... všetko o BMW ...

Moderátori: MT-SPEEDY, vilo

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Streda, 23. Apríla 2008, 22:37

Prve seriove auto s turbom bol chvrolet corvair predstaveny v roku 1962, mal plochy sestvalec s turbom, ale bola to neovladatelna bestia s dost rizikovym spravanim, kazdopadne normalne velkoseriovo vyrabane auto, BMW 2002 turbo (ziadne ti :!: to bol normlany 120ps dvojliter s dvojitymi karburatormi, tii bola verzia s mechanickym vstrekovanim, 130ps) a prve porsche 911 turbo prisli az neskor v 70 rokoch...
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
pysta
Príspevky: 150
Registrovaný: 12.8.2006

Štvrtok, 24. Apríla 2008, 08:46

Prvy bol olds s V8 (o par tyzdnov predbehol chevy), ale to je vedlajsie. 02 prisla o 12 rokov neskor a bola prvym europskym seriovym turbobenzinom.
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Štvrtok, 24. Apríla 2008, 08:57

Jasne, oldsmobil firehawk verzia s 3.5L V8 turbo (215ps), na to som zabudol...
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
OTOMO
Príspevky: 54
Registrovaný: 13.4.2008
Auto: BMW 324 td
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Štvrtok, 8. Mája 2008, 19:41

Helldiver napísal:
Dalej sa traduje, zevraj bloky nechavali pred skompletovanym stat aj niekolko mesiacov na volnom priestranstve pred fabrikou, kde na nich aj prsalo, udajne na nich chodievali zamestnanci dokonca aj stat :lol: , ze po tychto procedurach chytili ocelove bloky spravnu "patinu" a boli odolnejsie. Chcelo by to tuna nazor nejakeho fundovaneho technologa-metalurga :D .


Niesom sice metalurg ale AK ich nechavali stat bolo to preto aby sa uvolnili vsetky pripadne pnutia v materialy(bloku motora) to ze na nich stali im asi nepomahalo :D ked mal motor vydrzat 1500koni nesmel mat ani jednu chybu preto sa to takto nechavalo stat a potom sa vyberali tie naj kusy ktore presli sitom - ak to bol liatinovy blok motora tak sa pnutie odstranovalo tym ze grafit v liatine sa menil z lamelarneho na globularny - proste v ludkesj reci povedane ani pri namahani blok nepraskal, a ak bol hlinikovy dosahovalo sa tym vytvrdzovanie bloku tzv starnutim(takto sa vytvrdzuju zliatiny hlinika), tusim sa to vola precipitacia- :-)- ak o tom vie niekto este viac prosim doplnte ma pripadne opravte ak som sa sekol :-)
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Štvrtok, 8. Mája 2008, 19:54

Blok bol ocelovy, hlava hlinikova :D . Kazdopadne diky za osvetlenie, zaujimave...
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Pežot

Štvrtok, 8. Mája 2008, 19:56

To, že ich oštievali som kukal aj ja ... a motory držali :lol: :lol: niečo natom bude 8)
 
Užívateľov profilový obrázok
OTOMO
Príspevky: 54
Registrovaný: 13.4.2008
Auto: BMW 324 td
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Štvrtok, 8. Mája 2008, 21:01

Helldiver napísal:
Blok bol ocelovy, hlava hlinikova :D . Kazdopadne diky za osvetlenie, zaujimave...

ak nebol hlinikovy potom MUSEL byt LIATINOVYv anglictine tna to maju nazov ze CAST IRON, ocel je STEEL ocel sa totiz obtiaszne odliave, lepsie povedane neda odlievat do foriem, preto sa pouziva liatina, ta ma vacsi obsah uhlika ako ocel a nizsiu teplotu tavenia, preto to vysvetlenie z uhlikom :-)
 
Užívateľov profilový obrázok
fioro
Príspevky: 847
Registrovaný: 11.10.2007
Auto: 156 1,9JTD
Kraj: Košický
Bydlisko: KOSICE

Piatok, 9. Mája 2008, 19:20

1499,8 ccm
max 1.500 bhp at 11.000 rpm
turbo: KKK (Germany), later Garrett (USA)
block: cast steel (production based)
fuel: synthetic from Wintershall (Germany)
leasing: DM 153.000 per unit


ocel na odliatky...
...... Obrázok......
.............Moje sadzomety...........
BMW e34 525tds EX
Ford Transit 2,5 td EX
Opel Campo 2,5td 4x4 EX
Alfa 156 1,9 JTD
 
Užívateľov profilový obrázok
OTOMO
Príspevky: 54
Registrovaný: 13.4.2008
Auto: BMW 324 td
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Piatok, 9. Mája 2008, 22:39

fioro napísal:
1499,8 ccm
max 1.500 bhp at 11.000 rpm
turbo: KKK (Germany), later Garrett (USA)
block: cast steel (production based)
fuel: synthetic from Wintershall (Germany)
leasing: DM 153.000 per unit


ocel na odliatky...


jj ocel na odliatky, tusim ze takto sa liatina oznacuje- zistim si to ci sa nemylim :-) ale zda sami ze to tak je, ocel na odliatky=liatina- ale ved to je hra zo slovickami :D hlavne je ze to udrzalo tych 1500koni v kope:D
 
BaDDog
Príspevky: 649
Registrovaný: 27.3.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Malacky

Sobota, 10. Mája 2008, 00:06

páni.... kám sa hrabe nejaké Bugatti Veyron... tý maju eče čo doháňať... :roll: :twisted:
 
Užívateľov profilový obrázok
fioro
Príspevky: 847
Registrovaný: 11.10.2007
Auto: 156 1,9JTD
Kraj: Košický
Bydlisko: KOSICE

Sobota, 10. Mája 2008, 04:30

prestan zavazdat verejnost a stale trvat na svojom ze to musi byt liatina... a ze ocel na odliatky je liatina je total blud...som sice 10 rokov zo skoly a nie som ziaden automobilovy guru, alee pamat mam, ze do 2,06% uhlika sa bavime o oceliach a nad su liatiny....dalsie vlastnoti urcuju legovacie prvky...

staci si pustit GUGL...dat klucove slova a citat....

napr... http://sk.wikipedia.org/wiki/Oce%C4%BE

http://www.matnet.sav.sk/index.php?ID=162
...... Obrázok......
.............Moje sadzomety...........
BMW e34 525tds EX
Ford Transit 2,5 td EX
Opel Campo 2,5td 4x4 EX
Alfa 156 1,9 JTD
 
Užívateľov profilový obrázok
OTOMO
Príspevky: 54
Registrovaný: 13.4.2008
Auto: BMW 324 td
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Sobota, 10. Mája 2008, 16:58

fioro napísal:
prestan zavazdat verejnost a stale trvat na svojom ze to musi byt liatina... a ze ocel na odliatky je liatina je total blud...som sice 10 rokov zo skoly a nie som ziaden automobilovy guru, alee pamat mam, ze do 2,06% uhlika sa bavime o oceliach a nad su liatiny....dalsie vlastnoti urcuju legovacie prvky...

staci si pustit GUGL...dat klucove slova a citat....

napr... http://sk.wikipedia.org/wiki/Oce%C4%BE

http://www.matnet.sav.sk/index.php?ID=162


No jj to mas pravdu s tou ocelou, potom moja info bola zla :-) nas ucili 2.14 ale to je jedno, ,ma poplietlo asi to ze vzdy sa to potom vola ze BLOK MOTORA JE LIATINOVY, ale ked ho robili z ocele na odliatky :-) hmmm ale beriem moj kec spat, mas pravdu ty, suhlasim s tvojim tvrdenim absolutne :-)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný