... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Luke
Príspevky: 4
Registrovaný: 16.11.2015
Auto: e39
Kraj: Zahraničie

Re: Volna tema /technicka/

Streda, 3. Februára 2016, 20:13

A tenhle malý konektor se dá tedy použít jak? Nic víc mi nepřišlo, jen tohle s 3,5mm jackem na konci.
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4384
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: Volna tema /technicka/

Streda, 3. Februára 2016, 20:55

Chalani potrebujem silno pomoct. Nejedna sa o bawo ale to je nepodstatne....
Kedze bmw je jediny klub kde sa clovek docka pomoci a v pokeci sa momentalne hadaju o velkosti klitorisu :roll:
Nuz a na pica fore mi za dva dni nevedeli odpovedat ake skrutky treba na uchytenie kardanu.

Ale co potrebujem poradit.
Unikala mi voda. Na to som uz daky zvyknuty a tolko destilky neminaju ani v servise. Dvakrat sa mi dokonca stalo, ze som musel zastat, a naliat vodu lebo uz ani nefukal teply vzduch a teplota motora sla k cervenemu polu. Prvy krat vsak po otvoreni expanzky bola "plna" a dolial som len deci. Predvcerom vsak znova zrazu zmizla a ja som musel doliat 2,5 litra a vcera dalsieho pol litra. Dnes som kupil destilku+ nemrznucu, idem skontrolovat ci treba doliat a v expanzke som nasiel vodu ktoru som vytiahol do poharika (vid dole)
Plavaju tam kusky dacoho (asi pripravok na pretesnenie) na spodku je vsak usadenina ako hrdza, olej je cisty, kapucino sa netvori, hadice niesu tvrde, nepari sa po zohriati z vyfuku, v tom co sa tvari ako voda nieje citit nafta a ani mastnota tam nieje....
Mna z tych aut snad drbne!
Prílohy
IMG_20160203_203430.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Volna tema /technicka/

Streda, 3. Februára 2016, 21:08

Luke napísal:
A tenhle malý konektor se dá tedy použít jak? Nic víc mi nepřišlo, jen tohle s 3,5mm jackem na konci.

Kebyze vies zohnat samicku k tomu konektoru tak vies vybrat piny pre audio vstup z toho druheho 6 pin konektora napinovat to do tej samicky a tym padom vyuzijes svoj kabel.

EBOLA napísal:
Chalani potrebujem silno pomoct...

Nieje tam nieco ako tepelny vymennik voda olej? skus pozriet tesnenienia, na nasom ludovom vozidle to prdlo a bol olej vo vode ale voda v oleji nie.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Volna tema /technicka/

Streda, 3. Februára 2016, 21:09

co tam bolo povodne v sustave a co si tam dolial? (myslim nemrzku)
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: Volna tema /technicka/

Streda, 3. Februára 2016, 21:15

Ked sa niekde nedorozumenim stretne voda a olej tak vzdy ide olej do vody kedze ma nasobne vyssi tlak ako voda. To len pre upresnenie :smile:
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4384
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: Volna tema /technicka/

Streda, 3. Februára 2016, 21:21

Alas, je to <>1.9dci a este som ho nemal rozobraty :twisted: cakam na jarne pocasie a iba sa modlim aby som nemusel znova zhanat hlavu :lol:

Viktor prvy krat ked som dolieval tak bola expanzka sucha iba s tymi pilinami.. Teraz davam G11

Denis ale ziadne mastne oka a ani nepachne... smrdi ako stare portubie ked na chvilu vodari odstavia vodu a potom ked ju pustis a chvilu ide hrdzava. (Nieze ked pojdem za tebou dopadnem ako ty ked si siel do ZV :-D)

Inak pride mi to, ze strata vody bola len pri kratkych trasach (v meste alebo po dedine) popripade vykendovom stati ale ked idem zh-zv tak sa netrati.
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: Volna tema /technicka/

Streda, 3. Februára 2016, 21:36

Sak ja len som doplnil resp vysvetlil co hovoril alas. Ja mam tento tyzden druhy krat motor von vyzera to slubne. Pri troche stastia piatok nahodim a vozime sa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ono niektore auta su chronicky chore ze jak nastartujes tak je cela voda hrdzava ale nie az tak moc jak mas ty na foto. Sak preplachni to par krat. Chladic aj normalne zahradnou hadicou pusti vodu ked odpojis hadice a uvidis. Co ine s tym spravit na zaciatok.
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4384
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: Volna tema /technicka/

Streda, 3. Februára 2016, 23:07

Chcel som to natlakovat kompresorom ci uvidim ze dakde presakuje ale jaksi nemam chut sa s tym jebat teraz v zime.... Hlavne mi vrta v hlave to miznutie vody a to jednorazove zmiznutie a znovaobjavenie... Inak pred mojou kupou vraj dali robit rozvody, zeby v servise daco pototo a ostala tam 3l bublina? Nechapem to...
Cez vikend to preplachnem a skusim odvzdusnit.
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Volna tema /technicka/

Nedeľa, 7. Februára 2016, 16:41

Takze som spat z garaze :mrgreen:
Naozaj je klima ventilator spojeny cez 4 pin konektor. Foto 1.
Odtial to vedie do rele, ktore je ne spolujazdcovom podbehu, foto 2. Odtial uz idu kable smerom k RJ pod filtrom.
Kable od nezapojeneho 3pinu idu jeden smer ku tomu rele alebo co je ta krabicka a druhym smerom idu k RJ.
Pripájam aj foto cisla ventilatora, podla etk by mal byt len pre diesle okrem tds, je to teda origo 3 ci 4 pin? Na nete s tymto cislom su obrazky aj 3 pinu.
Prílohy
DSC_0391.JPG
DSC_0392.JPG
DSC_0390.JPG
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Volna tema /technicka/

Nedeľa, 7. Februára 2016, 16:59

Si zatial druhy u koho som videl to iste co mam aj ja.
Ta krabicka je relatkovy box spolu s elektronikou ktora prevadza PWM signal na tri urovne podla ktorych spina relatka prislusnych stupnov.
A pokial ti nejde prvy stupen tak mas odpaleny jeden rezistor.
Na svojom som uz jeden rezistor menil.

Len jedna vec je mi divna, preco mas konektor na prvej fotke na faston konektoroch?
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Volna tema /technicka/  Topic is solved

Nedeľa, 7. Februára 2016, 18:56

Na otázku ti odpoviem že neviem, naozaj netuším :mrgreen: Otec, keď to v 2005 robil, tak to takto spravil. On si však už nepamätá, čo prečo a kvôli čomu to tak robil. Jedine vie, že klíma vrtuľa je tam už 3 v poradí, viac si už nepamätá, predsa je to 11 rokov.
Takže je to niečo iné, ako bolo originál 3 pin? Alebo ako to mám chápať? Alebo je to niečo ako origo sada od BMW na prerábku z 3 na 4 pin vrtuľu? Prakticky stačí ten box vybrať, opraviť jeden rezistor a vec vybavená? Prakticky toto celé neriešim kvôli nefunkčnosti 1. stupňa, len pri rozoberaní predku som prišiel na tieto veci tak si to chcem dať doporiadku aby som vedel, čo tam vlastne mám.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Volna tema /technicka/

Nedeľa, 7. Februára 2016, 21:17

Ten box je retrofit pre rezistorovu 4pin vrtulu, daval sa v obdobi 10/2001 - 3/2002 iba pre diesle.
Retrofit vsak nieje az taky jednoduchy, lebo je potrebne dorobit este dva relatka pre druhy a treti stupen, pre prvy stupen je v tom boxe.

Ak by si tam chcel dat 3 pin vrtulu tak staci z boxu odpojit konektor ktory ma 3 piny a nanho napojit vrtulu.
A rezistory su na vrtuli nie v boxe a ked je rezistor odpaleny tak ho neopravis, iba vymenis za druhy co ma podobne specifikacie.

A ako tak pozeram do ETK tak podla cisla dielu mas teraz 3pinovu vrtulu.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Volna tema /technicka/

Pondelok, 8. Februára 2016, 07:43

Teraz pozerám fotky a vrtuľa bude 4pin, číslo je na tom plaste okolo vrtule a je dosť možné, že v dobe keď sa to robilo, tak bola 4pin vrtuľa a prichytili ju na 3pin saharu, preto to číslo. A na vrtuli je v hornej časti rezistor, ak tak, na ten by som sa zameral aby šiel teda ten 1. stupeň.
Iba mám otázku, tá mriežka pred vrtuľou je rovnaká pre 3 aj 4pin vrtuľu? Aby som zas nekúpil v BMW niečo čo je origo pre moje auto a pritom to nesadne, lebo tam mám 4pin, ktorý tam oficiálne nemá byť.
A ten retrofit si si istý že bol len v tom období? Ja mám auto 3/2001.
A kedže je to zapojené cez ten retrofit, tak ten šteker 3pin čo som na začiatku fotil, ak ho zapojím, nič sa nestane, lebo nie je ním nič živené, správne?
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Volna tema /technicka/

Pondelok, 8. Februára 2016, 16:43

Milosss napísal:
Teraz pozerám fotky a vrtuľa bude 4pin, číslo je na tom plaste okolo vrtule a je dosť možné, že v dobe keď sa to robilo, tak bola 4pin vrtuľa a prichytili ju na 3pin saharu, preto to číslo.

Predpokladal som tuto moznost uz pri pisani predosleho prispevku, ze asi prehodily 4pin vrtulu na ram 3 pinovej.


Milosss napísal:
A na vrtuli je v hornej časti rezistor, ak tak, na ten by som sa zameral aby šiel teda ten 1. stupeň.

Ak tam je iba jeden rezistor tak to nieje uplne spravne, pre spravnu funkciu maju byt 2.
Prvy stupen funguje cez dva rezistory t.j. najnizsia rychlost.


Milosss napísal:
Iba mám otázku, tá mriežka pred vrtuľou je rovnaká pre 3 aj 4pin vrtuľu? Aby som zas nekúpil v BMW niečo čo je origo pre moje auto a pritom to nesadne, lebo tam mám 4pin, ktorý tam oficiálne nemá byť.

Mali by byt take iste ale ruku do ohna za to nedam.


Milosss napísal:
A ten retrofit si si istý že bol len v tom období? Ja mám auto 3/2001.

Pisem len to co je v ETK a WDS, takze sa spoliahm na spravnost tychto udajov.
Z toho teda vypliva ze to tvoj pan tato dobastlil.


Milosss napísal:
A kedže je to zapojené cez ten retrofit, tak ten šteker 3pin čo som na začiatku fotil, ak ho zapojím, nič sa nestane, lebo nie je ním nič živené, správne?

Zalezi odkial ide kabel so samickou a kam smeruje kabel so samcekom.
Teoreticky by to teraz nemalo fungovat vobec lebo kabel so samickou by mal byt zapojeny do relatkoveho boxu.
A este upozornenie, v trojpine je jeden kabel vzdy zivy takze pozor ze jak to pozapajas.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Volna tema /technicka/

Pondelok, 8. Februára 2016, 18:17

Zle som to napísal, sú tam 2 rezistory.
To že tam otec tú krabičku dobastlil, za to nedám ruku do ohňa, on si nepamätá, žeby tam niečo navyše dával, pamätá si len vrtule, to je všetko. Môže byť aj nemusí, všetky káble čo idú z tej krabičky vyzerajú origo tak isto ako aj upevnenie, to dosť pochybujem žeby sa s tým tak hral aby to bolo ako origo. Ale kto vie. Možno to dobastlili ešte v Nemecku, i keď pochybujem, kedže to auto sme kupovali ako 3 ročné, žeby už vtedy nefungovala vrtuľa.
Takže zistil som, že je tam 4 pin vrtuľa, ktorá sa dá jednoduchšie zohnať a tiež sa dá v prípade nefunkčnosti opraviť, čo 3 pin nejde. Mne to stačí ako vysvetlenie. Krabička je origo, jediný bastl je tá vrtuľa v inej sahare. Ak vymením tú vrtuľu za komplet inú 4 pin, tak to bude "akokeby" origo, kedže ten retrofit je priamo z BMW.
Zaujímalo by ma len ešte, prečo to BMW ponúkalo a či to dávali priamo z výroby alebo dodatočne v servisoch.
A ty máš tiež ten 3 pin konektor rozpojený ako ja alebo ho tam vôbec nemáš alebo ho máš spojený?
Nur Original ist Legal.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných