Ja neviem, mal som e65ku predface, pochopiteľne je to už stará bučora dnes, ale chcel som mať raz sedmu... a keď som ju dal preč tak som sa rozhodoval medzi W212 a F10, a nakoniec som skončil pri mercedese a som spokojný. Mám E500ku, ten novší biturbo motor, ale samozrejme predface keďže je to 2011ka. Oproti F10 je to trošku staršie generačne ale na môj vkus subjektívne lepšie vozenie, mám s čím ako-tak porovnať keďže vedľa môjho parkuje kolegova 530d F10. Ono zvonku, aj zvnútra vyzerá F10 lepšie, ten interiér podobný sedme je fajn, ale z môjho pohľadu je ten medveď o trošku lepšie auto. Nemám ho moc vo výbave bral som iba to čo potrebujem a každodenne využívam, a samozrejme to čo je štandard, ako napríklad štart-stop, ktorý by som tam radšej nemal.
Takže: airmatic, nezávislé kúrenie, hk logic 7, keyless go, strešné okno,v predu tie lepšie sedačky s masážou a výhrevom, bixenony, command, cúvacia kamera, stmievacie a sklápateľné zrkadlá, amg paket, amg volant a hrubšie koberčeky, príplatková metalíza.
F10 sa v zákrutách trocha menej nakláňa, ale není to taký strašný rozdiel, keď sa tu spomína tá radosť z jazdy, tak riadenie mi prišlo paradoxne lepšie na mb, odporúčam vyskúšať, pri F10 mi prišlo trochu bez odozvy, aspoň na tej kolegovej, respektíve mb už dávno nieje plávajúci kočiar ako kedysi oproti bmw. MB je ale vo vnútri tichší, priestrannejší na zadných sedadlách, omnoho pohodlnejší na cestách, aj keď to je asi neporovnateľné keďže je na vankúšoch, a napriek tomu že interiér vyzerá oproti F10 starý, je veľmi kvalitne spracovaný a solídny, sú v ňom použité veľmi príjemné a hlavne odolné materiály. Subjektívne sa mi páči, je jednoduchý, prehľadný, zvykol som si na páčku automatu pod volantom, aj na typickú nožnú parkovaciu brzdu, aj na veľké analógové hodiny v prístrojovke, aj na páčku tempomatu na volante. Osobne mám rád tieto jednoduché interiéry, F10 je pre mňa oproti tomu ako kozmická loď. Áno gadgets sú fajn, ale 98 percent času cestujem v zhone pracovne a nemám chuť ani čas sa hrať s nastaveniami, ocením radšej pohodlný odvoz. Idrive má bmw omnoho lepšie spracovaný ako mercedes command, je svižnejší, a hlavne veľký skok dopredu oproti tomu čo som mal v e65ke, ajkeď mne sa páčil ešte viac u mercedesu starý command, pred tým ako skopírovali bmw. Celkovo ale tieto veci využívam minimálne, som v tomto pomerne zastaralý a namiesto bluetooth či ipodu u mňa stále dominuje v aute cd takže si moc nepotrpím na to ako dobrý je media interface na tom či onom modely. Ocením napríklad plnohodnotnú rezervu a to že nie je na runflatoch. Dizajn je vec čisto vkusu, na tomto modely napriek tomu že som mladý chalan mi vyhovuje, že je to povedzme také "starecké auto". Nebalia sa na to baby, ľudia ma na ceste skôr pustia ako keď som mal sedmu, nemám to toľkokrát obtiahnute kľúčom ako sedmu keď som mal, neviem či na slovensku panuje mienka že bmw vlastnia iba k***** a tak sa k nim aj treba chovať, väčšinou si ani nemyslia že to je moje lebo na takých chodia dedkovia v reichu... je to nenápadné, menej sa to kradne ako bmw, nemá to až taký wow faktor ako 5ka na slovensku, a keďže je bez označenia a v pakete vyzerá rovnako ako povedzme e200cdi, tak mi to aj celkom vyhovuje lebo treba byť nenápadný a neukazovať sa. Ešte jedna vec ma hreje na srdci a to je tá že za 5 rokov na tom nebude behať hocijaký "lokaj" ako povedzme teraz na e60, týmto nechcem uraziť žiadneho majiteľa e60ky, ale už som v tom aute ako sa stalo dostupnejšie videl rôzne indivídua, a viem je mi jasné že na mojom bude o 5 rokov behať olašský cigáň, skrátka mi vyhovuje že ich je u nás menej ako pätiek.
Spotrebu mám dlhodobú 8,7l na dlhé trasy, ale vždy do 10 čo je na 408 koní celkom príjemné. Kaziť sa to kazí asi ako každé iné auto pri takom nájazde aký mám, zatiaľ však nič vážne spotrebák ako brzdy to je jasné, odišliel v záruke motorček ostrekovača svetiel a blbol dažďový senzor. Jedna závažnejšia oprava bolo ohnuté rameno na prednej náprave a rozbitý tlmič ale to som chytil jamu v rusku, za to auto nemoholo. Momentálne najazdených 273 tisíc, prevodovka v pohode, motor tiež, a hlavne interiér omnoho lepšie odoláva nájazdu ako predošlá e65 ktorá pri tomto nájazde už vyzerala ako žumpa. Celkovo je to veľmi príjemný a ukľudňujúci spoločník na dlhé cesty.
Nové Áčko radšej ako jednotku, CLA som skúšal pre mladú, je pekné ale veľmi drahé na to čo ponúka, suv/kabrio nepotrebujem, S/7 si kúpiť nechcem, vždy je lepšie, resp diplomaticky správne mať o triedu nižšie auto ako šéf

Keby mám na to prachy tak idem určite do novšej E63ky, nespochybňujem dynamické vlastnosti F10 M5, ale nie som dostatočne zdatný šofér na to aby som naplno využil jej potenciál, resp. ju potreboval, keďže sa s tým autom nebudem naháňať po okreskách, ale drvivú väčšinu času budem na diaľnici, vybral by som si preto amg, ktoré je pohodlnejšie a každý deň by mi robilo radosť tým fantastickým zvukom. Je to síce sprosté výberové kritérium, ale nepotrebujem auto na okruh, za to ten zvuk mi zakaždým dvihne náladu, a okrem toho som vlastne s éčkom celkom spokojný, len čo potom ten dojazd na nádrž pri AMG, no nič, koniec snívania.
A ešte k W124, odporúčam tomu kto bude môcť si do pekného kúsku sadnúť a zabuchnúť dvere, to auto je ako tank oproti e34ke z tej doby, naozaj vyššia kvalita spracovania a použitých materiálov.