Pondelok, 22. Júla 2019, 18:05
dev1 ved sa neopustaj tolko. podla vsetkeho si to auto nesoferoval, ak v nom vobec sedel, aspon tvoje vyjadrenia to indikuju.
80k+ za auto tu na klube verejne dalo za posledne 3 roky asi 5 ludi a par dalsich sa k tomu radsej neprizna. Ja osobne viem len o jednej i8, ktoru si pred 2-3 rokmi kupil predajca z TOBu na kseft a ponukal ju na jazdy/rental, ale kedze tie weby uz neziju mozno ju uz ani nema, ak na nejakych zlavomatoch este najdes ponuku na jadu v i8 pravdepodobne to bude jeho. Napr. i3 sa u nas par kusovo predavali aj cez dealerov aj pred 2018, ale boli to vpodstate individualne dovezene kusy aj ked ich predal dealer zakaznikovi.
i8 a R8 si mozno tak konkuruju tou osmickou v mene. R8 je supersport, i8 moze supersportom niekto nazvat len ak to porovnava s inymi hybridmi, ale kolko ich je v kategorii sportovych aut..
zrychlenie 4,4s na 100 uz par rokov dosahuju sestvalcove performance sedany strednej triedy a zacina sa doba, kedy pod 5 sekund tlacia z dvojlitrovych hothatchov.
Napriek tomu, ze i8 ma kasnu z karbonu, cele auto viac vazi viac ako 911 s PDKckom. Mimochodom, 2 rocnu 911 za tych 85 uz kupis, to len tak na okraj..
Z interieru ide umely zvuk - nie podmaz, ako v nejakej 3er, ale full syntetika na 60db, lebo musis vibracie 3 valca nejak prehlusit.
Vonku su na ten trojhrnec vyladene vyfuky v kombinacii so sound generatorom, urcite si si nejake jutuby pozrel a pocul, ze to auto ma zvukovu kulisu ako hociaky stvorkovy golf, na ktory si nejaky Jozko nakotil vyfuk.
Do R8 sa zbalis na 2 tyzdnovy roadtrip, do i8 mozno na vikend, aj to si budes ponozky vymienat len lavu za pravu.
to su vsetko samozrejme nepodstatne detaily.
co je podstatnejsie je toto:
- hociaka kolizia v rychlosti nad 30kmh bude znamenat poistnu udalost v 5 cifernej sume. A mam pochybnost ci by strukturalne poskodenia toho karbonoveho monokoku dokazali opravit na Slovensku. Pri aute starsom ako 3-4 roky by nehoda, ktory by pri M5, 911, R8, RS6 stala 10-12k by pri i8 bola odpisana ako totalna skoda, a tebe zostane vrak s velmi vysokou zostatkovou hodnotou, vyplatia ti drobne, a vrak bud predas takisto za zlomok, alebo to das opravit - za viac penazi ako si dostal z poistky, a nebudes mat vela moznosti kde to opravit.
Strata hodnoty je pri i8 aj pri veku 1-4 roky vyssia ako pri "konkurencii", a pokial si auto neplanujes nechat na velmi dlhu dobu, budes mat problem s jeho naslednym predajom. Pri odhadovanych running costs cez 4 eura na kilometer vratane amortizacie (podla britskych fleetovych leasingoviek), ktore odzrkadluju aj ceny na trhu, kedy priemerne auto strati 20k za rok na hodnote, a kedze najstarsie auto na trhu ma len 5 rokov nikto ti nepovie, kam sa ceny budu hybat dalej, ale tam kde pri konkurencii krivka amortizacie zhruba v piatom roku zacne v pade spomalovat, pri aute ktore sa blizi k bodu, kedy baterry pack moze zdochnut to asi nebude pravdepodobne. Pretoze takisto nemozme porovnavat bezne hybridy, ktore si uz beztak kupuju ludia, ktori chcu jazdit usporne, a sportovy hybrid, kde pri akomkolvek dynamickom jazdeni dostavaju tie baterie ovela viac popapuli. Cize v konecnom dosledku si bezny majitel i8 po 3-4 rokoch zacne uvedomovat, s tym ako mu postupne z dojazdu kazdy mesiac ubudne 1 kilometer, ze bud to teda bude uzivat a jazdit, a nakonci ho caka mastny ucet, alebo s tym jazdi ako s priusom. A trh 6-7 rocnych i8, ktore pojdu pod 30k s rizikom, ze tam niekto zaplati 10k za baterie, nebude nijako velky nieto na SR, kde bude neexistujuci, ale aj v ramci EU si to auto postoji na inzerate dlhsie, pokial nebude agresivne nacenene.
Nadaval si, ze si s x1 chodil 5x do servisu... teraz si predstav, ze pojdes do servisu na SR s i8. Je jedno do ktoreho, v kazdom bude max. 1 technik, ktory bol pred x rokmi na 2 dnovom skoleni, a je sanca, ze realne i8 videl len v showroome. Tento technik moze mat prave rozobratu polovicu ineho auta, takze tvoje auto bude robit clovek, co sa uci zapochodu a kolega mu obcas cez pol dielne nieco zakrici. A kedze celkovo technikov zaskolenych na i-vozidla bude umerne poctu predanych kusov na SR, uz samotna objednavka do servisu moze trvat tyzdne, ak uz su dani ludia zabookovani na ine zakazky.
Takze vela stastia, chod sa na tom aspon povozit, a ked si to kupis tak nam sem posli fotku, ale predtym sa skus este povozit na menej futuristickych, ale mozno zabavnejsich autach. Na elektricke hracky bude dost casu o 10 rokov, a teraz by som ich skor nechal pionierom, co to nemusia kupovat jazdene a nezaujima ich cena ani ochrana laku foliou. Mas slusny rozpocet na siroky diapozon aut, novych aj jazdenych.