Sobota, 4. Novembra 2017, 12:29
“komfort” alebo “nepohodlnost” mame nastaveny velmi individualne asi ako nazor na design a farbu, len kriteria su ine. Poznam ludi ktorym je aj 530xd F1X ci X-ky nepohodlne ci “male”. Ja povazujem za jednu z top sedaciek Recaro Sporster CS (Megane RS 250/265/275; Focus RS...), Je to sedacka s pevnou kovovo-polykarbonatovou skrupinou, pomerne natenko calunena. Ma ale skutocne odladenu ergonomiu, co sa da malokedy povedat o mnohych pseudo sportovych sedackach (Octavia 2 RS napr.), ktore su len uzke a ani tak nedrzia ako tlacia. Recaro Sporster CS je pomerne siroka sedacka, hlavne v sedaku sirsia dokonca ako v F8X, takze aj ludia s vacsim clovekom sa nemozu stazovat. Opora chrbta je pre vysky 170-190cm ukazkova a co je hlavne su fakt ergonimicke aj aj po par hodinach sedenia si stale v pohode.
Ja by som ich daval povinne do vsetkeho do 100ts Eur co sa tvari sportovo a povinne.
Sedacky v F8X maju trochu uzssi sedak ale zas bocnice nie su tak vysoke a netreba tak obozretne nasadat ako u tych Recar, ale inak sa daju vcelku porovnat s tymi Recarami, len maju trochu maksie (hrubsie) polstrovanie. Takze pre mna je to pri 175cm a cca 80kg absolutne vyhovujuco pohodlna sedacka. Sedel som aj v Competition a musim uznat ze su skutocne este uzssie aj na maximalna rozssirene nastavenie operadla. Neviem si predstavit ako tenky musi byt clovek co si ich este prifukuje a povazuje to aj po hodinke-dvoch stale za vyhovujuce, Plus maju aj trochu tuhsie polstrovanie. Stale je to pre mna v pohode, ale osobne by som ocakaval za dane peniaze co stoji Competition tie Recara Sporster (inak boli ako opcia z programu BMW Performance pre M3 E9X ale cenovka bola az neslusna - cca 10-11tis Eur, pritom to davaju aj do Corsy OPC bez priplatku a to auto stoji cele do 20tis Eur!), Daju sa kupit nove od cca 1100Eur/ks
Porsche robi zakladne sedacky totalne turisticke a na okruh su nepouzitelne, Tie auta maju najvacsi pocet zakaznikov chlapov po 50ke; kde su tie gaucoidne sedacky asi na mieste, ale aj preto sa daju do kazdeho Caymanu/Boxteru/911 doobjednat este dva typy skrupinovych sedaciek a pre GT3 a v minulosti Cayman GT4 aj ich spickove karbonove kusky, tam uz to ale fakt o “komforte” nebude:-)
Inak este jedna nie nepodstatna vec- BMW a to plati prakticka napriec vsetkymi modelmi ma velmi dobu celkovu ergonomiu sedenia skor sportoveho zamerania (kolme operadlo, kratke ruky, skoro rovnobezne s osou volantu, pritom pedale primerane daleko tak aby boli stehna este oprete o sedak...). Sucastny Focus RS ma sice spominane genialne Recaro Sporster CS ale posadane tak kretensky vysoko ze ja so svojimi 175cm som to vyhodnotil za ostrasne az neakceptovatelne sedenie hodne sedenia v nakladaku (ukrutne vysoko)
Naposledy upravil/-a
blesk v Nedeľa, 5. Novembra 2017, 08:03, upravené celkom 1 krát.