Asi už každý majiteľ tdska sa stretol s problémom zlých teplých štartov, či už je to e36, e39, e34. V prvom rade si treba dať nastaviť čerpadlo (predvstrek, dávka paliva), skontrolovať rozvody. Ak máme toto v poriadku a aj tak za tepla dlho štartuje s najväčšou pravdepodobnosťou je vybehané čerpadlo (rozdeľovacia hlava čerpadla). Kedže nie každý má stovky eur na rozhadzovanie, prípadný repas, či nový diel, kedy sa ceny môžu vyšplhať až na polovicu či tretinu predajnej ceny týchto "starcov" je na to už stará známa finta.
...aby žhavilo aj za tepla...Ide o to prinútiť RJ aby si myslela, že motor je stále studený a aby žhavilo aj za tepla. Teda je nutné do cesty teplotného čidla zaradiť ďalší rezistor. Lenže nie je dobre, aby bol rezistor zaradený permanentne, ale len na určitý čas (resp. aby sa po naštartovaní vrátila reálna hodnota čidla).
Hot Start FixK tomuto účelu slúži zlepšovák pod názvom Hot start fix. Môžeze ho nájsť na eBay, takisto od našich polských susedov, ktorý majú fintu na všetko. No ale keď som videl tie nekresťanské ceny, čo za to pýtajú (od 39 do 59 doláčov
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
) pre modul, ktorý má zabudovaný časovač, ktorý tam na 30s zaradí rezistor a teda po túto dobu si RJ myslím, že motor je studený a pustí žhavenie. A úplne ma dostala cena 26€ za kus plošáku len s relé a rezistorom (relé tak 1,5€, rezistor 0,1€).
Takže tu vám ponúkam návod ako na to s rozpočtom do 2€ a základnými tech. zručnosťami. Konkrétne sa jedná o E39, no obdobný spôsob sa dá použiť aj na iné modely:
Potrebujeme: prepínacie relé 12V, dve diody napr. 1N4001, rezistor 1KOhm.
No ako teda tento primitívny systém funguje? Pri otočení kľúča do 2. polohy sa zopne relé a zaradí do obvodu rezistor a teda RJ vyhodnotí aj pri plne zohriatom motore telotu cca asi 40°C a začne žhaviť. Po naštartovaní sa relé vypne a všetko sa vráti do pôvodného stavu. Jednoduché, účinné a odskúšané!
Rovnako sa to dá aplikovať aj na iné modely, len si treba z WDS zistiť ktorý vodič je signál z čidla a ktorý je signál dobíjania z alternátora.