... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Autor témy
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

active tourer 225xe plug-in hybrid

Štvrtok, 11. Apríla 2024, 15:20

Niekto s tymto vozidlom? V podstate sa nerozhodujem, lebo uz som to kupil ale bude u mna az za par dni. Viem ake nelichotive ohlasy su na toto vozidlo celkovo ale tu nebolo podstatne ci to je alebo nie je bmw, ale jedna sa o cisty pragmatizmus - vozidlo pre manzelku - vyhradne do mestskej premavky. Do prace, pre rozky, pre deti a domov, raz za mesiac ku kadernicke, ci ku kolegyni na nedaleky vidiek pre domace kurence a vajcia.... Rocne spravi nejakych 6000km.... Ziadne dlhe trasy, ci nebodaj dialnica.... kratke poskakovanie a tango v rytme presovskej cervenej vlny..... Nahrada za stary (a celkom pazravy) ackovy mercedes.... V hre bola este nova toyota aygo x, co je sice dobre auto pre zenu do mesta, ale v pripade nudze alebo nutnosti pouzitia na presun rodiny to je v pase....dozadu nevojde ani stredne velky pes a do kufra akurat tak aktovka.... Cistu elektriku nechcem, ale vozidlo s ekonomickou spotrebou na jazdu po meste, a plusom je, ak sa to vozidlo v pripade nudze da teda pouzit aj na nejaky vzdialenejsi presun o styroch osobach.... Jedna sa o rocnik 2019, uz s novsim akumulatorom 10kWh (starsie mali 7.7 a nejako sa sral), ale tu prevazil fakt, ze vozidlo ma len 33tkm, takze si hovorim, ze by sa to nemuselo nejak hned extra kurvit.... V spojeni motor/elektromotor to je kvazi x-drive a zrychlenie 6.7 nie je na takuto budu zle... Ma niekto take vozidlo aby sa vedel so mnou podelit o svoje radosti alebo trapenia? :lol:
 
fritolko
Príspevky: 1327
Registrovaný: 7.10.2012
Auto: X3 E83
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: active tourer 225xe plug-in hybrid

Piatok, 12. Apríla 2024, 06:16

Podelit sa o skusenosti sice nemozem ale rad budem ked sa vyjadris aj ty po mesiaci ci dvoch ake mas z auta dojmy a skusenosti. Tiez uvazujem nad tymto autom v plug-in verzii. U mna je problem stym ze byvam v bytovke ale v ramci mesta to nieje problem raz za tyzden dobit u brata. Viacmenej by ma zaujimalo aky je tam dojazd na jedno nabitie a ci by to malo pre mna zmysel. Auto by som vyuzival primarne ja kde to mam do prace aj z prace 15 km.
Uvazujem nad tymto jazdenym alebo nad Yaris cross hybrid stvorkolka.

Btw aj ty ams halogenove svetla alebo som len natrafil na velmi vela inzerovanych s halogenami ? :D
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Autor témy
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: active tourer 225xe plug-in hybrid

Sobota, 13. Apríla 2024, 20:39

fritolko napísal:
Podelit sa o skusenosti sice nemozem ale rad budem ked sa vyjadris aj ty po mesiaci ci dvoch ake mas z auta dojmy a skusenosti. Tiez uvazujem nad tymto autom v plug-in verzii. U mna je problem stym ze byvam v bytovke ale v ramci mesta to nieje problem raz za tyzden dobit u brata. Viacmenej by ma zaujimalo aky je tam dojazd na jedno nabitie a ci by to malo pre mna zmysel. Auto by som vyuzival primarne ja kde to mam do prace aj z prace 15 km.
Uvazujem nad tymto jazdenym alebo nad Yaris cross hybrid stvorkolka.

Btw aj ty ams halogenove svetla alebo som len natrafil na velmi vela inzerovanych s halogenami ? :D
No urcite sa podelim, auto budem mat az v utorok. Ak ho planujes nabijat raz za tyzden, tak to veru nebude mat taketo vozidlo pre teba absolutne ziadny zmysel.... Dojazd elektrika je tam okolo 50km u tej novsej verzie s 10kWh bateriou, no v praxi to bude urcite menej a v zime este menej.... jednoducho povedane, treba ho dat nabit kazdy den cez noc.... a tak isto to nabijanie trva dost dlho - z klasickej zasuvky 4-5 hodin, z wallboxu mozno 2,5 hodiny, ale to je stale dost dlho - pocas nakupu sa ti urcite nedobije (iba zeby si nakupoval 2 a pol hodiny a tak dlho aj blokoval nabijacku....) Takze pristup k zasuvke naozaj elementarna potreba u tohto vozidla, inac budes jazdit vacsinou len na benzin s prazdnou bateriou a ten trojvalec turbobenzin si urcite v meste aj daco chlipne..... - budes mat len klasicke benzinove vozidlo predohrab s 100kW motorom..... a vobec nevyuzijes jeho prinos.... pricom kombinacia motor/elektromotor je to dost svizne (165kW)
Da sa dobijat aj pri jazde po dialnici, ale pre plne nabitie treba absolvovat trasu, pocitam tak miniimalne 150km...... a benzinacik si pri vyssich rychlostiach po dialnici vezme aj 8-9 litrov....
Ja to vozidlo beriem len kvoli jazdeniu v meste s tym, ze kazdy den ho mozem nabit pri dome... Plus bude ako druhe vozidlo v pripade nudze sa tam da nalozit rodina a ist aj na dlhsiu trasu avsak uz nie az tak ekonomicky.... taktiez som sa nechal presvedcit lne preto, ze ma nizky najazd 33tkm, no ak by malo mat 100tkm a podobne, tam uz ten akumulator nebude mat bohvieaku kapacitu.... a treba brat model 08/2019 a novsi, az tie mali 10kWh akumulatory a tie predtym boli 7.7 a nejako sa aj predcasne zvykli posrat.... Radsej by som pouvazoval o niecom inom.... s vacsim elektro-dojazdom a kratsou nabijacou dobou, alebo o malom dieseli X1 s-drive apd.....
S tymi svetlami mas pravdu - vela ich je s halogenami a aj to moje bohuzial (aj ked ostatnu vybavu ma celkom solidnu). Ale kedze primarny ucel je jazda v meste a najviac cez den, a zasa v noci je mesto v podstate osvetlene, tak to neberiem ako nejaky velky hendikep....
 
fritolko
Príspevky: 1327
Registrovaný: 7.10.2012
Auto: X3 E83
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: active tourer 225xe plug-in hybrid

Pondelok, 15. Apríla 2024, 07:51

Prikladam sa k tvojmu nazoru ohladom mojej situacie a zjavne plugin nebudem riesit.
Chcel som stvorkolku a benzin ale u BMW je stvorkolka (okrem Xiek) sa pri benzinoch dava pri tych vyssich motorizaciach.

Zatial jazdim X3 E83 v dizli ale to nieje auto na moje jazdenie do 15 km denne.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Autor témy
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: active tourer 225xe plug-in hybrid

Pondelok, 15. Apríla 2024, 08:04

tak skusit hladat x1 f48 x-drive 2.0i
 
fritolko
Príspevky: 1327
Registrovaný: 7.10.2012
Auto: X3 E83
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: active tourer 225xe plug-in hybrid

Utorok, 16. Apríla 2024, 07:32

V bendzine su F48 tak o 5k drahsie v proovnani 2AT , v rovnakej cenovej relacii sa pohybuju len dizle.

Neviem ci tam bola zmena a fixli problem s kvitnucimi zadnymi dverami - Mame F48 2017 a zadne dvere pod oknami zacali kvitnut asi tak dva roky do zadu.

Ale nechcem zasierat vlakno o skusenostiach s AT 225xe, prajem vela stastnych km bez poruchy a nehody!
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Autor témy
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: active tourer 225xe plug-in hybrid

Utorok, 16. Apríla 2024, 19:04

Tak auto je uz doma... Zatial len absolvovana cesta z BA na vychod, takze na skusenosti a hodnotenie este priskoro ale za tych 400km si ma to celkom ziskalo :smile:
 
fritolko
Príspevky: 1327
Registrovaný: 7.10.2012
Auto: X3 E83
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: active tourer 225xe plug-in hybrid

Štvrtok, 30. Mája 2024, 09:30

No nejake dalsie recenzie po mesiaci a pol ? Ako rychlo to nabijes zo zasuvky ?
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Autor témy
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: active tourer 225xe plug-in hybrid

Utorok, 22. Apríla 2025, 01:59

ak cca po roku pouzivania vozidla by som to vedel trochu zhrnut. Najprv jedna negativna vec, ale to nesuvisi s typom vozidla... po mesiaci pouzivania zacalo nieco v aute strasne vrzgat po prejazde nerovnosti, predovsetky nejakej "dolinky" alebo spomalovaca, pri rychlom vertikalnom zatazeni prednej napravy alebo pri nabehnuti do prudko stupajuceho kopca ....nuz co, asi nejake rameno, alebo bohvie co.... takze auto putovalo do servisu, kde sa na nom tyzden vozili a hladali..... bezvysledne... vsetko pevne, vsetko ako nove, ziadna vola..... eventualne par dni to auto robi, par dni je ticho.... po par dalsich mesiacoch auto znova do servisu, lebo to zacalo byt uz frekventovanejsie a neprijemne, a zasa hladanie.... auto na stk na dosky, krutenie napravami hore dole, desat usi pritom no nic.... chyba sa proste neprejavuje, vsetko je pevne... mohol by to robit stabilizator ale vsetko vyzera byt ok.... auto po prijazde domov zasa dva dni ticho a potom orchester zacal znovu.... na odporucanie toho pana som to vzal do bmw, nech to kuknu proste ine oci.... velmi sa im do toho nechcelo, ale auto som im odviezol a povedal nech ho maju aj dva tyzdne, len nech najdu tu skurvenu chybu.....este som sa nestihol ani vratit domov a uz mi volali ze problem odstraneny, ze si mam preto prist... Takze bol to kus kamena - sutra, asi 4cm, ktory sa nejakym podivnym sposobom dostal medzi stabilizator a kasnu, a tak si to povrzgavalo.... kamen sam o sebe vyzeral celkom vzacne, taky hnedy... vobec to nebol klasicky suter makadam, ale nieco ako zo sopecnej cinnosti, a tvrdy jak dabel.... no tak to je ta negativna vec....

Co sa tyka skusenosti s vozidlom samotnym, nemam co vytknut... Je to sice mackopes, ale celkom to hraje dokopy. Auto jazdi predovsetkym v meste a mimo mesto je len zriedkavo, ale to bol vlastne aj ucel jeho kupy.... Ma rozne jazdne rezimy, napr klasika kedy si to samo podla potreby riesi elektrojazdu a motor cize motor sa zapne len ked sa pritlaci na pedal, alebo ked rychlost presvihne 90km/h, alebo aj pri prudsich manevroch, ked si auto mysli, ze potrebuje 4x4.....,potom battery save rezim - pohon funguje ako klasika hybrid - rozbeh na elektriku a hned sa zapina motor, + pri nutnosti rychlej akceleracie a zosliapnuti plynu zapne eboost (teda zapne sa elektromotor aby pomohol zrychlit a pri tomto rezime vlastne stabilnou jazdou s pohonom motora sa aj zaroven nabija bateria (idealne jazda po dialnici alebo po okreske ustalenou vyssou rychlostou) no a potom je este max-elektro rezim, ktory sa snazi co najviac jazdit elektricky az do 130kmh.... to nepouzivam, takze neviem.... tieto tri rezimy je mozne kombinovat este s comfort, eco pro a sport, + ten sport rezim sa este da navolit aj pakou klasika posunutim dolava.... eco pro je rezim plachtenia, cize auto sa ma snahu po uvolneni plynu gulat co najdlhsie, cize ani neregeneruje a vobec nebrzdi motorom, znizi to eventualne aj vykon klimy apd.... ale oproti klasickemu rezimu comfort, kedy motorom brzdi a regeneruje ovela viac, som nepostrehol nejaky mega rozdiel v usetreni elektrickeho najazdu. Ten eco pro rezim je skor vhodny asi mimo mesto, ked sa auto moze gulat a plachtit po nejakych okreskach horekopec/dolekopec....v meste pri hustej premavke kde vacsinou stojite ako idete, je to asi zbytocne.... Pri prejdeni do sportoveho rezimu sa okamzite nastartuje motor a auto je fakt super zive- vtedy mate okamzite k dispozicii systemovy vykon 165kw a v podstate stvorkolku.... celkom slusne to vtedy dokaze vystartovat a zrychlovat ale vzhladom na proporcie tohto vozidla a jeho nie malu vahu by som to nepovazoval za nejake sportove zvezenie, ten elektricky vykon naplno to nedokaze poskytnut neobmedzene dlho, len tusim na urcity casovy interval, teda najskor na co najrychlejsiu akceleraciu..... Cekovo ma na tom to prepinanie roznych rezimov podla potreby dost aj bavi... take zaujimave vozenie..... Po vybiti baterie (ktora ma svoj buffer este par % ale elektricky dojazd to uz zobrazuje nulovy, sa auto sprava ako obycajny hybrid, rozjazd z nuly alebo pomale posuvanie sa je elektricke, a potom sa hned zapina uz motor)

Skusenosti s elektrickym dojazdom: jedna sa o model ktory ma uz 10kwh batteriu (zacali sa davat az po 08/2019, dovtedy davali slabsiu tusim 7,7kwh) a ten autom udavany dojazd cca 40km (podla stylu jazdenia sa to pohybuje od 38 do 42 co auto po nabiti udava) sa to v prijemnych teplotach aj podari dosiahnut, teda na nabitie sa podari elektricky zajadit s rozumom a minimalnym pouzivanim motora tych 35-37km v mestskej premavke, mimo mesto aj viac samozrejme). V extremne vysokych teplotach vam z najazdu nieco vezme aj klimatizacia, ale nie je to nic strasne, ovela horsie to je v zime s kurenim - kurenie je elektricke a napajane z velkej baterie.... cize ked je vonku mraz alebo teploty okolo nuly, sice auto ukaze elektricky dojazd 38-40km, ale po prejdeni prveho kilometra vam to kludne stiahne z najazdu aj 4km.... v zime sa teda ten realny najazd zmensi aj pod 30km......

CO sa tyka nabijania - staci klasicka 220V zasuvka ktora dokaze zniest potrebny prud.... auto sa nabija len jednou fazou, cize ani trojfazova nabijacka vam nepomoze s rychlostou.... a s fabrickou nabijackou ktora je 10A to trva dlho, okolo 4-5 hodin... cize nutnost mat dom a zasuvku a nechat nabijat cez noc, pripadne v praci nechat nabijat ak je moznost.... Kupil som od cinana vevora lepsiu nabijacku - 16A, za cenu okolo 140eur, s 10m kablom.... a cuduj sa svete, funguje ako treba, nabije to teraz zhruba za 2h:45min +/-. V zime, ak nemate garaz, sa da pouzit nezavisle kurenie, ale kedze je samozrejme elektricke, vykurenie vozidla dost zhltne z toho najazdu, no nasiel som urcity trik, aby auto tahalo tuto energiu zo zasuvky a nie z baterky... zavisi to od nabijacky, pretoze ked s aauto nabije, nabijacka ho povazuje za nabite a prepne sa do standby rezimu a ak zapnete to kurenie (cez apku alebo casovac), tak auto zerie z nabitej baterie ktora zacne klesat, ale auto samo nezacne dobijat z pripojenej nabijacky... na tu nabijacku je dalsia apka, kde ju znovu zapnete a vtedy to aj kuri, aj zarovne dobija, cize drzi ho stale na 99%... vraj su niektore typy nabijaciek, ktore to vedia spravit automaticky, ale nechcelo sa mi to uz riesit. Proste clovek vecer auto napichne, cez noc sa nabije, rano vstane, zapne cez apku kurenie a cez druhu apku zrecykluje power on na nabijacke a o pol hodiny ma vykurene a rozmrazene auto, so bateriou nabitou na 99%. V lete je zasa moznost auto nechat tymto istym sposobom vychladit - aj klimatizacia je pohanana velkym akumulatorom

Najidealnejsie je samozrejme garaz..... ale to nemam (a ani neplanujem staviat garaz kvoli autu), cize auto stoji vonku pred domom.... ale ludom do panelaku by som take auto urcite neodporucal....iba ak by mali moznost nechat to nabijat v praci z klasickej 220v zasuvky....

No a este na zaver - spotreba.... Moja manzelka na tom jazdi sposobom brzda-plyn, a jazdi celkom svizne - neriesi ziadne prepinanie rezimov podla potreby, a dost casto je v cinnosti aj motor (pedal plynu reaguje dost citlivo pri tom zakladnom rezime ak nie je eco-pro) a auto jazdi naozaj vyhradne po meste - spotreba sa po roku pouzivania ustalila na 3.9L/100km. Ale to ho mnohkrat neda nabit, a auto jazdi vybite, alebo uz len zo zostatkovym elektrickym dojazdom par km... apd.... ak by sa pravidelne nabijalo cez noc s tym ze rano je stale 100% nabite, a noha by bola trochu lahsia s rozumnejsim jazdenim, myslim zeby sa to dalo spravit na nejakych 3.0-3.2L dlhodobo.... Oproti staremu autu MB A ktore zralo v meste cca 10.8L, ak vezmeme do uvahy aj to nabijanie, co stoji zhruba 1,60eur na jedno nabitie podla mojich vypoctov.... to nie je zle..... samozrejme vsetko si kotrolujete cez apku (stav nadrze, stav vozidla, nabijanie, statistiky apd...) Takze nieco sa usetrilo na palive, aj ked vcera prisla rocna faktura za elektriku s 300eurovym nedoplatkom :((((
Ak nechate auto nabijat pri jazde, po dialnici napr, tak spotreba sa splha k 9L/100km pri jazde cca 140km/h.... Ale relativne rychlo sa to nabije pri takejto ustalenej jazde a nasledne mozte nahromadenu energiu usetrit a plne ju minut v meste..... to je celkom dobra funkcia tohto vozidla, len ju treba vediet rozumne pouzit......


Uplne zhodnotenie na zaver - je to dobra volba ako druhe vozidlo v rodine, MPV, predovsetkym na pravidelnu jazdu v meste a obcas medizmesto, ale aj v pripade nudze nie je problem sa s tym 4-clenna rodina pohodlne odviezt na dlhsiu vzdialenost za rozumnych okolnosti, no ako nejake dovolenkove auto by som to nevidel - objem kufra - sam o sebe je u F45 nic moc a tuto je este zdvihnuta podlaha kvoli akumulatoru, cize taky mestsky kufor..... a taktiez filozofia tohto mackopsa z neho nikdy nespravi nejakeho hltaca dialnicnich kilometrov - napokon aj objem benzinovej nadrze 36L tomu zodpoveda.
ak by niekto chcel take vozidlo a chcel by sa opytat na nieco viac, kludne sa pytajte....
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1103
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: active tourer 225xe plug-in hybrid

Streda, 23. Apríla 2025, 09:47

Otec (dôchodca 80+) prednedávnom vymenil veľké+malé auto za jedno auto, ktoré primárne jazdí v meste. Jeho logická voľba bola benzín. Podsúval som mu hybridy (čisto EV by psychicky nedal) a samozrejme toto bmw poh.ústrojenstvo v F45, F48 a Mini. Skúsil (môj prvý úspech, že vôbec skúsil) 225xe a Countryman. F48 do 20k bolo len benzínové. Musím oceniť, že v jeho veku a vplyvom jeho antiEV generácie, sa hecol, pochopil výhody a nakoniec aj kúpil Plug-In hybrid. Ale nie BMW, ale Ford Kuga Mk3, ktorý je aktuálne k dostaniu za úplne skvelé ceny. Kasňa a výbava nie je na úrovni BMW (a pre neho je o zbytočných 10cm dlhšia), ale pohonné ústrojenstvo je jasne lepšie - 2.5 štvoralec+väčšia baterka (vs. trojvalec a 8,8 resp 10kWh bat. u BMW), dáva spoľahlivo 52km a viac na baterku. Po meste jazdí výlučne na baterku, takže má spotrebu benzínu v meste 0 lit za 3 mesiace, dojazd aj v chlade 52+km, resp. aj viac. Diaľnica prvých 60km môže čisto na baterku, po 200km jazde priemer 3,5 lit. + tých 13kWh el. - po vyčerpaní to krásne hladko "hybriduje" celú cestu. Parádny pohon za super cenu. Každý deň mi zvestuje, koľko cez noc nabil, aký má dojazd a koľko spravil km. Jazdí za cca 2€ /100km. Kuga je k dostaniu aj ako mild-hybrid, aj plug-in and FWD aj AWD, má aj Head-Up atd. a podľa výbavy sa dá zohnať pod 20k za 2-5 ročné auto. On kúpil Plug-in, r.2022, 100000km, 19k.). Videl som Mild-hybrid 2022 za 15900,- Viem si ho predstaviť aj ako primárne/jediné auto pre niekoho. Zatiaľ jedna veľká nevýhoda Kugy sú základné sedačky, ktoré sú až smiešne krátke a o ničom.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
fritolko
Príspevky: 1327
Registrovaný: 7.10.2012
Auto: X3 E83
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: active tourer 225xe plug-in hybrid

Streda, 23. Apríla 2025, 12:42

Diky Airbone za recenziu! Vzhladom na zmenu prace som nakoniec 225xe nekupil ale verim ze ak by som ho v ostatnom priapade vzal vobec by som nespravil zle.
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 12062
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: X3MC / E38 / E70
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: active tourer 225xe plug-in hybrid

Štvrtok, 24. Apríla 2025, 13:51

paradna recenzia airbone, dobre vediet ze niekto si vie kupit plug in a pouzivat ho presne na to na co bol urceny :-)
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

F97 X3M Competition LCi 2023 375kW
E38 735i 1999 175kW
E70 X5 30d 2010 173kW
ex: G20 M340i 2020 275kW
ex: E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 110kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných