Utorok, 14. Augusta 2012, 14:45
mexican: cisty suhlas, zaramovat co si napisal! Ludia si neuvedomuju ako sa navrhuju a dimenzuju motory/prevodovky a ine casti vozidiel. Pohon sa navrhuje s ohladom na "load cycle" ci nemecky "Lastkollektiv", co je statisticky subor poznatkov ako sa asi bude s tym vozidlom jazdit. Vsetky loziska, ozubenia, hriadele su navrhnute len na to, na co si vyrobca mysli ze budu uzivatelia jeho auto pouzivat. Kazde jedno predimenzovanie stoji peniaze a to robit nebudu. Akekolvek pouzivanie auta mimo priemeru povedie k znizeniu zivotnosti.
Nie som neprajnik, ani teoretik kecalek, len o nekompletnych upravach viem svoje. Jasne ze tie upravy funguju a auto jazdi, ale ako pises riki18, jazdi s tym autom kopce. Ak s tym bude(s) jazdit rocne 30tis km a aj po 3 rokoch bude vsetko dokonale fungovat, potom klobuk dole pred takou upravou. Ale brutalne upravena vikendovka bude sice na prvy pohlad OK, motor bezi, ale vsetky elasticke cleny na naprave pojdu do kytek za 30% standardnej zivotnosti, capy na poloosiach budu potichucky cakat na rozsirenie trhliny a krehky lom pride ked to najmenej budes cakat a celkovo, cyklicke namahanie karoserie a ostatnych casti auta bude kritickejsie, lebo ho pretazujes...
Takze ano, bude to fungovat, ale otazka stoji: ako dlho?
BMW 320d E91Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II
"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"