... všetko o BMW ...
Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k
Bojsi5 napísal:Katalyzátor nie je vyrobený z lístkoveho cesta aby sa pri upchatí na cca 3 sec. rozpadol. Je to len kvôli zisteniu či sa vytvára tlak aj na konci výfukovej sústavy a teda či je sústava utesnená a katalyzátor priechodný. Monitorovacia sonda za katalyzátorom by podľa tvojho názoru asi ani nemusela byť. Má za úlohu snímať stav splodín po katalytickom procese a dodatočne korigovať zmes paliva s ohľadom na záťaž motora. Funkčnosť katalyzátora sa nemonitoruje žiadnym snímačom a jediná smerodajná hodnota je stav splodín meraným na emisnej kontrole. Katalyzátor s lambdami je jeden diagnostický prvok kde nefukčnosť čo i len jednej jeho časti následne negatívne ovplyvní celok. Kontrolka motora na palubnej doske sa rozsvieti ba v prípade pokiaľ sonda dáva napätie mimo toleranciu 0,0 - 1,0 V. Rj nesleduje jej stavové zmeny s ohľadom na rýchlosť prepínania ani to či je napätie konštantné v povolenom rozsahu ( keď takzvane zamrzne )zmes riadia lambdy pred katmi... za katmi sú len monitorovacie, slúžiace na diagnostiku funkčnosti katov a nemajú žiadny vplyv na tvorbu zmesi... všade všetci píšu toto, a teraz tu prvý krát čítam opak upchávať výfuk tiež vraj nie je rozumné, lebo práve tým si údajne tie katy odserieš