... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14
obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Streda, 2. Apríla 2014, 19:17

presne tak. Úplne do detailov je to takto:

Kompresor je vypnutý v dvoch prípadoch:
1. ak je v systéme tlak menej ako 1,9bar
2. ak tlak prekročí 33bar
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
csuka530d
Príspevky: 2048
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Streda, 2. Apríla 2014, 21:08

:thumbup:

VDAKA človek sa tu učí .
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1882
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Sobota, 3. Mája 2014, 23:59

Tuto temu som sledoval uz dlhsi cas prave koly tomu ze mi nesla klima, ale zacal som to riesit az teraz.
Takze sa podelim s tym co som zatial urobil a naco som prisiel.

Kedze mam uz faceliftove auto tak mam 4pinovu vrtulu tzn. ze je stupne regulacie su riadene predradenymi rezistormi.

Ako prve som vybral vrtulu a otestoval priamo na baterke ci je funkcna.
Vtedy som zistil ze nefunguje prvy stupen kedze prvy rezistor sa zrejme uvaril, druhy a treti stupen fungovali bez problemu.
Ak by bol odpaleny druhy rezistor tak by nesiel prvy ani druhy stupen kedze pre prvy stupen su zapojene oba seriovo a pre druhy stupen je zapojeny iba druhy rezistor, pre treti stupen ide priamo 12V.

Kupila sa nahrada s hodnotou 0,22 Ohm 100W, originalny ma na sebe napisane hodnoty 0,2 Ohm 80W.
Po celom dni hrajkania sa a dopasovavania toho rezistora, kedze bol podstatne vecsi ako povodny, nadisiel cas ho odskusat.
Na chvilu sa zoztocil ked som ho napojil na druhy stupen a potom uz dalej nereagoval a nesiel ani na jeden stupen.
Tak zase na operacny stol, rozobrat a pozriet sa do motora, kde som zistil ze jeden z magnetov zo statora odpadol a ostal drzat na rotore.
Motor som otvoril iba sundanim krytu na ktorom su uhliky a druhe klzne lozisko pre rotor.
Po odstraneni magnetu a provizornom zlozeni som mohol otestovat ci vetrak naozaj funguje a nastatie aj fungoval.
Rotor od statora sa mi nepodarilo oddelit takze som mal trocha obmedzeny pristup pri lepeni toho magnetu naspet, bolo pouzite dvojzlozkove epoxidove lepidlo.
Takze po konecnom poskladani je ventilator plne funkcny.

Hned prvy test ci funguje aj v aute ako ma bol zapnutie klimy a skontrolovanie ci sa zapol aj vetrak, kedze ako som sa vsade tu docital tak sa zapina hned s klimou na prvy stupen, no bohuzial nic ani po dlhsom cakani.
Takze sa hladala chyba dalej, nainstalovali sme u kamosa INPU a chceli skusit jednotlive stupne zapinat sofverovo no bohuzial taktiez nic.
Tak sme pozreli zapisane chyby a tam bolo nieco ako:"Check circuit or shortcircuit on psitive B-" nepamentam su to uz presne, hodim tu zajtra este screen.
V preklade to znamena:" skontroluje zapojenie alebo skrat na kladnom pole B-"
Chyba sa ani nedala vymazat kedze po vymazani bola zase spet.

Vrhol som sa teda do WDS-ka ci tam nieco vykumam no bohuzial nic uzitocne, kedze primitivne blokove schemy kde su vyznacene iba cele kablove zvezky jednou ciarou su mi nanic. :-& :evil: :roll:
Tak som zacal hladat odkial asi ten kladny pol moze k vetraku viest a na mudrej karticke pri poistakch je napisane ze poistka 75 s hodnotou 50A je pre pridavny ventilator.
Lenze poistku 75 nikde nevidno, tak trocha googlenia prezradilo za sa nachdza za odkladacim kastlikom.
Nejak som sa k tomu dostal vytiahol poistku skontroloval a vratil spet kedze bola v poriadku.
S vedomim ze stava musi prechdzat som sa sustredil na skrat za poistkou.

Dalej som chcel vyskusat postup ktory tu dal uzivatel pegass325, no tak to zrejme funguje iba u TDS motoroch.
Spomenuty teplotny snimac na kryte vrtule som nasiel ale ten je u mna 4 polovy kde su dva hnede, zlty a modry kabel tak som do toho moc nesprtal kedze neviem co je co a WDS tiez vela nenapovie. :roll:
A tlakovy spinac som nenasiel vobec, tekze tento navod mi vela nepomohol.

