tu knucim a nadavam ako maly .by som bol zvedavy kolky maju za 4 roky drbnute do auta cez 4 litre a furt sa to jebe a jebe a jebe + odide na dalsom aute cely motor , ale vsak hej je to moja chyba naco dalsie auto s tym istym motorom ](*,) ](*,) ](*,)
Neva aspon budete mat na rozlucku odomna na BMW klube krasne videjko ako hori 530Da tour so slusnou vybavou uz k tomu vela nechyba a prachy mu uz zrat nenecham cim skor zhori tym viac usetrim .

100% Je auto prekliate zavrem doneho farara nech ho zvnutra obsti.


klasika, čo sa jeduješ ,staré auto sa už bude len kaziť... Ja som do e46ky 320d M47 tolko natlačil za 3roky a potom ked bola v tip top stave začala hrdzavet,tak som ju odnervov predal za trojku ,ale doteraz jazdí a poslúcha má cez 320 000km a motor pekne pradie nedymí nič. Začalo to klasika ,do 250tisíc KM poslúchala a potom, dŕrrb ,čerpadlo 1200€ s robotou,potom auto mesiac natešené poslúcha a drrrrb turbo pri 252000km K.O ,500€+robota, za mesiac 255000km štartér sa rozhodol že už ide do dóchodku,ked už išlo aj turbo s čerpadlom, 300€ šupito ven z úspor,za další týžden alternátor tratatata kontrolka dobíjania 300€ dalších v péčku, onedlho remenica kepotala 250€ hajde ,potom sa rozhodla zadná náprava že bude kvičat jak stará kanapa za 250€ som popmenil všetky diely ,onedlho aj predná náprava poklepkávala dalších 250€ papa,nech už je pokoj, potom samozrejme vodná pumpa začala cikať 100€+robota potom zasa servoriadenie dalo kako ztuhol volant jak navetrieske 200€ nová pumpa a ked som takto do nej natlačil ale 3-4tis€ postupne,že už mám stíhačku a auto poslúchalo pol roka, idem si dávať zimné pneumatiky na sezónu prehadzovať a drrrrrrrrrrb,hever sa prepajsroval cez podbeh až do Ameriky. pozerám,čo to?, čistý žigulák z 1978roku. dal som dole cuple z umelých podbehov čo sú na e46ke zospodu a tam čisté kako ,čistý hnoj,nakompletku hrdzavé prehnité podbehy ,skrytá hrdza o ktorej som nevedel a pritom mi šetci chválili jakú mám peknú stíhačku :D a stíhačka hnila pod umelými podbehmi veselo zo spodu jak ruský žigulák... takže to bolo posledné a išla papa napredaj. Teraz novému majitelovi sa nepokazilo absolutne nič na nej ,čo ju už má 2,5roka, akurát pneumatiky čo menil,keby ju mám ja, tak ešte sa stavím,že dalšia 3ka by tam išla :D
- A tým výmeníkom tepla,čo sa tebe posral je môj názor,že motor ti kúril dlšie prevádzkovú teplotu nad 95stupnov a časom povolil a praskol aj s tesnením chladič oleja. Na 99% si mal pootvorený termostat a varil ti natajňáša vodu v celom okruhu,čo si vela ludí ani nevšimne a motor býval často skryto prehriaty tak že ty si to nevidel,kedže ručička teplomera je od 75-110stupnov strede, ale keby máš naťukané dig. skryté menu,tak by si videl že teplotu máš pravidelne nad 95-možno aj nad100stupnov a čo je ešte znesitelné a vpohode pre motor,ale už nie pre ten výmenník tepla ,už tam postupne praskalo to staré tesnenie a drrrb. Starý-zlý termostat dokáže napáchať velkú zlobu, pozor na to. Značkový termostat nový otvára okruh pri 88stupnov a ked ochladí druhý okruh uzavrie sa a teplota sa drží stále okolo 90stupnov max. už jak ide dlhodobo nad 91-92-93stupnov je termostat je už po záruke načatý,a už nepracuje tak ako má.Dokonca aj ked je termostat pootvorný motor sa dlhšie zohrieva,ale,kedže je pootvorený okruh,tak v teplom počasí uvarí vodu aj v druhom okruhu a potom nestíha dostatočne chladiť a vznikajú takéto vážne mechanické závady ako tebe ,že ti drbne výmenník tepla. jednoducho neni to už nové auto.Prepláchni to čo je od oleja,Predaj ho a kúp druhé,hlavne novšie,ked nechceš opravovať zasa :thumbup: ... Ale furt lepšie ako ked by ti mala prasknúť hlava alebo tesnenie pod hlavou...
 
hessy

Re: M57 u mna veduca sracka sveta!!!

Streda, 17. Septembra 2014, 01:47

csuka530d napísal:
No nemal si mi aj zabudol povedat ze je asc nefunkcne len tak hadzalo zadkom.

Niektori sa tu cuduju ze tu knucim a nadavam ako maly .by som bol zvedavy kolky maju za 4 roky drbnute do auta cez 4 litre a furt sa to jebe a jebe a jebe + odide na dalsom aute cely motor , ale vsak hej je to moja chyba naco dalsie auto s tym istym motorom ](*,) ](*,) ](*,)
Neva aspon budete mat na rozlucku odomna na BMW klube krasne videjko ako hori 530Da tour so slusnou vybavou uz k tomu vela nechyba a prachy mu uz zrat nenecham cim skor zhori tym viac usetrim .

100% Je auto prekliate zavrem doneho farara nech ho zvnutra obsti.


Za 1,5 mesiaca 1900e . Co si cakal prosim ta... je to stara pajta rozumej bezodna studna penazi do ktorej budes len aen sypat lepsie to nebude.
 
marko652
Príspevky: 2
Registrovaný: 24.9.2014
Auto: e39 530d
Kraj: Trenčiansky

Re: M57 u mna veduca sracka sveta!!!

Streda, 24. Septembra 2014, 19:27

chalani,citam celu diskusiu a zaujimavo sa hadate :D

tak teraz ja:mal som za JEDEN tisic eur 530d touring 1999 v automate,naburane,s opravami za 2200e asi.
S MOTOROM SOM NEROBIL ABSOLUTNE NIC,raz som vymenil olej a filtre.najazdil som 30-40tis KM kym som nerozmlatil zadnu napravu tak ze sa to uz nedalo pocuvat,rozmrdalo sa mi radio,senzory abs,alarm,a podobne drobnosti.inac vybava super luxus koza vsetko elektrika blabla
auto som predal za rovnaku cenu-mozno cosi aj zarobil :roll:
podotykam motora som sa ani nechytil,nezmar v automate so super spotrebou 6.3

dalsi kus som kupil s vadou motora-olej vo vode,samozrejme majitel si myslel ze hlava takze to pustil prec za par korun,auto vyzera jak nove,ma najazdene original 240tis napravy original z bmw este,nic nikde neklepe,interier ako novy.
vymenil som vymennik lebo mam auto na diely,dalej sa vyskytol este vadny starter,a vadne podavacie cerpadlo-klasika pri tychto KM.
uz mam na aute 3tis km a zda sa ze je vsetko OK,chladiacu sustavu som vapkoval a cistil na 8krat minimalne,UNAVA,este sa furt objavi zbytok emulzie.myslim ze sa povozim nejaku dobu,a predam ho aspon za 3-3,500 a este aj zarobim fajne. jeho karoseria aj interier aj napravy su priam v exkluzivnom stave.interier nedotknuty sedacky ako nove,rocnik 99 \:D/ zere mi to 4,5dialkovu 5,5kombin. :thumbup: a to nechodim jak posraty mozem vam povedat.
moje skusenosti -nezmar motor,super brutal spotreba,a za tu cenu v tomto aute nikde nic lepsie nezozeniete navyse jeto komfortne

podla mna mal zly kus.
 
csuka530d
Autor témy
Príspevky: 2048
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: M57 u mna veduca sracka sveta!!!

Streda, 24. Septembra 2014, 19:56

No mam fakt zly kus uz len ked porovnam so spotrebou co opisujes tak ja som sa pod 7.8 v zivote nedostal ani na dialnici a vstrekovace mam na 0 hodnotach korekcie.
Hlavne ze palubovka pise 6.3

A dristy o 5.5 litrovej spotrebe pis na pokec mozna ti to uveria :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: M57 u mna veduca sracka sveta!!!

Streda, 24. Septembra 2014, 20:48

marko652 napísal:
. . . zere mi to 4,5dialkovu 5,5kombin . . . .


skús občas jazdiť aj rýchlejšie ako 70 na tempomat :lol:
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: M57 u mna veduca sracka sveta!!!

Streda, 24. Septembra 2014, 21:07

spotrebaaaaa :D kam sa hrabu nove motory? ved nech vyrobcovia skupia vsetky stare 530D vytiahnu motory a narvu ich do novych aut :D a teraz tu o snehulienke :mrgreen:
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: M57 u mna veduca sracka sveta!!!

Štvrtok, 25. Septembra 2014, 09:23

V ramci downsizingu tam nemozu dat 6 valec, ale co tak ho rozrezat. 1.5d 75kW spotreba 2L na dialku, 2.7 v meste. Pre prestiznejsie modely potom 1.7d 100kW, spotreba do 3L nie viac!! \:D/
 
marko652
Príspevky: 2
Registrovaný: 24.9.2014
Auto: e39 530d
Kraj: Trenčiansky

Re: M57 u mna veduca sracka sveta!!!

Štvrtok, 25. Septembra 2014, 12:31

este mi povedzte ze aj okamzita spotreba je fail a vzdy to zere o 2L viac nie :D
lebo vobec neviem pocitat a neviem si spocitat kolko KM prejdem a za kolko natankujem =D>
mal som viacero kusov aj e36,e39,e46,rozne motory,od TDS,cez 1.6i,1.8i,po M57,niekolko kusov som rozpredal ale furt som sa nenaucil pocitat ze ](*,)
e46 100kw mi zral tak isto ako e39 135kw neviem asi mam vadny kus tiez mozno mi niekto tankuje poza moj chrbat vy snehulienky :D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných