... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

bmwtt.sk
 
mafo740
Autor témy
Príspevky: 101
Registrovaný: 26.2.2014
Auto: bmw 740i
Kraj: Bratislavský

kúpa BMW 740i 1997 poradí mi niekto?

Streda, 5. Marca 2014, 23:08

Dobrý deň.
Chystám sa kúpiť Bmw 740i rv.1997
Teda majiteľ udáva 744i dvojitý Vanos.
Najazdených má 260 000 km.
Na čo si mám dať pozor pri kúpe,respektíve na čo
Sa mám zamerať?

A ešte jedna otázka, má vanos nižšiu spotrebu?
 
Užívateľov profilový obrázok
korado
Príspevky: 2118
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: len V12 a len long
Kraj: Bratislavský

Re: kúpa BMW 740i 1997 poradí mi niekto?

Streda, 5. Marca 2014, 23:27

zober so sebou niekoho kto sa vyzná a má, alebo mal také auto... zameraj sa na teplotu, chladenie, úniky oleja (V8 ľúbia unikať), prevodovka - nesmie kopať, trhať..., vanos nesmie klepať a vydávať zvuky ako diesel. A áno, má nižšiu spotrebu, ale pri tom objeme je to nepodstatné
INSTAGRAM: korado_korado
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: kúpa BMW 740i 1997 poradí mi niekto?

Streda, 5. Marca 2014, 23:53

majiteľ udáva kktiny
ak 97, tak M62B44 bez vanosu, technical update a s tým aj vanosy prišli až v roku 1998
a žiaden dvojtý vanos, aj v M62TU bol len 2x single vanos
takže, ak je to teda bezvanosová verzia, s 260tis. km bude akurát tak po zábehu, avšak tých km tam môže byť aj 3x toľko

rozdiel spotreby vanos/bezvanos je reálne pár decilitrov, s jedným budeš jazdiť za veľa, s druhým za veľa mínus 4deci
ale rozdiel je tam aj v charakteristike motora, bezvanos je taký dravší motor, vanosový je má zas trochu iné rozloženie krútiaku a v spojení s automatom je to príjemný daily-car
tieto autá majú dobrú spotrebu hlavne pri vyššej rýchlosti, či ideš 130 alebo 170, ekonometer sa hojdá okolo 10tky
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
mafo740
Autor témy
Príspevky: 101
Registrovaný: 26.2.2014
Auto: bmw 740i
Kraj: Bratislavský

Re: kúpa BMW 740i 1997 poradí mi niekto?

Štvrtok, 6. Marca 2014, 05:28

No ešte podotknem že auto je po kompletnej rekonštrukcii a km sú garantované.ten dvojitý vanos ešte preverim no nemám pocit že by ten pán klamal.keď budem vedieť viac informácií napíšem. Zatiaľ ďakujem za odpovede. Mafo740
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: kúpa BMW 740i 1997 poradí mi niekto?

Štvrtok, 6. Marca 2014, 06:26

M62TU teda verzia s dvoma single vanosmi bola zavedená do výroby od 09/1998, takže ak je auto po tomto dátume tak má vanosový motor, ak pred tak má bezvanosový motor
najlepšie keď si vypítaš VIN číslo a hneď ti povieme, buď je to naozaj 97čka a potom bez vanosu, alebo motor s vanosom ale potom buď to nie je 97, alebo motor menený za novší
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
revenge
Príspevky: 1114
Registrovaný: 14.2.2011
Kraj: Trenčiansky

Re: kúpa BMW 740i 1997 poradí mi niekto?

Štvrtok, 6. Marca 2014, 13:04

Hlavne by ma zaujimalo co znamena kompletna rekonstrukcia,lebo prave sa chystam menit komplet podvozok na M62tub44 a nebude mojich cca 2000euro, :D
 
Užívateľov profilový obrázok
VaNoS
Príspevky: 378
Registrovaný: 4.11.2011
Auto: Ne demande pas
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: SK, A, D

Re: kúpa BMW 740i 1997 poradí mi niekto?

Štvrtok, 6. Marca 2014, 13:09

Serus, už som veľa chalanom písal o 535i,540i/735i,740i a bolo toho dosť, takže ak sa nenahneváš, tak ti to len skopírujem, lebo je tam skoro všetko.