Dalsi krok bol vyskusat navod co postol uzivatel ce3peo, no ten tiez vela nepomohol kedze tam je popisane o tom ze relatka pre vetrak su v boxe s riadiacimi jednotkami co nieje moj pripad kedze ja mam vyvedeny separatny kastlik pre ne č.d.:67 32 6 921 354

Po dlhom kumani preco to kurva este furt nejde ked vsetko vyzera v pohode som konecne zobral "skusacku" v podobe obycajneho ventilatora do PC a zistil ze vlastne ani do poistky 75 nejde ziadna stava.
Ale od prveho momentu ked som pozrel na privod do tej postky mi bolo divne ze privodny kabel je asi 10-ka prierez cerveny a vyvod cierny mozno 4-ka.
Nato kamos ze cervene idu priamo z baterky :roll: ](*,) (obvious), tak som pozrel dozadu na rozdelovaciu svorkovnicu s poistkami a "skusackou" zistil ze jedna nevedie a je zrejme prepalena, 100 AMPEROVA!!!.
Tak som kabel prehodil na susednu 50Amperovu a uz sme mali stavu aj pri poistke za odkladacim kastlikom a dokonca aj v krabicke s relatkami.

Tak si myslim ze konecne to uz pojde, pozreim na diagnostiku a tam furt ta ista pojebana chyba a nejde zmazat.
Zhodnotil som to tak ze to bude asi chyba v tom tranzistore na plosaku v krabicke s relatkami ktory som pokusmi pri testovani tych relatok ugriloval, kedze bolo vidno a aj bolo citit dymovy efekt.
Dufam teda ze to uz je iba v tom lebo uz fakt neviem co dalej.
Momentalne je plosak u miestneho manika na elektroniku tak uvidime ci s tym nieco spravy.

Uzasne stravene dopoludnie aj popoludnie, no nastastie som mal prestavku kedze som isiel prezut gumy na letne a na pretlakovanie klimy kde test uspesne presla tak som ju nechal rovno aj naplnit.

Hlavny poznatok na zaver, kebyze mam normalne schemy nie len nejake WDS na co tu vecsina odkazuje tak neodjebem pol dna hladanim problemu lebo by som hned vedel zistit odkial presne ide privod.
A ked tu zas niekto zacne s WDS tak nech prosim posle screen kde je vyznaceny ten privod.

Ako tak pozeram tak som nakonic napisal dost textu asi to potom hodim aj do pribehu tam budu aj obrazky aspon tej rozobratej vrtule.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
csuka530d
Príspevky: 2048
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Nedeľa, 4. Mája 2014, 08:05

Vsetko si super popisal len skoda ze nie na nas problem s 3 pinovym konektorom 530d po FL ma 3 pin a rezistorova krabicka pri vrtuly nieje.
 
PetoK
Príspevky: 9691
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Nedeľa, 4. Mája 2014, 08:20

ALAS, WDS su spickovo spravene schemy,originalne... ini vyrobcovia sa maju co ucit...len v tom musis vediet robit... inak tu zo seba robis amatera a znalym ludom si tu na posmech...
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1882
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Nedeľa, 4. Mája 2014, 10:27

csuka530d:
No dal som to tu napriek tomu ze to je tema o 3-pin vrtuli stale sa jedna o klimachladic ktory by mal mat funkcnu vrtulu na dochladzovanie a moze sa najst niekto co ma podobny problem.
Este ta malinko opravim ja nemam rezistorovu krabicku ale relatkovu, rezistory su priamo upevnene na vrtuli.

PetoK:
V pohode, spravil som zo seba matera mne to nevadi, podelil som sa o skusenost co robi malokto, lebo malo kto by sa do toho aj pustil a s autoelektrokou tiez nemam vela skusenosti zatial.
Pre ujasnenie dodam ze som vyuceny elektrotechnik a schemy citat viem co robim denne v praci ked pracujem rozvodnymi/riadiacimi skrinami a tam su normalne schemy.
No doteraz som nemal tu cest s niecim takym ako WDS takze orientacia v tom mi pride dost tazkopadna.
A ako som uz napisal v predoslom prispevku ked sa niekto vie vo WDS lepsie orientovat nech mi prosim posle screen kde vedie cesta toho plus polu od vrtule az k baterke a aj s vysvetlenim co je co.
Auto je E39 r.v. 2/2002 motor M57 25d.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
PetoK
Príspevky: 9691
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Nedeľa, 4. Mája 2014, 10:40

No, tak este mas co studovat, chlapce... na to ze si elektrotechnik mas evidentne malo skusenosti...

Co je na tom nepochopitelne? Napajanie vetreku ide z +Bat cez F105,F75.
Prílohy
fan1.png
fan1.png (67.64 KiB) 1522 zobrazení
F75.png
F75.png (51.6 KiB) 1522 zobrazení
F105.png
F105.png (59.7 KiB) 1522 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1882
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Nedeľa, 4. Mája 2014, 10:53

No presne toto som potreboval, teraz je to jasne. :thumbup:

Problem s pociva v tom ze sa v tom WDS-ku evidentne neviem orientovat lebo to co si mi tu teraz postol som nenasiel vobec.
Takze teraz ma zaujima ta lava strana kde vyberas aky nakres chces.

S WDS som doteraz nerobil skoro nic takze fakt neviem co kde a ako tam mam hladat. :(
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Nedeľa, 4. Mája 2014, 11:19

ALAS: Si si istý, že tam máš 4 pin? Nemali náhodou poFL diesle všetky 3 pin?
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1882
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Nedeľa, 4. Mája 2014, 11:28

Milosss:
Ano som si isty ze mam 4 pin, inac by som tam nemal rezistory a po rozobrati motora by to nevyzeralo tak jednoducho

PetoK:
Uz sa mi podario najst tu prvu schemu co si postol no druhu a tretiu zatial nie.
Mozes mi prosim napisat kde sa to konretne nachadza?

//edit
Uz som nasiel tie schemy co si postol PetoK, myslim ze som uz pochopil aspon trocha ako ako to WDS funguje a hlavne som si az teraz vsimol ze ma funkciu hladania vyrazu co dost ulahcuje hladanie kedze hladat nieco manualne v tom bocnom strome je dost o hubu.
Prílohy
26042014403.jpg
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
csuka530d
Príspevky: 2048
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Nedeľa, 4. Mája 2014, 17:02

Chvalim ta za pristup a snahu ale ako ti vravim nas problem co mame 3 pinove vrtule nefunkcne a to kazde 2.auto to nas problem vobec neriasi. 4 pinovu klima vrtulu kupim z bars akeho benalu za 50 € !

My potrebujeme riesit tu posratu 3 pinovu co stoji 400 €!

323i m54 ma 3 pinovu s rezistormi v krabicke priamo na skelete vrtule.

3 pin na m 57 ke je uplne inak riesene a rezistory budu zrejme v motory
Aj ty to mas tak? Ked ano furt je to 4 pin co nevieme prerobit na 3
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Nedeľa, 4. Mája 2014, 17:38

A ako je to potom rozdelené? Ak má ALAS 4 pin na poFL nafte, prečo potom majú 530d 3 pin? Alebo je to len nejaký bastl na Alasovom aute?
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1882
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Nedeľa, 4. Mája 2014, 18:24

Csuka530d:
Rezistory su priamo na skelete vrtule bez krabicky, ked pozries na obrazok tak su tie dva obdlzniky jeden vecsi to je ten novy druhy mensi, idu do nich kable. takze z toho co pises nemam ani jednu variantu.

Milosss:
Tiez nechapem preco to tak je.
Jedine co ma napada je ze chalani tu maju sice FL 30d motory ale este stale su to auta vyrobene z obdobia 2000-2001 kde ako som si vsimol bolo este stale dost veci nejak miesanych vo vyrobe s FL/predFL.

//edit
az teraz som si uvedomil ze vo WDS vlastne prise ze to je zapojenie ventilatora od 9/2001
takze az od toho datumu by mali mat M57-ky 4 pin vrtule
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 2999
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Nedeľa, 4. Mája 2014, 19:02

ja mam M57 2003 a mam 3-pin.....mas asi nejaky bastl..
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
csuka530d
Príspevky: 2048
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: 525/530d 3pin vrtula klimy - zly vtip

Nedeľa, 4. Mája 2014, 19:24

ROKI49 napísal:
ja mam M57 2003 a mam 3-pin.....mas asi nejaky bastl..



S tou tok vyroby 2000 to zabil

Tiez mam 2003 a 3 pin ! A dalsich 10 ludi co boli u mna tiez 3 pin a FL
Takze to ty budes mat zbastardene ,ale tes sa tomu aspon ta to vyslo lacnejsie. :thumbup:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných