Nedeľa, 8. Júna 2008, 10:23
Neexistuje, ze by sa viskospojka, ako tu je napisane "sekla".
Co to znamena, myslis skor zadrela?
Ak ano, tak zabudni na to...
Samotna konstrukcia viskospojky je taka, ze k zadretiu nedojde NIKDY!!!!!
Za normalnych okolnosti, samozrejme, ze sa vrtula toci stale, ale ma mensie otacky ako remenica, na ktorej je prichytena, no akonahle sa motor zacne "prehrievat", teplo z chladica zacne posobit na viskospojku a behom niekolko sekund zacne plnit svoju ulohu naplno, tzn. ze "spoji" napevno vrtulu s remenicou a vrtula ma rovnake otacky ako remenica, na ktorej je uchytena viskospojka... Vrtula tak naberie samozrejme vyssie otacky a zacne chladit vodu v chladici a ochladi sa tak cely motor.
Dokonca do doby prehriatia a este pred "zapatim" viskospojky je mozne aj pocas behu motora vrtulu zadrzat lebo vo viskospojke sa toci "naprazdno".
Nefunkcna viskospojka je taka, ktora pri prehriati motora "nezapina" a vplyvom neochladenej vysokej teploty chl.kapaliny sa motor prehrieva a poskodzuje tesnenie hlavy valcov alebo v najhorsom pripade samotnu hlavu!!!
TAKZE DOPORUCUJEM VSETKYM, CO MAJU VISKY NAMIESO EL.VENTILATORA, HOREUVEDENY POSTUP VYSKUSAT NA MIESTE POCAS VOLNOBEHU A ZAROVEN SLEDOVAT TEPLOTU MOTORA,KOLOBEH CHL.KAPALINY (aj HLADINU) a SAMOTNE ZAPINANIE a VYPINANIE VISKOSPOJKY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BMW je BMW !!!