... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
R0nnIe napísal:Skusal sa niekto bavit so snimacom tlaku turba? Upravovat napatie , odpor , laeo prud na jeho vystupoch? Luky tu nieco raz pisal, ale neviem ci to skusal a ako dopadol. Mozno keby sa podarilo nastavit snimac tak, ze by na volnobehu turbo tlacilo atmosfericky tlak, a nerobilo podtlak , a zachoval by sa maximalny tlak (charakteristika snimaca kedy by turbo tlacilo max tlak) , mohlo by to pomoct
R0nnIe napísal:Skusal sa niekto bavit so snimacom tlaku turba? Upravovat napatie , odpor , laeo prud na jeho vystupoch? Luky tu nieco raz pisal, ale neviem ci to skusal a ako dopadol. Mozno keby sa podarilo nastavit snimac tak, ze by na volnobehu turbo tlacilo atmosfericky tlak, a nerobilo podtlak , a zachoval by sa maximalny tlak (charakteristika snimaca kedy by turbo tlacilo max tlak) , mohlo by to pomoct
pepo286 napísal:neviem presne o co ti ide .. ani nechcem urazat tvoju inteligenciu ... ale myslis ze vymyslis nieco na co neprisiel skuseny spolok inzinierov z NDR ?
Mireck napísal:
Take nieco sa vola power box a je to v podstate oblbovak hodnot takze cerpadlo tlaci viac nafty a niektore dokazu oblbnut aj turbo tak ze tlaci viac ako vidi RJ . Problem je v tom ze neustriehne tlakove spicky a tak sa podpisuje na zivotnosti turba a celeho motora. Preto je kvalitny chip tuning menej nebezpecny.
R0nnIe napísal:Skusal sa niekto bavit so snimacom tlaku turba? Upravovat napatie , odpor , laeo prud na jeho vystupoch? Luky tu nieco raz pisal, ale neviem ci to skusal a ako dopadol. Mozno keby sa podarilo nastavit snimac tak, ze by na volnobehu turbo tlacilo atmosfericky tlak, a nerobilo podtlak , a zachoval by sa maximalny tlak (charakteristika snimaca kedy by turbo tlacilo max tlak) , mohlo by to pomoct
luky2208 napísal:Kedže klasicke TDSko od BMW nemá geometriu lopatiek turba tak sa turbo oblbnuť nedá. Da sa oblbnuť len RJ a ta potom podla hodnôt ktoré dostava upravuje predvstrek(elektromagnetom v čerpadle),davku paliva(regulačnou obýmkou v čerpadle). Takže neake pretaženie,alebo nadmerne namahanie turba u tohto motora nehrozí !!!
Ked som daval čipovať moju RJ tak som to konzultoval z ludmi ktorý stým pracuju a upozornil som ich na to že mam zdvyhnutý tlak v sacom potrubý na hodnotu 1000mbar čo je asi stred barometryckeho tlaku (zima cca 1045mbar. leto 980mbar) a upozornili na to aj nemca na druhom konci,a ten povedal že je to OK a nieje to na škodu.
Každé TDSko ma od vyroby barometrycký tlak a tlak turba pri volnobehu na hodnote 804-814mbar podla toho ake je vonku počasie. A minimalna hodnota tlaku turba u tychto motorou je 980mbar.
Presna hodnota pri volnobehu nemá byt nižšia ako 980 a nesmie prekročiť 1030mbar.
Takže po uprave snimača vlasne necitime skorší zatah turba ale to že botor ma iný predvstrek a inu davku paliva už pri nižších otáčkach.(taha už od spodu)
xtreme napísal:velmi zaujimave.. nevies ci je to tak nejak aj u e34 524td?
luky2208 napísal:Kedže klasicke TDSko od BMW nemá geometriu lopatiek turba tak sa turbo oblbnuť nedá. Da sa oblbnuť len RJ a ta potom podla hodnôt ktoré dostava upravuje predvstrek(elektromagnetom v čerpadle),davku paliva(regulačnou obýmkou v čerpadle). Takže neake pretaženie,alebo nadmerne namahanie turba u tohto motora nehrozí !!!
Ked som daval čipovať moju RJ tak som to konzultoval z ludmi ktorý stým pracuju a upozornil som ich na to že mam zdvyhnutý tlak v sacom potrubý na hodnotu 1000mbar čo je asi stred barometryckeho tlaku (zima cca 1045mbar. leto 980mbar) a upozornili na to aj nemca na druhom konci,a ten povedal že je to OK a nieje to na škodu.
Každé TDSko ma od vyroby barometrycký tlak a tlak turba pri volnobehu na hodnote 804-814mbar podla toho ake je vonku počasie. A minimalna hodnota tlaku turba u tychto motorou je 980mbar.
Presna hodnota pri volnobehu nemá byt nižšia ako 980 a nesmie prekročiť 1030mbar.
Takže po uprave snimača vlasne necitime skorší zatah turba ale to že botor ma iný predvstrek a inu davku paliva už pri nižších otáčkach.(taha už od spodu)
luky2208 napísal:Tvoja predstava je trošku iná. Porovnavaš to z turbom z Octavky alebo z E46ky. U TDS je len klasicke turbo ako na starých TDčkach žiadny podtlak ich neovlada. na turbe je len bespečnostný pretlakový ventil.
Stým oklamanim snimača to funguje takto:pred upravou-volnobeh=804mbar,2000ot=1100mbar,5000ot=1600mbar
po uprave-volnobeh=1000mbar,2000ot=1100mbar,5000ot=1600mbar
do 2000otačok ideš na tlak 1000mbar no potom je hodnota tlaku prekročená a už to funguje ako bez upravy.
Ten maximalny tlak je len odhadom musel by som to zmerat ak by to niekoho zaujimalo presne,a hlavne hodnota pry zataži je iná ako len tak na prazno vytočit motor.
Snimač pracuje z napetím 4V na volnobeh je vystup len okolo 1,5V a na plný plyn je to 3,8V,a to je to čo dostava RJ.
Vystupne napetie zo snimača je priamo umerne nameranemu tlaku.![]()
PS:U E34ky treba zmerat či je ten tlak tiež tak nizko položený na volnobeh,ak ano ta no problem ale ak nie tak sa to nebude dat upravyt.Meral som to na všetkych TDSkach ktore som mal pod rukou E36/E39
R0nnIe napísal:Cize predpokladam ze rezistorom staci znizit napatie , a RJ si bude mysliet ze tlak je mali preto prida tlaku. No ale teraz som uz s toho uplne debil. Naco je potom na turbe wastegate? Ci len pri extreme zareaguje?
fioro napísal:jj daj :-) inac TDS ma len jeden snimac tlaku pre DDE ? nie? som zil doteraz len v tom ze sluzi ako ochrana pri prekroceni tlaku ze rj vypne dodavku paliva, a on je sikovnejsi