Stále žiadne zlepšenie. Trhanie pri rozjazdu, hrubý chod motoru (nezáleží na otáčkach), slabý pod 3000ot - všetko po starom. Teplý štart občas s príznakom akoby vynechal motor.
Medzičasom sa urobilo:
- Motor do posledného O-krúžku komplet pretesnený (aj vstreky) (všetko origo bmw)
- Nový odvzdušňovací ventil nádrže - mal som viackrát P0443, naviac nenameral som na ventile ani 1 ohm. Odvtedy kľud.
- Neustále kódy p0150, p0170, p0173, p0130, p0134, p1250, p0340/camshaft/ - v rôznych kombináciách, až som vymenil obidve snímače vačky a O2 senzory (VDO a Bosch). Odvtedy žiadny kód.
- Premeral som vanos solenoidy, majú 11 ohm čo je v norme. (viem, že to neznamená automaticky že sú OK)
- Vymenil som vanos tesnenie, najazdil som 600km a stále žiadné zlepšenie.
- Nový kabeláž zapalovania
Veľa toho neostalo ale predsa len pozerám data vanosu a na 2 veci neviem odpoveď darmo študujem stránky z celého sveta, a to:
1. Všimol som si pri live údajoch vanosu že vstupnú Flank (edge) adaptaciu mám vždy -48, čo sa vidí málokedy. Väčšinou majú okolo -1. Tých -48/48 su krajné prípady. Nepohne sa ani o desatinu nikdy. Jediný použiťelný link čo som našiel je tento
https://www.e39-forum.de/index.php?thre ... san-ringe/ kde sa píše že čím väčšie to číslo o to slabší vanos.
2. Za jazdy som zaťiaľ vanosy nepozeral, ale tiež som si všimol že na strane výfuku medzi volnobehom a 2800ot bola maximálna odchylka len 1,5 stupnov.
/Referenčné ale aj aktuálné polohy sú podľa všetkého v norme, akurát ako keby ten na strane výfuku nechcel pracovať/
Povedal by som si - vymen solenoidy - ale nechce sa mi naslepo skúšať za 300 eur za 2 kusy.