... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
I-V-K
Príspevky: 17
Registrovaný: 6.9.2008
Auto: BMW 525iA
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Piatok, 17. Apríla 2009, 14:31

duko napísal:
Rezistor motora kúrenia/tzv ježko/ reguluje otáčky motora a vyzerá takto-starší a novší model. Najdeš ho za pravým výduchom na nohy spolujazdca za odkladacou schránkou.


Takze dnes som bol v servise a dal som si zapojit na priamo ventilator, ci sa toci...a netoci (trochu sa snazil, ale pohol sa asi tak o cm), spoza neho vyslo akurat troska dymu..zevraj nejaky skrat v tom motorceku ci co... Takze to vyzera na vymenu ventilatora klimy...nema niekto nejaky funkcny? Ja si ho viem zohnat fungl novy z BMW s jemnou zlavou za 300 eur. Ma to niekto z okolia NR lacnejsie?
ex VW Polo GTI
ex Audi A3
ex Volvo S80 2.5D
BMW 525iA - the best I`ve ever had ;)
 
oseldusan
Príspevky: 350
Registrovaný: 4.4.2009
Auto: Ex E39, E61, F10,G05
Kraj: Žilinský

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Nedeľa, 19. Júla 2009, 19:32

Cafte. Neviete ako sa ten "jezko" vola odborne. Ako co to mam vlastne hladat ?
Vdaka
ex E39 525D facelift
E61 530XD facelift
F10 530XD
G05 45e
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Nedeľa, 19. Júla 2009, 21:49

odborne to mozes nazvat odporovy blok, alebo predradnik... ked to chces hladat niekde na nete, kde sa oficialne pouziva anglictina, tak skus "Blower high setting"
 
Užívateľov profilový obrázok
djlaco
Príspevky: 314
Registrovaný: 14.5.2008
Auto: 325 tds
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Pondelok, 20. Júla 2009, 09:59

fioro napísal:
su v tom trandiky...princip stejny ako na sworde v e34, len vykonnejsie a mensie podla mna... str.8 je schma zhruba...

http://www.spod.net/bmw/Tab5%20IHKA%20E39.pdf


Nema nietko v pdfku aj IHKA pre E36 automatickú dvojzonovú klimú?
BMW 325 tds touring vyrobene - Regensburg
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Pondelok, 20. Júla 2009, 10:19

djlaco napísal:

Nema nietko v pdfku aj IHKA pre E36 automatickú dvojzonovú klimú?


ak to kces kvoli elektrike tak tu mas ETMko: http://bmw.namieru.com/f/e36_etm.pdf
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
djlaco
Príspevky: 314
Registrovaný: 14.5.2008
Auto: 325 tds
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Pondelok, 20. Júla 2009, 10:33

Diky za link. =P~ =D>
BMW 325 tds touring vyrobene - Regensburg
 
duko
Príspevky: 173
Registrovaný: 1.2.2009
Kraj: Bratislavský

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Pondelok, 27. Júla 2009, 18:30

Jannci napísal:
odborne to mozes nazvat odporovy blok, alebo predradnik... ked to chces hladat niekde na nete, kde sa oficialne pouziva anglictina, tak skus "Blower high setting"

Anglický názov tzv.ježka je final stage resistor.
 
Užívateľov profilový obrázok
djlaco
Príspevky: 314
Registrovaný: 14.5.2008
Auto: 325 tds
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Streda, 5. Augusta 2009, 16:55

dnes mi prestali fukat fukare nejde ani tepli ani studeny vzduch klimu zapnem kompresor sa toci ale nefuka ziadny studeny vzduch. Ventilator kurania sa netoci. Poradte ci odisiel ten ventilator alebo odporovi jezko. Moze byt zla poistka? Ventilator prestal fungovat naraz. pretym nevykazoval ziadne znamky poruchovosti. Skuste poradit kde hladat chybu. Myslite ze to moze sposobovat ten odporovi jezko?
BMW 325 tds touring vyrobene - Regensburg
 
oseldusan
Príspevky: 350
Registrovaný: 4.4.2009
Auto: Ex E39, E61, F10,G05
Kraj: Žilinský

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Piatok, 7. Augusta 2009, 19:10

Takze.
Auto BMW 525d Touring r.v. 2001 po facelifte - E39 - automaticka dojzonova klima .
Minuly tyzden mi ventilator kureniazacal fukat stale na plny vykon , a to dokonca aj po vypnuti klucika. Nakoniec som musel odpojit baterku aby sa mi nevybila , kedze ani povytahovanie vsetkych poistiek ten ventilator nezastavilo. ( inac bacha kto ma navigaciu MK3. Podla niektorych for ( forum ) som si ju pravdepodobne odpalkoval naveky. Nevie teraz najst ziaden satelit. Podla tychto for, treba po vytiahnuti klucika pockat cca 2 minuty a az potom odpojit baterku , nakolko vraj navigacia zapisuje nejake udaje na flasku a pokial sa odpoji od napajania tak lahne naveky, co sa pravdepodobne stalo mne. Zatial to riesim. ).
Na zaklade tejto temy som teda zhanal "jezka". Napr na www.autokelly.cz ( .sk) sa jezko vola Riadiacia jednotka kurenia/ventilatora a stoji 96 Eur neoriginal, a samozrejme ju nemaju na sklade v SR ani CR. Bol som aj v nejakych kamennych obchodoch a cena bola 106 Eur neoriginal a dodacia lehota viac ako tyzden z Rakuska.
Nakoniec som "jezka" zohnal v BMW Zilina za 73 Eur original BMW. Mali ho na sklade v predajni. Volaju to Regulator kurenia a cislo 64 11 6 923 204. Zaujimave.
Vyzera presne ako na obrazku od uzivatela duko.Novsi model vlavo, starsi vpravo.
Mimochodom na zapinanie a vypinacnie staci vytahovat konektor ( stlacit dve platove poistky smerom ku kablom a vytiahnut). Jezko je na miesto iba zatlaceny a zacvaknuty platovou poistkou, ktora je dole ( smerom k podvozku ) , staci ju zatlaci smerom dole a jezka vytiahnut.
 
oseldusan
Príspevky: 350
Registrovaný: 4.4.2009
Auto: Ex E39, E61, F10,G05
Kraj: Žilinský

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Štvrtok, 12. Novembra 2009, 19:40

Sranda je, ze ten novy jezko zacal po chvili fungovat nejako divne. Sem tam sa nezapol ventilator, az po cca 70 km, isiel na menise otacky a podobne. Po dvoch mesiacoch prestal ist uplne. V BMW Zilina mi povedali, ze to nie je mozne a ze tito novi "jezkovia" su bezproblemovi. Kedze som nemal cas cakat na reklamaciu ( bez ventilatora sa neda na jesen jazdit - zahmlene okna ) kupil som druhy. Ten uz sest tyzdnov funguje bez problemov. Teraz ma caka reklamacia toho predchadzajuceho.
ex E39 525D facelift
E61 530XD facelift
F10 530XD
G05 45e
 
Užívateľov profilový obrázok
sesto
Príspevky: 291
Registrovaný: 25.11.2008
Auto: BMW 530i E39
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Štvrtok, 19. Novembra 2009, 00:27

Zdravim
Mam e39 a mam tiez ten isty problem.Ked vypnem motor tak mi ide nejaky ventilator stale a meni furt otacky.Fuka mi vzduch na nohy a do zadu pod laktovou opierkou.
Viete mi prosim lepsie opisat kde mam hladat toho jeska nakolko som ho tam nikde nenasiel?Co vsetko musim dat dole?Kastlik?Ten plast za nim?alebo ten bok pod vyduchmi?
Dakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
sesto
Príspevky: 291
Registrovaný: 25.11.2008
Auto: BMW 530i E39
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Piatok, 20. Novembra 2009, 15:24

Prosim o lepsie definovanie kde sa nachadza.Dakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
I-V-K
Príspevky: 17
Registrovaný: 6.9.2008
Auto: BMW 525iA
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Nedeľa, 14. Marca 2010, 00:53

sesto napísal:
Prosim o lepsie definovanie kde sa nachadza.Dakujem


Cau. Je na uplne prijebanom mieste a to doslova - akoby vzdusnou ciarou za radiom a klimou. Dostanes sa k nemu od spolujazdcovej strany (treba dat dole tapacir pri lavej spolujazdcovej nohe), ale chce to sikovnost aby si si nevykrutil ruky :|
ex VW Polo GTI
ex Audi A3
ex Volvo S80 2.5D
BMW 525iA - the best I`ve ever had ;)
 
Užívateľov profilový obrázok
efendy
Príspevky: 183
Registrovaný: 16.5.2009
Auto: E46 330ci individual
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Nedeľa, 14. Marca 2010, 09:24

sesto napísal:
Prosim o lepsie definovanie kde sa nachadza.Dakujem
GOOGLE :arrow:

DIY - Replacing the final stage unit/blower motor resistor

Final Stage Unit Replacement

BMW e39 540 Final Stage resistor (AKA the hedgehog)

E39 FSU Final Stage Unit Resistor Replacement

Final Stage Resistor (Hedgehog) Help Please!



Na Anglických fórach je vidno na obrázkoch, že pracuje (pod volantom) ale na pravej strane auta. Ty to budeš robiť tiež na pravej strane auta (ale nie pod volantom , kedže nemáš auto s pravostranným riadením)
- Viem že by to malo byť logické, ale pre istotu to napíšem, nieže to budeš hladať pod volantom (na lavej strane auta) :smile:
 
palo
Príspevky: 1283
Registrovaný: 28.9.2007
Auto: e34
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: malacky

Re: ...ventilátor A/C nejde na plný výkon... (stále blbne)

Utorok, 13. Júla 2010, 07:12

ex e30 318i sedan
e34 535i sedan
ex e36 316i sedan
ex e39 523i touring
ex e46 318i sedan
ex e46 320d fl sedan

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných