... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
MaTuloo
Autor témy
Príspevky: 619
Registrovaný: 22.4.2011
Kraj: Prešovský

BMW E39 540i M62 chladiaci systém.

Streda, 18. Decembra 2013, 23:24

Zdravím chalani, už dlhšiu dobu mám jeden problém a skúsim sa Vás opýtať o radu. Menil som chladiacu kvapalinu s dôvodu že pôvodná bola len do -4 takže ak by prišiel mráz tak by som mal zarobené na nový chladič ale späť k veci. Po výmene chladiacej kvapaliny a odvzdušnení som spozoroval že za tepla sú hadice tvrdšie a je aj väčší tlak v hadiciach. Pri tejto príležitosti mi vytlačilo spod nádobky (tam kde je spájaná) trochu vody max však 1 deci. Hadica sa dala stlačiť nebola napučnetá. Tak sa vymenila nádobka, vybrala sa spodná gumička spod viečka nádobky a hadice boli tak ako pred tým (mäkké ako pred výmenou chladiacej). Potom sa však robila revízia splynovača a pri demontáži membrány sa systém zavzdušnil, potom som ho odvzdušnil (pri zapnutom LPG), ale už mi dochádzala chladiaca takže som nemal čo doliať do nádobky tak som to nechal tak že sa to potom neskôr odvzušní (auto však topilo, ale napriek tomu v systéme boli bubliny). Po príchode domov som skontroloval hadicu pri zapnutom motore a bola mäkká tak ako som si predstavoval. Pri nasledujúcej jazde som spozoroval že hadica bola tvrdšia ale dala sa bez väčších problémov stlačiť. A zhruba pred týždňom sa mi stalo to že po jazde som auto odstavil ale na hadice som nepozeral, a všimol som si ked som pozeral pod auto že na kryte pod motor bol taký malý fľak od chladiacej. Zhodil som kryt a na kryte som objavil tiež taký malý fľak a pozeral som odkial to tieklo a tieklo to niekde od nádobky. Auto sa nepriehrieva, zohrieva sa normálne, teplotu motora som pozeral podla BC je v norme, auto normálne topí, nedymí za tepla, nežerie vodu a voda v oleji ani olej vo vode nieje čiže vadne tesnenie pod hlavou alebo vadná hlava/y to nebudú. Napadá ma už len poriadne odvzdušniť systém a založiť tam tú pôvodnú gumičku na to viečko expanznej nádobky. Vie mi niekto poradiť ohľadom môjho problému? Či je to zavzdušnený systém alebo je tam niečo upchaté, alebo prečo je v systéme taký tlak? Raz je väčší raz je menší. Nieje to nič vážne ale riešim to preto lebo ma nebaví dolievať chladiacu a utierať motor od fľakov od chaldiacej.

Dakujem všetkým za rozumné odpovede. :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: BMW E39 540i M62 chladiaci systém.

Štvrtok, 19. Decembra 2013, 14:42

skus to odvzdusnit ako to tu bolo popisovane neraz - francuzakom, normalne dychanie z ust do --> nadobky, vcelku slusne sa tak da odvzdusnit

pre istotu skontroluj hadicu iducu k vodnemu ventilu a taktiez dozadu do kurenia (to torpedo co je vzadu na motore)
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
revenge
Príspevky: 1114
Registrovaný: 14.2.2011
Kraj: Trenčiansky

Re: BMW E39 540i M62 chladiaci systém.

Štvrtok, 19. Decembra 2013, 15:20

Už som si užil svoje s chladiacim systemom M62.
Ja som odvzdusnoval tak ze som nalial po rysku,isiel sa prebehnut okolo bloku nechal totalne vychladnut,vycko od nádobky sa nesmie otvarat tusim nad nejakych 32stupn.,po vychladnuti prisiel k autu dolial znova na spravnu uroven a znova okolo bloku a nechat vychladnut takto asi 3-4x a uz rok nemam ziaden problem.

Mozes mat vadne vyčko na nadobke,ale ja mam tiez tvrde hadice sak v systeme je 110stupnov tak tlak tam musi byt,hlavne sa neriad podla budikov ale podla teploty v skrytom menu.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných