... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

mmracing.sk
 
zHnaB
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 26.2.2008

pomoc s vyberom

Utorok, 26. Februára 2008, 14:14

caute. som tu uplny novacek a rad by som zalozil diskusiu, ktora by mi mala pomoct v rozhodnuti ist do BMW a vybrat typ.

takze na uvod, mam najazdene niekolko sto tisic km, som stredneho veku mam male dieta a manzelku
skusenosti s francuzmi, vw a skoda (vesmes velmi velmi spatne) a potom nejaky japonci, najviac honda (skusenosti naopak velmi dobre az vynikajuce). mne aj mojim znamym pripada celkom logicke kupit dalsiu hondu, mam vsak poslednych par mesiacov velku dilemu. ano, bmw :-D

doteraz som jazdil sukromne vyse 10 rokov asi 70.000km rocne, uprednostnoval som kvoli tomu male objemy (spotreba), nevadil mi tvrdy podvozok, ani malo komfortu a vybavy. clovek vsak starne :) medzitym sa moje rocne najazdy znizili na asi 15.000 rocne (80% mesto) a zacal som tuzit po pohodli a vybave. napriek tomu sa vsak nechcem vzdat "sportovych" vlastnosti.

tak podme k veci. pri 15.000/rok mozme vylucit diesel, ak chcem mat rovnako dynamicke auto ako teraz - podla papierovych hodnot musim ist minimalne do motora 2.5, chcem jednoznacne automat, okolo roku vyroby 99-02 (cca 350-400tis.SKK). do uvahy teda pripada 325, 328, 330, 525, 530. co sa karoserie tyka, je mi to v principe jedno, moze byt aj coupe aj touring. a vcul babo rad
najprv ma niekto presvedcte, ze nebude prechod z hondy na bawo sklamanim (hlavne co sa spolahlivosti tyka), doteraz som si servisoval sam a celkom ma to bavi. bohuzial nemam nikoho v okoli kto by mi dal nejake osobne skusenosti s bembe danej generacie ani nikoho kto by ma povozil.

zaujimali by ma nejake vseobecne info, ze ktore z uvedenych motorizacii kolko s automatom po meste zeru - papierove hodnoty su u 2.5, 2.8 a 3.0 takmer rovnake +/- 2 deci, nezda sa mi vsak realita 12/100 v meste u 3.0 - fakt ma zaujimaju realne dosahovane hodnoty. dalej nejake intervali udrzby, ceny ND na 3er vs. 5er, co zvykne na bmw odchadzat, ci sa da u bmw robit diagnostika vyblikanim kodu ako napr. u opla alebo hondy bez diagnostickych pristrojov,
ci automaty nie su problematicke, ako je na tom bembe co sa tyka rizika kradeze atd adt...

no a v neposlednom rade by som bol rad, keby sa tu nasiel niekto ochotny z BA a okolia, co by mi vedel aspon niektory z modelov ukazat a pripadne ma previezt a dopomoct tak k mojmu presvedceniu rozsirit vase rady :)))

dik
 
Užívateľov profilový obrázok
Peppo
Príspevky: 2216
Registrovaný: 7.3.2007
Auto: TOYOTA PRIUS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Utorok, 26. Februára 2008, 14:27

Moj nazor:
Pokial mas dieta, rodinu tak coupe urcite vypadava. Mam 3 resp. dve kupatka a je velky problem nieco odviest.
Benzin je dobra volba - ale urcil si si ze chces minimalne 2.5.
Spotreba 12 alebo aj pod dvanast je realita - aj v meste - cim novsie BMW tym menej zere.
Po precitani tvojich riadkov je by mal byt vysledok jasny.
530i alebo 540i
je tam aj varianta 535i ale nedavala sa to touringu pokial viem.

Ked mas rodinu a chces vacsie auto tak jednoznacne 5tku touring..

Este pripada do uvahy trojka... mozno ti bude stacit aj 330i touring.
Potom este moznost 4x4 - ale treba ratat s vyssou spotrebou a vacsimi nakladmi na opravu v pripade poruchy.

Zameraj sa teda na E39 pripadne E46
 
Užívateľov profilový obrázok
barabas
Príspevky: 1410
Registrovaný: 29.5.2007
Kraj: Žilinský

Utorok, 26. Februára 2008, 14:47

za-ba po dialnici ked idem predpisovo tak 7.5l po meste 9l - 9.5l svyznou jazdou samozrejme urobis aj 10 ak budes santit...mimo trocha menej ako na dialnici mozno rovkano, lebo ja tam najradsej obieham...cize vybehne aj na 8 kebyze jazdim mimo mesta, ak idem po dialnici okolo 180-200 tak cca 12 papa pri pohlade na rucicku obcas, ale inak velmi rozumny motor, ak chces da sa jazdit okolo 8 a pri tom vykone to je imho prijemn a co sa tyka nakladov, neviem, tiez zalezi ako jazdis, ak chces gumovat na krizovatkach tak urcite niejep roblem menit prezutie kazdy rok aj castejsie, ze peppo;)
a inak servis neviem, brzdy menim aspon ja kazdych cca 20, dak ked davam castejsie plne brzdy pri vyssej rychlosti tak sa svine zoderu a zohrievaju, cize to aj skor odide, samozrejme myslim predne. a stoja dak 7k? platnicky aj kotuce dopredu tusim, akurat teraz budem kupovat. a inak som tam dak nic neriesil, dielov je dost na to. nieje to tak premakane samozrejme ako napr 5ka v slusnej vybave, mna napr stve ze nemam svetlo v kufri ked su zhasnute svetla:( ale to su take drobnosti a da sa to samozrejme dorobit...
 
zHnaB
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 26.2.2008

Utorok, 26. Februára 2008, 15:29

diky za nazory. mam sice dieta (4roky), ale nemam to tak, ze k dietatu treba mat vyhradne kombik :) jazdim momentalne aj coupe aj sedan a popravde napr. do detskej sedacky sa mi krpec lahsie priputava v kupecku. autom budem jazdit vacsinou v BA, cca 4x do roka nejaka dlhsia cesta krizom cez slovensko, v lete niekam k moru. do BA sa mi zda 5er pre jedneho cloveka zbytocne velka, mimo zasa asi ma opodstatnenie. okrem toho pravdepodobne stary sedan civic zostane manzelke. bembe chcem kupit na nejake 3-4 roky, takze kludne moze byt kupe. viac ako pocet dveri a velkost kufra hra rolu tvrdost podvozka, pevnost kasne a s tym suvisiace jazdne vlastnosti. myslim (mozno sa mylim) ze 3er bude zaroven s rovnakym motorom aj menej zrat a aj bude mat lacnejsie diely ako 5er? ale ako hovorim, ak je 5er vyrazne niekde inde za podobnu cenu, tak sa nebranim :)
mimochodom co som pozeral inzeraty v nemecku, tak vacsina 330 a 530 je totalne vybavena, vratane koze, xenonov atd.

jo a co sa tyka spotreby, trosku sa bojim, pretoze jazdim s priemerkou o 2-3 litre vacsou ako znami na rovnakych autach :) na 1.6 125ps, 1100kg manual jazdim s priemerkou 9,8 (pol na pol D1-mesto) acco 3.0V6 AT cez 16 (inak normalne chodi za 10-11)
negumujem sice na krizovatkach, to prenechavam mladsim :-D ale rad to poprehanam na dialnici cez 200, pripadne si pozahravam s tdi-ckami :) dufam ze u 3.0 s AT ma to prejde :-D
 
Užívateľov profilový obrázok
Peppo
Príspevky: 2216
Registrovaný: 7.3.2007
Auto: TOYOTA PRIUS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Utorok, 26. Februára 2008, 16:05

zHnaB napísal:
diky za nazory. mam sice dieta (4roky), ale nemam to tak, ze k dietatu treba mat vyhradne kombik :) jazdim momentalne aj coupe aj sedan a popravde napr. do detskej sedacky sa mi krpec lahsie priputava v kupecku. autom budem jazdit vacsinou v BA, cca 4x do roka nejaka dlhsia cesta krizom cez slovensko, v lete niekam k moru. do BA sa mi zda 5er pre jedneho cloveka zbytocne velka, mimo zasa asi ma opodstatnenie. okrem toho pravdepodobne stary sedan civic zostane manzelke. bembe chcem kupit na nejake 3-4 roky, takze kludne moze byt kupe. viac ako pocet dveri a velkost kufra hra rolu tvrdost podvozka, pevnost kasne a s tym suvisiace jazdne vlastnosti. myslim (mozno sa mylim) ze 3er bude zaroven s rovnakym motorom aj menej zrat a aj bude mat lacnejsie diely ako 5er? ale ako hovorim, ak je 5er vyrazne niekde inde za podobnu cenu, tak sa nebranim :)
mimochodom co som pozeral inzeraty v nemecku, tak vacsina 330 a 530 je totalne vybavena, vratane koze, xenonov atd.

jo a co sa tyka spotreby, trosku sa bojim, pretoze jazdim s priemerkou o 2-3 litre vacsou ako znami na rovnakych autach :) na 1.6 125ps, 1100kg manual jazdim s priemerkou 9,8 (pol na pol D1-mesto) acco 3.0V6 AT cez 16 (inak normalne chodi za 10-11)
negumujem sice na krizovatkach, to prenechavam mladsim :-D ale rad to poprehanam na dialnici cez 200, pripadne si pozahravam s tdi-ckami :) dufam ze u 3.0 s AT ma to prejde :-D


Co sa tyka podvozku tak budes spokojny - tvrde tvrde s mpacketovym podvozkom este tvrdsie v kombinacii s 18" elektronym a runflat gumami to je zabijak na BA (toto ma caka v lete)
Cize idealne auto E46 330ci v Mpackete - kozka, xenony. 2002 cca okolo 400tis a viac.
Sedany idu lacnejsie, zalezi aj na stave...
pod 150tis KM to urcite nebude a pokial bude tak to bolo stocene.
Ja som mal E46 325ci - max. spokojnost.... ale casom ti je 192 koni malo a chces viac.
330ci v nemecku podla mna zozenies....

Barabas: jo jo, v pneuservisoch ma maju radi, v kazdom na mna a na BlackMWa maju cislo a vzdy volaju ked sa nieco vyskytne...

Vies si predstavit krajsie straveny vikend ako pri voni spalenej gumy a kuskami gumy vo vlasoch na obleceni na ksichte. ?
 
Užívateľov profilový obrázok
M3driver
Príspevky: 2119
Registrovaný: 7.8.2006
Kraj: Bratislavský

Utorok, 26. Februára 2008, 16:25

E46 coupe 330i

nech ti popisu majitelia, snad sa s niekym aj dohodnes na predvadzacke... :wink:
M3 -> Ducati
 
zHnaB
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 26.2.2008

Utorok, 26. Februára 2008, 16:39

moc moc tvrde? :shock:
to prave neviem ci chcem, mam na terajsom aute sportovy podvozok a nizkoprofilace, je to sice fasa na jazdu, ale uz to citim na chrbtici, uz nemam 20 ani 25 :( skor tuzim po niecom kompromisnejsom, dobre jazdne vlastnosti ale zaroven nie kostitras... asi chcem vela alebo vyzera to ze neviem co chcem? :-D

Tak podujme sa tu niekto na predvadzacky?
idealne by bolo, keby som mohol omrknut trojkove kupe a sedan a 5er sedan, idealne s 2.8 alebo 3.0 motorom a najidealnejsie v automate :))) ale kludne moze byt aj 2.0 s manualom, chcem mat aspon predstavu o sedeni a zvezeni, jediny bawo v ktorom som kedy sedel bol niekde zo zaciatku 90tych rokov :oops:

jo, a ako je to s najazdenymi km? kolko je taky limit, kedy sa treba bat ze sa zacne vsetko srat? o motor sa nebojim, skor take tie veci okolo toho, altik, starter, rozdelovac, simeringy, cidla, podvozkove diely atd...
 
BaDDog
Príspevky: 649
Registrovaný: 27.3.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Malacky

Utorok, 26. Februára 2008, 17:09

Ak chceš fakt pohodlie...7er ...e38...
Ja mam 730d aj ked najazdím tolko čo ty a dá sa to v pohode...
Ak si kúpiš aj diesel a auto bude v 100% stave nemáš sa čoho obavat..., pokial niečomu sám nepomožeš a nedok*rvý sa to...
Inak by som pokukoval aj po 5er e39....uávažoval by som medzi 530d alebo 528i / 530i..ale asi tu 530i...
Ked tak 3er e46 325Ci alebo 330Ci... to je Coupé..., a na svoj vek moooc pekne (ako každé BMW)..aj mna to tento rok láka do nejakej Troječky asi e36 cabrio alebo e46 coupé...lebo e46 cabriu je s cenou trocha inde.. :roll:

Benzín by som volil pokial si v takom období, že s autom absolvuješ 2x denne trasu 13km a potom niečo po meste tak cca 5km...
Vtedy sa ti asi fakt diesel neoplatí...
To chod radšej do benálu kde sú ceny aj aut nižšie....
A propo...je plno ludí kto si povie že naftu si vie zohnať a preto chcu naftáka...ale osobne by som nejaku pančovanu naftu do takéhoto novšieho auta nedával... (ak hovoríme o 3,0d Common-Rail)...
 
Užívateľov profilový obrázok
Xader
Príspevky: 2153
Registrovaný: 15.3.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: pomoc s vyberom

Utorok, 26. Februára 2008, 18:14

zHnaB: ahoj. e46 330ci , r.v. 2002 som mal (teraz ju ma chalan s nickom daweed- tiez z BA). auto malo tusim okolo 110 000km nabehanych a maximalna spokojnost. na 17" to bolo na moje prekvapenie prijemne komfortne , v zakrutach skvele a vykon 230koni dostacujuci ... po M3 to mas hned lacnejsiu alternativu ... stovku to da za 6.5s , tak vyklepes celkom dost aut na cestach :wink: spotrebu som mal okolo 10-10.5L/100km , David jazdi za viac ... ale ja som behal zasa dost casto mimo mesta na tempomate...
pozri na Česke bmw forum a tam najdes nejake pekne kusky...
inak z 5er som mal 530d s manuale a ide to rovnako ako 523i v manuale...takze to ti je asi pomale :roll:
tak jedine ako aj Peppo napisal e46 a 330ci alebo 330i sedana ... tusim v automate ho predava rva1 - v predaji aut za super cenu, pekneho cierneho...
bmw e61 530xd
bmw e60 535d - ex
bmw e46 M3 - ex
bmw e36 M3 - ex
bmw e46 325xi - ex
bmw e46 330xd - ex
bmw e46 330ci - ex
bmw e39 530d - ex
 
zHnaB
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 26.2.2008

Streda, 27. Februára 2008, 13:51

diky za vsetky info,
videl by som to jednoznacne zatial na 2.8 alebo 3.0, 5er je viac na predaj a su v lepsej vybave, takze skor asi tu. diesel som zavrhol uplne, kvoli kratkym trasam a strachu z turba a vstrekov

no a teraz by ma zaujimali nejake blizsie info, ohladom vanos / double vanos, ci sa da nejak zisti ci vsetko funguje ako ma, na co dat pri novsich rocnikoch (nad 2000) najviac bacha - specifika pre bmw, pripadne pre konkretne motory, okrem standartnych veci co sa tykaju akehokolvek jazdeneho auta. ake su servisne intervali na kvapaliny, filtre, sviecky? ake su slabiny tychto aut? zatial som pocul len o tych silentblokoch na zadnych napravach, paneloch auto.klimy, viscospojkach ventilatora...

KTO z BA mi to auticko moze predviest???
 
zHnaB
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 26.2.2008

Streda, 27. Februára 2008, 14:06

kua, ked tak sledujem inzeraty, u nas a v CZ je 3.0i v podstate nezohnatelne, zato 3.0d je na kazdom rohu 10ks... zeby so predsa zvazil aj tuto variantu? preco ich je tolko a takych lacnych? ako je na tom ten motor s trvanlivostou???
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Streda, 27. Februára 2008, 14:09

zHnaB napísal:
kua, ked tak sledujem inzeraty, u nas a v CZ je 3.0i v podstate nezohnatelne, zato 3.0d je na kazdom rohu 10ks... zeby so predsa zvazil aj tuto variantu? preco ich je tolko a takych lacnych? ako je na tom ten motor s trvanlivostou???


datum vyroby je uvedeny na obale. minimalna trvanlivost 24 mesiacov od datumu vyroby.

ja som tiez antikachlista :D
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
zHnaB
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 26.2.2008

Streda, 27. Februára 2008, 14:22

BlackMW napísal:
datum vyroby je uvedeny na obale. minimalna trvanlivost 24 mesiacov od datumu vyroby.

ja som tiez antikachlista :D


:)
ok, a teraz vazne... je ten diesel o vela rizikovejsi ako benzin? predsa len, na jeden benzinak pripada vo vybere asi 10-20 chrochtakov... vacsina je s automatom, v plnej vybave, a za mensie ceny...

moje skusenosti s dieslami su dost zbezne, z tych co som jazdil mi v podstate ziaden neucaroval, ale na 3.0d citam vsade chvalu
 
Užívateľov profilový obrázok
ancaaa
Príspevky: 479
Registrovaný: 20.11.2007
Auto: e46 330ci
Kraj: Košický
Bydlisko: valalský chlapec

Streda, 27. Februára 2008, 22:04

zHnaB napísal:
:)
ok, a teraz vazne... je ten diesel o vela rizikovejsi ako benzin? predsa len, na jeden benzinak pripada vo vybere asi 10-20 chrochtakov... vacsina je s automatom, v plnej vybave, a za mensie ceny...

moje skusenosti s dieslami su dost zbezne, z tych co som jazdil mi v podstate ziaden neucaroval, ale na 3.0d citam vsade chvalu

...mno počitaj s tým že ked kupiš diesla 3litra kt. ma nabehaných 200tis km tak vstreky dovi a dopo to maš takych 70baby za opravu ale vymeníš a fakčiš dalšich 200tis km bez investicie ako tých prvých 200tis km :wink: ovšem ked šetriš turbo :wink:
E46 330Ci SMG1

život je hra,hrajte ju naplno...
 
BaDDog
Príspevky: 649
Registrovaný: 27.3.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Malacky

Streda, 27. Februára 2008, 23:39

ancaaa napísal:
...mno počitaj s tým že ked kupiš diesla 3litra kt. ma nabehaných 200tis km tak vstreky dovi a dopo to maš takych 70baby za opravu ale vymeníš a fakčiš dalšich 200tis km bez investicie ako tých prvých 200tis km :wink: ovšem ked šetriš turbo :wink:


To zasa nem pravda...
Pokial ma auto nebehane niečo okolo 200.000km hovoriac o 3,0d...a pri Diagnostike v BMW povedia že su vstreky OK tak nevidím problém...
Ked tak neodídu ti naraz všetky vstreky naraz.., ale zväčša len jeden...
A ked si pozrieš niekde v Elite kolko stojí takýto jeden vstrek je to zanedbatelné ako v BMW s 150% prirážkou...
A propo: tento 3,0d sa montoval do 3 /5 aj 7.....takže s dielami NO-Problém..., ale 4,0d to je zasa ina kapitola... ten sa montoval len v 740d... a je ich málo..., takže s náhradnymi dielmi s nejakého vraku sa dá bezproblémovo zohnať...

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 57 neregistrovaných