... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
M.B.W.
Autor témy
Príspevky: 284
Registrovaný: 10.4.2009
Auto: X5
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Kočovce

Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Pondelok, 10. Februára 2014, 21:31

Ahojte

Vie mi niekto pomoct s touto schemou? Vedel by to niekto aj fyzicky urobit?
Prílohy
image.jpg
image.jpg (83.94 KiB) 1651 zobrazení
_______________
2002 X5 E53 3.0d ex
Nissan Note Ex
Daewoo Nexia Ex
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Utorok, 11. Februára 2014, 09:37

toto ma akoze aj fungovat?

ked dam kluc do zapalovania, spoji mi prve relatko a trvaly prud ide na kontakt 87, ked vyberiem kluc, tak sa trvaly prud prepne na 87A, a tieto kontakty su vzajomne prepojene, cize obe dalsie relatka mas stale pod elektirkou
 
Užívateľov profilový obrázok
M.B.W.
Autor témy
Príspevky: 284
Registrovaný: 10.4.2009
Auto: X5
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Kočovce

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Utorok, 11. Februára 2014, 16:52

Ano malo by to fungovat, pozeral som to tu:

http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/ ... d-out.html

V skratke by to malo fungovat takto:

The 5 pin relay is fed permanent fused power to pin 30 and when the Ignition is switched on the relay switches to pin 87 activating the 2 timer relays which only power up for 12 seconds before switching off and when the ignition is switched off the 5 pin relay switches back to pin 87a which fires the timer relays up again for 12 seconds before they shut off again.

nie som odbornik, ale z toho co som si v tom vlakne precital tak by to mohlo fungovat.
_______________
2002 X5 E53 3.0d ex
Nissan Note Ex
Daewoo Nexia Ex
 
Užívateľov profilový obrázok
johnyfly1
Príspevky: 5880
Registrovaný: 1.9.2008
Auto: E36/316i compact
Kraj: Žilinský

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Utorok, 11. Februára 2014, 18:14

to 5pinove rele tam je uplne zbytocne :roll:
E36 compact 316i           (||||)(||||)
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Sobota, 15. Februára 2014, 21:40

To rele hore je myslene ako monostabilny klopny obvod, v tom problem nevidim. Horsie je, ze pri zapnuti klucika je aktivovane aj dvojkontaktne rele dole, ktore vyskratuje vystupy casovych rele a vydrbe 10A poistku na vstupe.

Ta schema je nahovno odhliadnuc od ceny casovych rele, ktore navyse potrebuju aj stale napajanie, co v scheme nakreslene tiez nie je.
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
M.B.W.
Autor témy
Príspevky: 284
Registrovaný: 10.4.2009
Auto: X5
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Kočovce

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Sobota, 15. Februára 2014, 23:00

Hmm zaujimave, vyzera to divne, ze by niekto naschval umiestnil na web schemu ktora nieje funkcna?,zeby chcel niekto zmiast, koho??? nepriatela? To vyzera celkom konspiracne, co by tym chcel ten niekto dosiahnut? Tak ci tak , ak to zapojenie urobil tak ako je na scheme potom to funguje vid video na youtube, ak to tak neurobil potom mam smolu. Ohladne cien casovych rele, v linku co som uviedol su aj linky na relatka , ceny do 10 libier/ dolarov/ eur su myslim v pohode.

Uz to riesim po vlastnej linii, ked budem mat nejaky vysledok ozvem sa. Zatial dik za nazory.
_______________
2002 X5 E53 3.0d ex
Nissan Note Ex
Daewoo Nexia Ex
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Nedeľa, 16. Februára 2014, 08:45

Netrapos tu s konspiraciami, akurat sa sam strapnujes. To rele dole je proste zle zapojene. Nemienim tu riesit, kto a preco to zle nakreslil. Ak to niekomu funguje, tak 100% to nema zapojene podla tejto schemy. Ak by sa na tom spodnom rele prehodili COM a NC kontakty, tak sa mozme bavit o tom, ze bude prehadzovat polaritu ako to asi aj bolo myslene. Ale ci to bude v spravnom smere vzhladom na ovladanie spatakov, to netusim.

Pokial to na tej scheme nevidis, tak sa na to rovno vyser, viac k tomu radsej pisat nebudem...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
M.B.W.
Autor témy
Príspevky: 284
Registrovaný: 10.4.2009
Auto: X5
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Kočovce

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Nedeľa, 16. Februára 2014, 10:10

Pelo pozri sa este raz co som pisal a nerozculuj sa tu. Pisem totiz ze ak to niekto zapojil inak ako je to na prilozenej scheme a funguje mu to tak potom mam smolu a tym padom to mne fungovat nebude.
Ale ocenujem tvoj prispevok lebo vidim ze do toho vidis viac ako ja, a tym padom by si mohol tu schemu skusit opravit. Neskusis sa nato pozriet?
_______________
2002 X5 E53 3.0d ex
Nissan Note Ex
Daewoo Nexia Ex
 
PetoK
Príspevky: 9795
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Nedeľa, 16. Februára 2014, 10:20

Ta schema je uplna hlupost, sam som elektro ing ale nejak som to tiez nepochopil.. takto mohol navrhnut iba debil... cele zle... #-o

BTW, neries taketo kraviny, pozhanaj si orig dverne moduly s funkciou sklapania zrkadiel a zapoj to ako ma byt. Tieto primitivne konstrukcie nejakych mudrlantov na nete nemaju osetrene chybove stavy, nemaju detekciu a snimanie prudu motormi,pretazenia a koncovych poloh, takze o nejaky cas bud zhoria motory alebo sa polame cele zrkadlo.
 
Užívateľov profilový obrázok
M.B.W.
Autor témy
Príspevky: 284
Registrovaný: 10.4.2009
Auto: X5
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Kočovce

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Nedeľa, 16. Februára 2014, 10:33

Ok chalani

Dik za rady. Bol som mozno nadseny viac ako je potrebne.
_______________
2002 X5 E53 3.0d ex
Nissan Note Ex
Daewoo Nexia Ex
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Schema zapojenia na sklapanie spatakov

Nedeľa, 16. Februára 2014, 11:16

V principe to nebolo zle navrhnute, len tam su nejaky chyby. To rele hore je jednoduchy klopny obvod, ktory vygeneruje impulz pri zapnuti a vypnuti kluca. Na spodnom rele su prehodene COM a NC kontakty a este chyba stale napajanie tych casovych rele.

Zakladny predpoklad je, ze na vstupe ignition je pritomne napajanie od zapnutia kluca do II.polohy az po jeho uplne vytiahnutie. Inak by v pripade viacnasobneho startovania robil ten obvod nepredokladatelne stavy. Dalsia vec je ako reguju casove rele, ci pri kazdom impulze spustaju novy interval, alebo pocas trvania intervalu ignoruju dalsie impulzy...je tam toho viac, origo RJ predpokladam sleduje koncove polohy podla odberu prudu alebo ma koncove snimace, co v tomto pripade nie je nijako osetrene a moze to sposobit len plno problemov.

Najlepsie je bud zohnat origo elektroniku a nakodovat ju, alebo spravit takyto ibvod s procesorom alebo klopnymi obvodmi a osetrit vsetky chybove stavy a snimanie koncovych poloh...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 2 neregistrovaní