... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
Le Gend
Príspevky: 893
Registrovaný: 31.1.2010
Auto: 250 ciernych ponikov
Kraj: Košický

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Piatok, 14. Februára 2014, 10:17

Slovensko je plne brzd, ktore ani nevedia merat otacky motora, takze technik ti vie krivku posunut vlavo-vpravo, cim vyrazne ovplyvni max. vykon. Toto vyuzivaju niektore firmy a po nachipovani ti spravia graf s vyraznym narastom vykonu aj pri atmosferickom benzine.
 
Mouse
Autor témy
Príspevky: 13
Registrovaný: 13.2.2014
Auto: bmw 530 XD
Kraj: Nitriansky

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Piatok, 14. Februára 2014, 11:33

Le Gend napísal:
Slovensko je plne brzd, ktore ani nevedia merat otacky motora, takze technik ti vie krivku posunut vlavo-vpravo, cim vyrazne ovplyvni max. vykon. Toto vyuzivaju niektore firmy a po nachipovani ti spravia graf s vyraznym narastom vykonu aj pri atmosferickom benzine.


Moja reč ... len ako hovorím. Je smutné, že ľudia dokážu tak ľahko naletieť.

A Simik ... čistá pravda ... môžete jebať celú brzdu a graf ...
Dôležité je, ako sa auto správa na ceste. Ja na ňom ročne spravím cez 60 tis. Km a viem, ako sa to auto správa. A ako sa správalo pred čipom a po. To je dôležité.

Ak chcete krásny graf ... tak si ho nakreslite cez skicár :)

Graf č.1 - anonymná firma (výsledky oboch meraní)
Graf č.2 - Profi Tuning Vajnory
Prílohy
2.jpg
1.jpg
1.jpg (92.32 KiB) 3095 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Piatok, 14. Februára 2014, 12:01

na tom druhom grafe to vyzerá, akoby nad 3000ot. malinko ubrali
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
cupra
Príspevky: 30
Registrovaný: 14.1.2011
Kraj: Trenčiansky

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Piatok, 14. Februára 2014, 19:21

pekne ojeby sa deju...mal som prednedavnom nachipovanu (uz som predal auto) e 46 ku 330xd touring(seda metla)...len chip...vykon sice nezmerany ale daleko za 300 konmi...samozrejme s jednym turbom...seria 204 ps...sranda je ze biturba od bmw som obiehal...a E90 tez...poviem jeden priklad: este min rok mal kamos zltu cupru leon 1,9 tdi...odmerany vykon u BH motosport v Martine...258 hp 570 Nm...a teraz pointa...v Cechach su take 4 cupry ,ktore maju odmerany vykon cez 300 koni!!!! a hadaj ktora porazila zlty leon na stvrt mile!!!!! ANI JEDNA!!!! A teraz rozmyslajte asi preco!!!! a Preco D-racing uz 3 roky v kuse vyhraval sampionat na slovensku... do 2250... nad 2250 obsah jeden rok z troch vyhral soltys na biturbe E90... ASI v tom D-racingu nieco vedia...A moj nazor ze kto vie z a auta dostat maximum,vie spravit uplne skvely chip na normal jazdenie...vela ludi to nevie pochopit!!!
VW Passat variant 2,0 TDI chip D-Racing stage 2
 
profituner
Príspevky: 35
Registrovaný: 10.1.2009

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Pondelok, 3. Marca 2014, 13:04

Ja poviem len tolko k tomu.
No je dost dolezite, mat auto v poriadku, a konkretne pri tomto aute bola na nom jedna celkom bezna zavada BMW, ktoru by vsak dobry upravca mal zdiagnostikovat este pre upravou a po nej!
Na to je dobra brzda, ci uz pred upravou je auto v poriadku a ci po uprave su parametre take ake upravca predpokladal. Mozte byt najlepsim uracom na svete,pokial nemate udaje z auta, neviete robit diagnostiku, tak je Vam to cele na dve veci. Konkretne na tomto aute mozno nebola chyba v uprave,ale v aute, no celkovy vysledok odpoveda meraniu u nas. Auto kone realne nemalo!
Vykon sa da merat vela sposobmi, nie len na brzde.
Jedno z celkom presnych metod je aj meranie na ceste, kde sa presne zadaju parametre ako vaha, obvod kolesa a zariadenie presne vie rychlost vozidla.
Vykon je jendoducha velicina, ktora je urcena zrychlenim hmoty v case.
Ak su tu vsetci taky mudri o klamani a oje.a.ni, nech si zoberu poriadne GPSKO, zadaju presnu Vahu auta, obvod kolesa a cez niektore aplikacie za to da fakt presne odmerat.
O co tu vlasten ide? hlavne o to ako ide to auto na ceste a porovnanie pred upravou a po nej!
No je dost dolezite, mat auto v poriadku, a konkretne pri tomto aute bola na nom jedna celkom bezna zavada BMW, ktoru by vsak dobry upravca mal zdiagnostikovat este pre upravou a po nej!
Na to je dobra brzda, ci uz pred upravou je auto v poriadku a ci po uprave su parametre take, ake upravca predpokladal. Mozte byt najlepsim upracom na svete ,pokial nemate udaje z auta, neviete robit diagnostiku, tak je Vam to cele na dve veci.
Nedavno som robil porovnania na mojej 335d, merania na brzde a na ceste a fakt to dost sedi.
Podobne som meral ja moju 997T,lebo na brzde uz nie sme schopni take silne auto odchladit a na ceste su tie podmienky realne.
Teda nejde tu o nejake klamstva! A ten kto naozaj premysla si urobi realne svoj nazor.
Este k sampionatu v dieslo. Realne mna D-racing nikdy na pretekoch neporazil!
Ja so jazdil na 335d iba jendu sezonu a v tu konkretne D-racing nevyhral ani jedne pretek!
Minuly rok moja 335d tesne prehrala, no jazdila s nou nahodna osoba, ktora to auto nepozna.
Apropo,ani cas s pred dvoch rokou este nebol prekonany!
Ja som minulu sezonu jazdil uz na inom aute.
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3991
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Pondelok, 3. Marca 2014, 14:41

Ak poznas nejaku taku aplikaciu na iPhone napis nazov , aj ked to je podla mna len taky orientacny vykon , pochybujem ze mi to vyrata aj krutiaci moment z akceleracie.
 
 
partizan
Príspevky: 134
Registrovaný: 1.6.2010
Auto: E39 530dymivych
Kraj: Košický

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Pondelok, 3. Marca 2014, 15:11

Tiez som si vsimol take aplikacie (ale na android), dokonca to vie citat udaje ako otacky motora a podobne cez tie jednoduche ebayove OBD2 bluetooth zariadenia:
http://www.ebay.com/itm/ELM327-V1-5-Mini-OBD2-II-Bluetooth-Car-Diagnostic-Interface-Scanner-Tool-New-/290941688157?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item43bd79d95d&vxp=mtr
tym padom ti to vie relativne presne vypocitat z odmeraneho vykonu aj krutiaci moment, samozrejme by som tie hodnoty nebral nejak smrtelne vazne ale ako hrube meranie to nemusi byt zle.
 
Užívateľov profilový obrázok
Slavino
Príspevky: 753
Registrovaný: 2.10.2012
Auto: F31LCI 320xDrive
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Pondelok, 3. Marca 2014, 16:49

partizan napísal:
ELM327-V1-5-Mini-OBD2-II-Bluetooth-Car-Diagnostic


pesne toto mam otestovane a tie informacie z toho stoja za velky prd tak ako ice.blade spomina...mne to meralo vykon na hranici cca 300 ps a krutak aj 650 co na milion % nedosahuje moj motor a nie su to odchylky v par % ale o mnoho vyssie,preto vypovedna odnota takychto hraciek je rovna 0....
 
partizan
Príspevky: 134
Registrovaný: 1.6.2010
Auto: E39 530dymivych
Kraj: Košický

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Pondelok, 3. Marca 2014, 18:54

Ja som ten origo softwarwe ani neskusal, skusal som tam nejaku android app., kde sa zadavali parametre ako drag coeficient, celna plocha auta, hmotnost atd... a citalo si to dalsie udaje z tej bluetooth srandy z OBD2.
Tamto bolo v celku v pohode mne to nameralo okolo 170hp a cca 400nm, co je relativne blizko k realu.
Naposledy upravil/-a partizan v Utorok, 4. Marca 2014, 08:47, upravené celkom 1 krát.
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Pondelok, 3. Marca 2014, 19:49

na iphone je aplikacia original od bmw tak by ste to mohli mat nastudovane. bmw m meter mera zrychlenia podla gps. samozrejme je mnozstvo app co mera tieto veci. a potom mate tuto tabulku co vyrata vykon zo zadanych udajov http://www.maxtuning.sk/ . treba nalavo dat vykon zo zrychlenia..

nakolko je to presne netusim
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6519
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Pondelok, 3. Marca 2014, 20:41

az na to ze M power appka funguje len na "novsich" bmw a cita udaje priamo z auta + ich pekne zobrazuje :)

teoreticky by stacilo taketo male zariadenie namontovat niekam fixne do auta sice aj to neukazuje presne ale je to lepsie nez telefonom

 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Pondelok, 3. Marca 2014, 21:43

neskusal som to osobne ale ani na app store ani priamo v app neni nic o tom ze fon musi byt spojeny s bmw. odkial mas tuto info?
 
profituner
Príspevky: 35
Registrovaný: 10.1.2009

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Utorok, 4. Marca 2014, 08:01

Este raz som si precital cely topic a rad by som uviedol veci na pravu mieru a navrhol riesenie.
Auto merane v Profituningu, bolo objednane iba na meranie vykonu. Nebolo povedane, kto a co upravoval na danom aute a Profituning nemal najmensi dovod menit vysledky merania-logicky.
Meranie je korektne, spravne a som pripraveny si ho obhajit aj po odbornej stranke, lebo na Mahe klamat s vysledkami merani, je priam nemozne a ak sa o to naozaj niekto pokusa, tak ludia, ktori pracuju na tom zariadeny, na to hned pridu. Teda auto malo naozaj realne odmeranych 236PS a 571NM, maximalne otacky pri merani boli 4500 rpm.
Zakaznikovi bolo vysvetlene, ze auto nebolo dotiahnute do konca a ze asi vieme, kde je problem!
Ak zakaznik chce, tak cena po zlave za upravu s meranim na brzde je 365,-€, tolko mame uvedene aj v cenniku. Nie nejakych 300,-€!
Nie, ze uprava od D-racing je uplne na hovno a ze my sme mastri sveta. Ten, kto nas pozna, vie, ze ohovaranie nie je nas styl. Na aute bola pravdepodobne ciastocne odidena lambda sonda, co je na tychto autach upne bezne, kedy auto ma zospodu vykon, krutiaci moment a v otackach vsetko pada. Tento problem sa da riesit dvoma sposobmi, bud vymenou lambdy alebo upravou mapy lambdy v softvere.
Nasledne po nejakom case, prepodladam zakaznik reklamoval vykon u D-racingu, bolo auto nahrane do originalu a merane u BH motor v Martine, lebo to je momentalne jedina funkcna Maha 4x4, okrem nasich. Vysledok je 268Ps a 631NM, no maximalny vykon a koniec merania je pri 3800 otackach. Tu treba podotknut, ze Brano mal pravdepodobne zle nastavene otacky, lebo maximalne otacky na ceste nie su 3800. Otacky, ako parameter, maju vplyv len na prepocet krutiaceho momentu a nie na hodnoty vykonu! Vykon, aj bez zadania parametru otacok motora, bude stale identicky! Teda podotknem, ze vykon bol odmerany spravne, krutiaci moment nie, co samozrejme viem odborne obhajit a po konzultacii to urcite potvrdi aj BH.
V kazdom pripade auto malo iny vykon, ked bolo odmerane v BA, ako ked bolo odmerane v Martine.
A ta zmena nie je urcite klamanim, ale tym, ze sa nieco na aute zmenilo, a to bud mechanicky alebo softwerom. Sam autor topicu uviedol, ze auto bolo D-racingom programovane.
Niekto sa tu snazi nahovorit ludom, ze su tu ti, ktori maju brzdu, uctuju si "velke" peniaze, klamu a druhi ti, ktori upravuju auta bez merani na kolene a su majstri sveta. Tak potom vsetky renomovane firmy na svete mozu dat brzdu do srotu a prenajat si iba malu garazicku! No nazor si urobte sami.
Omyl! Merat auta je potrebne, nemusi mat kazdy MAHU za 100 000,-€, su aj ine metody merania, preto odporucam D-racingu namiesto ohovarania a spinavej politiky proti firmam, co maju brzdu, aby si sami kupili brzdu, popripade zacali merat auta aspon na ceste. Uz su predsa nejaky rok na trhu a urcite nieco zarobili, teda odporucam investovat.
Pre uzavretie konkretneho problemu rozdielov merani navrhujem autorvi a majitelovi auta nasledovne.
Vybavim ZADARMO meranie na brzdach 4x4 ci uz v BA, v PP, co su nase. V Martine u BH motorsport, Biasko Biala Compsport, Budapest Autokorbel, Lublana Autoelektronika atd. Ak bude potrebne a zakanik sa nebude vediet rozhodnut, mozem sem uviest dalsich 10 brzd v Europe, no musi byt v kratkom case domerane aspon na dvoch.
Na kazdom tomto mieste, bude meranie tejto konkretnej 525d zadarmo. Ak budu nejake rozdiely v meraniach (okrem kozmetickych beznych odchylok do 5PS a 10NM pri danom aute a Xdrive), ja osobne uhradim zakaznikovi vsetky naklady spojene s cestovanim.
Samozrejme za predpokladu, ze sa na aute nebude nic menit, no to sa da velmi lahko odsledovat, napriklad diagnostikou. Pravda sa vzdy ukaze, skor ci neskor.
 
profituner
Príspevky: 35
Registrovaný: 10.1.2009

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Utorok, 4. Marca 2014, 08:13

este k tym meraniam na ceste.
Mozno teraz pojdem sam proti sebe, no apson je to potvrdenie toho, ze nemame co zahmlievat a hlavne potvrdenie toho, ze som zasadne za to, aby sa auta realne merali a ludia vedeli o tom, ake tam maju realne parametre ci uz pred upravou,alebo po nej a nie verim iba pocitom a kecom
Prikladam porovnanie merani mojho 335d v ten isty den, na nasej brzde MAHA 4X4 v PP a na ceste dynometom. Skoro rovnake vysledky zaskocili aj mna, no akceptujem ich.
K presnemu odmeraniu na ceste su potrebne presna vaha a zariadenie musi vediet presnu rychlost vozidla v case.
Staci si otvorit piatacku ucebnicu fyziky.
Merane na ceste zariadenim firmy http://www.dynomet.dk
Nech sa paci grafi a video z merania u nas na brzde.
https://www.youtube.com/watch?v=ngiaD6OYtts
Prílohy
BMW 335D dynomet.jpg
BMW 335D dynomet.jpg (90.12 KiB) 2531 zobrazení
BMW 335 stage2 plus profituning-velka.jpg

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 51 neregistrovaných