Utorok, 4. Marca 2014, 08:01
Este raz som si precital cely topic a rad by som uviedol veci na pravu mieru a navrhol riesenie.
Auto merane v Profituningu, bolo objednane iba na meranie vykonu. Nebolo povedane, kto a co upravoval na danom aute a Profituning nemal najmensi dovod menit vysledky merania-logicky.
Meranie je korektne, spravne a som pripraveny si ho obhajit aj po odbornej stranke, lebo na Mahe klamat s vysledkami merani, je priam nemozne a ak sa o to naozaj niekto pokusa, tak ludia, ktori pracuju na tom zariadeny, na to hned pridu. Teda auto malo naozaj realne odmeranych 236PS a 571NM, maximalne otacky pri merani boli 4500 rpm.
Zakaznikovi bolo vysvetlene, ze auto nebolo dotiahnute do konca a ze asi vieme, kde je problem!
Ak zakaznik chce, tak cena po zlave za upravu s meranim na brzde je 365,-€, tolko mame uvedene aj v cenniku. Nie nejakych 300,-€!
Nie, ze uprava od D-racing je uplne na hovno a ze my sme mastri sveta. Ten, kto nas pozna, vie, ze ohovaranie nie je nas styl. Na aute bola pravdepodobne ciastocne odidena lambda sonda, co je na tychto autach upne bezne, kedy auto ma zospodu vykon, krutiaci moment a v otackach vsetko pada. Tento problem sa da riesit dvoma sposobmi, bud vymenou lambdy alebo upravou mapy lambdy v softvere.
Nasledne po nejakom case, prepodladam zakaznik reklamoval vykon u D-racingu, bolo auto nahrane do originalu a merane u BH motor v Martine, lebo to je momentalne jedina funkcna Maha 4x4, okrem nasich. Vysledok je 268Ps a 631NM, no maximalny vykon a koniec merania je pri 3800 otackach. Tu treba podotknut, ze Brano mal pravdepodobne zle nastavene otacky, lebo maximalne otacky na ceste nie su 3800. Otacky, ako parameter, maju vplyv len na prepocet krutiaceho momentu a nie na hodnoty vykonu! Vykon, aj bez zadania parametru otacok motora, bude stale identicky! Teda podotknem, ze vykon bol odmerany spravne, krutiaci moment nie, co samozrejme viem odborne obhajit a po konzultacii to urcite potvrdi aj BH.
V kazdom pripade auto malo iny vykon, ked bolo odmerane v BA, ako ked bolo odmerane v Martine.
A ta zmena nie je urcite klamanim, ale tym, ze sa nieco na aute zmenilo, a to bud mechanicky alebo softwerom. Sam autor topicu uviedol, ze auto bolo D-racingom programovane.
Niekto sa tu snazi nahovorit ludom, ze su tu ti, ktori maju brzdu, uctuju si "velke" peniaze, klamu a druhi ti, ktori upravuju auta bez merani na kolene a su majstri sveta. Tak potom vsetky renomovane firmy na svete mozu dat brzdu do srotu a prenajat si iba malu garazicku! No nazor si urobte sami.
Omyl! Merat auta je potrebne, nemusi mat kazdy MAHU za 100 000,-€, su aj ine metody merania, preto odporucam D-racingu namiesto ohovarania a spinavej politiky proti firmam, co maju brzdu, aby si sami kupili brzdu, popripade zacali merat auta aspon na ceste. Uz su predsa nejaky rok na trhu a urcite nieco zarobili, teda odporucam investovat.
Pre uzavretie konkretneho problemu rozdielov merani navrhujem autorvi a majitelovi auta nasledovne.
Vybavim ZADARMO meranie na brzdach 4x4 ci uz v BA, v PP, co su nase. V Martine u BH motorsport, Biasko Biala Compsport, Budapest Autokorbel, Lublana Autoelektronika atd. Ak bude potrebne a zakanik sa nebude vediet rozhodnut, mozem sem uviest dalsich 10 brzd v Europe, no musi byt v kratkom case domerane aspon na dvoch.
Na kazdom tomto mieste, bude meranie tejto konkretnej 525d zadarmo. Ak budu nejake rozdiely v meraniach (okrem kozmetickych beznych odchylok do 5PS a 10NM pri danom aute a Xdrive), ja osobne uhradim zakaznikovi vsetky naklady spojene s cestovanim.
Samozrejme za predpokladu, ze sa na aute nebude nic menit, no to sa da velmi lahko odsledovat, napriklad diagnostikou. Pravda sa vzdy ukaze, skor ci neskor.