Čau,
na čo si dať pozor? Dobrá otázka, máš na výber dva typy motorov, poznám oba, M62B44 (staršia a lacnejšia verzia, dva katy dve lambdy...) a M62TUB44 od 10/1998 (verzia s Vanosom, EGR, Suctiom Pum, 4 lambdy, 4 katy... omnoho drahšia než staršia verzia), obecne platí že starší typ máva v priemere 310-320koní a Vanos máva originál 280-286koní. Teraz je celkom dobrý čas na kúpu 540i a to z dôvodu, že je vonku už pomerne zima. Nech už budeš volať komukoľvek povedz mu nech deň predtým než prídeš je motor studený, keď prídeš, poobzeraj si ju, aj keď ako som písal to je tá menej podstatná časť a je pre každého individuálna, otvor si motor a naštartuj, hneď tam daj R-ko, nesmie kopnúť, cuknúť, musí sa len vzoprieť ako manuál na spojke, vyraď naspäť do P-čka, už tuná sa dá zistiť stav prevodovky, pokiaľ by kopla je zle a buď je niekde problém s motorom, nedrži otáčky, alebo sú vysoké, alebo je problém s prevodovkou, nedrži tlak vo Valve Body. Odblokuj skryté menu a sleduj teplotu, počúvaj motor, musí mať taký zvláštny "naftový" zvuk, nie moc klepotavý, tým zistíš v akom stave je Vanos, u staršej generácie musí ísť motor ako 1.6tka, krásne ticho a hladko. Tieto motory tečú ako blázon, toho sa neboj, to je v poriadku, len je dôležité aby bývalý majiteľ bol fanatik do V8, lebo sa môže stať, že jazdil bez litra oleja. Treba ho pravidelne kontrolovať. Inak oleja veľa nežerie, tak pol litra na 5000km. V skrytom menu sleduj voľnobežné otáčky TEST-NR-7, musia byť pre M62B44 600 +/- 10ot/min a pre M62TUB44 565 +/- 10ot/min. To ti napovie v akom stave sú zapaľovacie cievky, pre M62B44 voľnobežný ventil, stav hadíc v motore apd. Skrátka nesmie veľmi "lietať". Keď ti môžem poradiť pozeraj radšej M62B44, je lacnejší na údržbu, napríklad u Vanos verzii je 150A vodou chladený alternátor, ktorý sa nedá repasovať, ale pri staršej verzii je 120A vzduchom chladený ktorý sa dá zrepasovať za 80€. Toto zistíš v TEST-NR-9 napätie na baterke, nemalo by klesať pod 13,5V. Ideál je 14,4V. Napínák stojí 90€, remeň drážkový 30€, klímový 20€, vodná pumpa 130€, termostat 80€, sviečky Bosch FGR7DQP 12€/Ks alebo NGK BKR6EQUP, štvorkontaktné. Zapaľovacia cievka okolo 100€/ks, palivový filter 90€, vzduchový 32€. Pri jazde musí ísť automatická prevodovka tak ľahko, že ani nebadáš že radí, ak bude cukať do jednotky nevadí, len Valve body už nie je Tip top. Pri KickDowne musí okamžite podradiť do najmenšieho prevodového stupňa, napríklad keď pojdeš 50km/h tak podradí do jednotky pri Sport alebo do dvojky pri D-čku. Na prevodovku všeobecne bacha, repas hydromeniča 500€ a repas celej prevodovky 2000€. A teraz k tomu plynu, nechcel by som 540i už so splynovačom, bohvie kto ho robil a ako na tom jazdili, radšej by som si kúpil dobrú 540i bez plynu a potom by som si ho dal namontovať a jazdil tak ako sa s plynom má jazdiť, treba občas vyjazdiť aj nádrž a pred zhasnutím treba prepať na benzín. Inak spotreba plynu je okolo 15l/100km. Inak pozor, ten technický stav si treba riadne očekovať, napríklad podvozok, zhodný s M5 a potom predná náprava Meyle HD 450€, zadná 480€, brzdové kotúče 100€ kus a platničky 60€ sada. Tlmiče pokiaľ je ako mala moja M Technic stoja okolo 250€ kus, ak bude mať EDC (Electronic Damper Control) cena je až 600€ za kus. Neviem čo ti ešte napísať, pokiaľ nejakú nájdeš kľudne mi napíš rád sa ti na to pozriem. Tak zatiaľ takto. Keby si mal ešte nejaké otázky kľudne sa pýtaj.

Na toto sa ma pýtal chalanisko, čo si o tom myslím.
predaj-auta-bmw/p-bmw-e39-540ia-do-nedele-za-55-000-t64686.html

Napísal som:
úprimne, tak v prvom rade si myslím, že ako väčšina BMW je to "stočenica" a poviem ti prečo, lebo sedačky, aj keď je ich slabo vidno tak sú fakt zodraté a to nasvedčuje viac ako 300000km. Automat šmýka pre to lebo sa na tom vozili debili, neustále "odpaly" z križovatiek a možno aj "hodiny", preto je v riti dvojka. Bolo havarované, lebo má predface predok (svetlá, nárazník), a ešte je to aj vidno na fotkách (rozdielny odtieň farby blatníkov oproti dverám, všimni si to). Neverím, že bolo o auto príkladne starané, každý sa len vozil a nič neriešil, možno tento chalan sa aj chcel starať, ale auto mu prerástlo cez hlavu. Myslím, že to bolo kupované v čechách, prvý majiteľ (boháč) sa vozil až pokiaľ si nekúpil povedzme E60, a potom auto behalo po bazároch a z majiteľa na majiteľa. (môj názor). Píše výmena Vanosov a selenoidov, chcel by som vidieť faktúru, lebo cena sady je 850€ + práca. Prevodovku by som dal repásnúť do http://www.kaps.cz, vyšlo by to okolo 50000Čk, je to dosť, ale za tú cenu máš "novú" prevodovku, určite by som nezháňal ďalšiu. (mačku vo vreci). Treba vyskúšať celú a veľmi bohatú výbavu. Má fantastické, ale veľmi drahé EDC tlmiče, kde sa ich cena pohybuje okolo 500€/600€ za kus. PDC je zrejme dorábané, lebo nemá tlačítko na stredovom paneli. Celkovo by som preveril či je všetko origo a funguje to (zisti mi VINko). Povedzme si to takto, aby sme ho len nehanili, viem si predstaviť, ako by som to auto dal do "pucu" tak, že by sa z toho všetci posrali (všetko by fungovalo ako má, podvozok tip top, M-paket, BBSy, Eisenman Race, koža vynovená...), má nezohnateľnú výbavu, ale poviem ti na rovinu, že kúpiš ju za 2000€ a s prehľadom dáš do nej 5000€, pokiaľ budeš chcieť mať z nej cukrík a to myslím smrteľne vážne, ale ak na to máš a dobre zarábaš a darí sa Ti, zober ju, zainvestuj do nej tie prachy, budeš mať unikátnu 540iA, ktorú nikto na slovensku nemá, už len to EDC som nikde nevidel a potom ešte aj Comfort Sitze s masážou, roletky, DSP... proste má všetko čo mohla mať, takže u takéhoto auta by si mohol napísať Full výbava a nadobúdacia cena nového mohla byť niekde okolo 3 500 000Sk, ale pokiaľ na to nemáš, už ju nechaj "dožiť", lebo ak má stále vyzerať takto hrozne, radšej nech skončí na náhradné diely. (ale bola by to škoda). Proste to chce BMW fanatika, ktorý má na to peniaze a bude z toho unikátne auto. Nakoniec by som dal do nej plyn a vozil sa do "donca sveta", lebo už tie mega investície čo by do nej išli by mi nikto nikdy nevrátil, ale spomienky by ostali človeku na celý život, lebo 540i,740i,750i,M3,M5 nie sú iba autá a jazda s nimi je vždy zážitok, viem o čom hovorím (pokiaľ si motorový šialenec ako ja).

Alebo toto:
Serus, poviem ti to takto, BMW 540i/740i sú celkom v pohode, čo sa týka spoľahlivosti, predsa sú to veľké osemvalce, ale ako každé staré auto potrebuje servis, pričom ceny pri nich sú vyššie ako pri šesťvalcoch, uvediem ti príklad po kúpe mojej, výmena oleja v motore 8L Valvoline 0W40 = 80€, olejový filter = 15€, vzduchový filter 25€, peľové filtre = 25€, sviečky = 150€ napínák na drážkový remeň = 90€, remeň = 55€, vodná pumpa = 155€, termostat = 50€, 12,5 litra chladiacej z toho 20€ nemrzka, klímový remeň = 30€, separátor oleja = 27€, nejaké tie tesnenia = 60€, palivový filter = 90€, zasa nejaké tie tesnenia = 85€, opäť nejaké tesnenie = 45€, váha vzduchu, 250€, snímač paliva = 70€, výmena oleja v automate s filtrom = 250€, aktuálne repas celého podvozku, ramená čapy, silentbloky = 550€, sada brzdových kotúčov s platničkami = 400€, sada tlmičov = 870€, sada pneumatík = 600€. A to si pripočítaj prácu technika. Priemernú dlhodobú spotrebu mám po 15000+ kilometroch 12,1 l/100km, keby si ju mal na plyn spotreba bude okolo 15 litrov plynu, čiže menej ako 7,5 litra benzínu. Dúfam, že som ťa nevystrašil, ale treba to vedieť, žiadna 540i/740i nie je ako píšu predávajúci, že len sadnúť a voziť. Pozor na S-EDC tlmiče a NIVO, sú to fantastické veci kamarát to má na 740i, ale tlmiče potom stoja 850€ kus pre 740i a 600€ kus pre 540i. Ďalej radšej sa obzeraj po M62B44 a nie po drahšej čiže novšej M62TUB44 s Vanosom čo mám ja, keby mi Vanos kľakol, mám zarobených 1200€. Neviem čo ti ešte také napísať, snáď len veľký pozor pri kúpe, pretože nákupná cena 5000€ môže byť do roka prevážená nákladmi, ktoré môžu byť 6000€. Keby si čosi našiel, kľudne mi pošli link, pozrieme.

Môj najväčší favorit z BMW je BMW 323i E46 , v akejkoľvek podobe Sedan, Touring, Coupe, Cabrio, s motorom M52TUB25, známému som mu ho poradil kúpiť, aj sme boli vziať, aj ho má, a je nad mieru spokojný, spotreba dlhodobo 8,5 litra, náklady primerané, nič zvláštne, oproti 540i/740i nestoja za reč. To ja len tak naokraj.

Tak to bude asi tak všetko zatiaľ. V podstate treba mať na ňu kopa peňazí a v rezerve aspoň 3000€ po kúpe. (ja som mal tak, 5500€ auto + 3000€ v banke, ale teraz s odstupom času vidím, že to chcelo 5000€ v banke)

PS: O 540i/740i s manuálom som zámerne nepísal preto, lebo nemám s tým skúsenosť, len automaty, ale čo málo o tom viem je, že občas odíde zotrvák (1200€) a potom treba dať aj novú spojkovú sadu (600€) a to sa už blíži k repasu automatu.

PS: Neviem snáď ti to bude stačiť, keby nie napíš mi čo by Ťa ešte zaujímalo. Dojmy z jazdy a inú beletriu si už asi odo mňa čítal.

Čau, čo sa týka dielov, ktoré ťa môžu čakať na výmenu som ti už písal, takže to znova nebudem rozpisovať, čo sa týka spotreby, spotreba sa pohybuje medzi 11l/100km a 13l/100km kombinovane, na dlhej trase, pokiaľ tomu nestúpaš, sa dá dostať na 9l/100km, bežne sa dalo NM-BA a spať po diaľnici dostať na tých 9,5l/100km, ale tempomat len na 120km/h. Dlhodobo po 20000+km mi vyšla spotreba 11,9l/100km. No ale mesto je na tom trocha horšie, jazdy po BA už sú 15-16l/100km. Jazdy v zime mesto napr tá BA tam už to bolo okolo 21l/100km. A keď sa blázniš/blbneš/naháňaš spotreba dosiahne s prehľadom cez 30l/100km, mne sa stávalo že som v sobotu tankoval za 50€ zhruba 33l Natural 98, a spravil som sotva 150km, ale veľmi ostrej jazdy a za hodinku bolo po benzíne. Na 70l nádrž som mal takéto dojazdy, najviac 625km, priemerne 560-580km, najmenej 460km a veľmi predpisovo som nikdy nejazdil. Vanos na osemvalca je veľmi drahá vec zhruba 800€ materiál plus práca. Nezisťoval som to nejak presne, lebo mne išiel veľmi ticho (ak je už na hovno tak klepe ako na nafťáku, dá sa to očekovať).
Teraz k tým autám, to prvé pochádza zo Žiliny, predávalo sa veľmi dlho a nakoniec sa predalo okolo 6200-6000€, tento Novo Zámčan, to zobral zrejme na kšeft, alebo je na tom aute niečo pekne na hovno, je tam namontovaný plyn, možno, že je to spravené zle, alebo už poškodili motor, bohvie. To zistíš až ho uvidíš a povozíš sa. Osemvalec je háklivý a veľmi citlivý motor, keď tam je plyn, je dôležité najprv motor ohriať na benzín, aspoň na 80C, alebo až na 90C a potom prepnúť na plyn a než prídem domov, povedzme 10km pred Trenčínom, treba prepnúť naspäť na benzín, ale toto nikto nerobí, každý by chcel aby plyn bol zapnutý takmer hneď a motor vypínajú na plyn a to má katastrofálne následky pre motor. Ďalej je to manuál, spotreby sú vyššie než som mal na automate, spojková sada 650€ a keby bol náhodou zotrvák v riti, čo občas býva, ten stojí 1100€. Navigácia 16:9 je dorábaná. K druhému autu sa vyjadrovať nebudem, lebo z AAA Auto by som nechcel ani hovno.

Serus, presne to som mal na mysli, že za takúto cenu nezoženieš žiadnu 540i a keď hej, tak v žalostnom stave, čo sa týka tých motorov 535i/540i, tak je to veľký rozdiel vyjadrený matematicky,

1995 až 1998 535i M62B35, 173Kw(235Ps) pri 5700ot, 320Nm pri 3300ot, 0-100= 7,7s (Aut), 7,0 (Man), max=247km/h ("ešte kúsok a už to bude")
(k tejto variante Ti poviem, že pôsobí ako "slabá", osemvalec reve, ale ťah nie je presvedčivý, ľahko sa môže stať, že 328i E46 so sáním M50 a nejakými drobnými úpravami na výfukovom potrubí Ťa dá s prehľadom dole, čo je smutné, tuna je vhodnejší skôr päťstupňový manuál)

1998 až 2003 535i M62TUB35, 180kw pri 5800ot, 345Nm/3800ot, 0-100= 7,6s (Aut), 6,9s (Man), max= 250km/h (ledva ledva)
(o poznanie lepší záťah a hlavne v nízkych otáčkach, vyrovnanejší, ale nešťastný Vanos, štyri katy, elektrická škrtiaca... už sme sa o tom bavili proste drahší na údržbu, ale úspornejší, reálne sa dá jazdiť aj do 11l/100km)

1995 až 1998 540i M62B44 210Kw pri 5700ot, 420Nm/3900ot, 0-100= 6,4s (Aut), 6,2s (Man), max= 250km (s prehľadom, dokáže aj viac)
(nechcem Ťa znechucovať, ale pri tomto sa dá už povedať športová limuzína, s manuálom skutočná malá M5, záťah úžasný, ako v nízkych tak vo vysokých otáčkach, skutočný osemvalec a ťahún, vytrieska väčšinu aút na ceste, tieto motory bežne dosahujú cez 300 koní, lebo v BMW v minulosti klamali kvôli emisiám aj to som ti tuším už písal)

1998 až 2003 540i M62TUB44 210kw pri 5400ot, 440Nm/3400ot, 0-100=6,4s (Aut), 6,2s (Man), max=250km/h
(moja najmilšia varianta, ten Vanos je totižto cítiť, sice netočí až do takých vysokých otáčok ako neVanos, ale ťah je tam trocha iný, zasa drahší na servis, ale kašľat na to, a po výmene výfukového systému za výfuk z M60B40, čiže bez katov, može dosahovať 320 Koní a okolo 480Nm, čo v spojení s manuálom dokáže spraviť stovku pod šesť sekúnd, ale spotrebu ukočírovať okolo 11l/100km, čo je absolútne úžasné, inak to platí aj na bezVanos)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných