... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12258
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Problematika a teória automatických prevodoviek

Streda, 9. Februára 2011, 11:09

To radenie je elektronické čo sa týka páky, to znamená, že radíš vtedy kedy chceš ty, teda ked nepočítam prekročnie červených otáčkok, alebo zastavenie alebo výraznejšie spomalenie vtedy prevodovky podradí a na semafore vyradí do 1.....takže poškodnie nehrozí,ak nepočítam že by si sa chcel stále hrat s pákou a radiť častejšie ako prevodovka,tak v jedine môžeme povedať že by si za jednu jazdu preradil viac krát ty ako prevodovka a to by malo zanasledok viacej radiacich ciklov a tým padom skoršie opotrebenie,ale je to podla mna zanedbatelné,kedže každý kto má automat tak automat aj využíva a to manualne radenie moc nepoužíva,viem podla seba.....)))))Takže smelo aj do M režimu hoši....)))))Ja ho používam občas v zime na snehu a pri predbiehaní,ked chcem nechat zaradení stupen dlhšie ked robím myšičky pomedzi auta,vtedy je to dobré, že ti nenadradí a len sa zaradíš a z výkonom ideš potom dalej......
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: Problematika a teória automatických prevodoviek

Streda, 9. Februára 2011, 19:23

este iba doplnim, ze ju treba nechat tak ako motor, trochu zohriat.. uz som pocul o zopar expertoch, ktori po nastartovani za studena pouzivali Manual rezim na radenie vyssich stupnov, pretoze motor ked je vo warm-up mode tak radi pri vyssich otackach nez zvycajne, aby sa rychlejsie zahrial a im sa to zdalo "neusporne" :D takze moja rada - za studena ho nechat zohriat samotneho, on si to motor/prevodovka odsleduju sami
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
Dirk
Príspevky: 47
Registrovaný: 10.11.2010
Kraj: Košický

Re: Problematika a teória automatických prevodoviek

Streda, 9. Februára 2011, 20:21

Cize ked som dobre pochopil. Po nastartovani nechat chvilu automaticky rezim a potom mozem prepnut do mechanickeho. Radit jak pretekar na okruhu asi nebudem, cize teoreticky mozem pocas jazdy cely cas pouzivat manualny rezim.
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: Problematika a teória automatických prevodoviek

Štvrtok, 10. Februára 2011, 09:04

ked sa zohreje motor (nie na mieste samozrejme) tak uz mozes robit co chces... prinut sa jazdit tyzden na Dcko a k Mku uz sa nevratis :D
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
Užívateľov profilový obrázok
Zajo
Príspevky: 418
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: E38 740iA
Kraj: Bratislavský

Re: Problematika a teória automatických prevodoviek

Štvrtok, 10. Februára 2011, 09:14

Mna by este zaujimlo podradovanie. Na manuali je to jasne, pri vytlaceni spojky je kazdy kratky kopanec zvysi otacky akurat o tolko aby bolo podradenie plynule. Teda zo 4 do 2 = 2 medziplyny, zo 4 do 3 iba 1 medziplyn.... ale ako to robi automat? Tiez dava nejak medziplyn? Ako riesi to trhnutie?
([OO\ [lllllllll][lllllllll] /OO])
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12258
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Problematika a teória automatických prevodoviek

Štvrtok, 10. Februára 2011, 11:45

Prevodovka za zohrieva 2x dlhšie ako motor to ešte doplním.....)))))Čo sa týka podradovania,tak prevodovka ti dovoli podla okolností podradit o 2 stupne maximalne,takže je to elektronicky strážené aby si nepretočil motor,alebo prevodovku....)))))To šklabanie je riešené hydromeničom čo otáčky medzi motorom a prevodovkou pekne zosuladí a nejaké velké trhnutie nehrozí,teda ja so ešte nezažil.......ešte moja jedna rada na záver....keď naštartujem a motor aj prevodovka su studené,tak nechám bežať 10 sekund nech sa olej rozcilrkuluje v prevodovke až potom sa pohnem......))))))

Ps: ešte som si všimol,že sa občas prevodovka za zohriatie rozbieha z 2ky,neviem čím to je podmienené.....aj v manualnom režime keď dojdem do križovatky tak vyradí do 2ky...,prevodovka ok,žiadna chyby....... #-o #-o
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Problematika a teória automatických prevodoviek

Štvrtok, 10. Februára 2011, 12:39

TT-SIMIK napísal:
Ps: ešte som si všimol,že sa občas prevodovka za zohriatie rozbieha z 2ky,neviem čím to je podmienené.....aj v manualnom režime keď dojdem do križovatky tak vyradí do 2ky...,prevodovka ok,žiadna chyby....... #-o #-o


mne sa rozbieha tiez z dvojky, ale ked to dam do S, tak zaradi jednicku
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12258
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Problematika a teória automatických prevodoviek

Štvrtok, 10. Februára 2011, 12:47

Presne tak......ale nerobí to vždy, neviem či to je štýlom jazdy ked idem pianko tak vtedy a ked idem ako odtrhnutý vagon,tak vtedy z 1.....musim vymazat adaptačne hodnoty prevodovky a skusim ju naučit a uvidím.....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Problematika a teória automatických prevodoviek

Štvrtok, 10. Februára 2011, 13:16

Zajo napísal:
Mna by este zaujimlo podradovanie. Na manuali je to jasne, pri vytlaceni spojky je kazdy kratky kopanec zvysi otacky akurat o tolko aby bolo podradenie plynule. Teda zo 4 do 2 = 2 medziplyny, zo 4 do 3 iba 1 medziplyn.... ale ako to robi automat? Tiez dava nejak medziplyn? Ako riesi to trhnutie?


To s tym medziplynom som uplne nepochopil. Akoze Ty davas medziplyn podla poctu stupnov, o ktore podradujes? :D
Pokial si tie "2 medziplyny" myslel len ako intenzitu medziplynu, tak dajme tomu, potom sa ospravedlnujem...

Druha vec je, ze pri pridani plynu s vytlacenou spojkou, ako si to opisal, by ten medziplyn nemal z hladiska prevodovky ziadny vyznam, pretoze by si ju tym neroztocil. Musel by si vytlacit spojku, vyradit do neutralu, pustit spojku a tak dat medziplyn. Vtedy by si roztocil mrkvu prevodovky a pomohol synchronom pri synchronizacii otacok prevodov.
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12258
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Problematika a teória automatických prevodoviek

Štvrtok, 10. Februára 2011, 13:22

Toto je téma automat....))))) :mrgreen: :mrgreen:
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Problematika a teória automatických prevodoviek

Štvrtok, 10. Februára 2011, 13:25

TT-SIMIK napísal:
Toto je téma automat....))))) :mrgreen: :mrgreen:


To ja viem, reagoval som na to, co spomenul o podradovani na manuale...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: Problematika a teória automatických prevodoviek

Štvrtok, 10. Februára 2011, 14:51

keď už sa tu točíme okolo automatických prevodoviek, tak si dovolim sem hodiť viac praktickejsi nez teoreticky text z ceskeho 7er fora, ktory plati pre vsetky automaty

Fugo napísal:
Jak jsem již mnohým říkal, automatická převodovka nemá ráda točení na P nebo N dlouhodobě ve vyšších otáčkách, v příloze je nařízení BMW pro zkušebny emisí kde se jasně píše jak dlouho lze maximálně točit automatickou převodovku bez rizika poškození.


Maximální časy a otáčky pro vůz se zařazeným P

2500 otáček ----------------------- 15minut
3000 otáček ----------------------- 60 sekund
5000 otáček ----------------------- 1,2 sekundy slovy - JEDNACELÁDVĚ sekundy

tak si to na emisích hlídejte, ať vám neničí převodovku. Je to ofiko od BMW AG.
Prílohy
AU-Anweisung.jpg
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
Užívateľov profilový obrázok
Zajo
Príspevky: 418
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: E38 740iA
Kraj: Bratislavský

Re: Problematika a teória automatických prevodoviek

Štvrtok, 10. Februára 2011, 15:40

pelo napísal:

To s tym medziplynom som uplne nepochopil. Akoze Ty davas medziplyn podla poctu stupnov, o ktore podradujes? :D
Pokial si tie "2 medziplyny" myslel len ako intenzitu medziplynu, tak dajme tomu, potom sa ospravedlnujem...

Druha vec je, ze pri pridani plynu s vytlacenou spojkou, ako si to opisal, by ten medziplyn nemal z hladiska prevodovky ziadny vyznam, pretoze by si ju tym neroztocil. Musel by si vytlacit spojku, vyradit do neutralu, pustit spojku a tak dat medziplyn. Vtedy by si roztocil mrkvu prevodovky a pomohol synchronom pri synchronizacii otacok prevodov.
Zle som sa vyjadril. Pri podradovani o 2 stupne je rozdiel v otackach taky velky a zmena pomeru taka prudka pri manuali ze porad ide motor vyskocit :D. No a ked podradujem snazim sa vyrovnat otacky este pred tym nez pustim spojku, tym padom je podradenie hladke ze clovek ani neci ze som podradil o 2 stupne. Ziadne dvojite spojkovanie ako pises, to sa robilo na starych asynchronickych prevodovkach :D Mne nejde o to vyrovnat rychlosti 2 ozubenych kolies, to robia sycnrony, mne ide o to vyrovnat rychlost medzi prevodovkou a motorom. No a o to ide ze na manuali sa to riesi manualne nohou, proste clovek kopne medziplyn... ale ako to robi automaticka prevodovka aby to tak netrhalo? Najprv ma napadlo ze ten kopanec absorbuje hydrodynamicky menic, ale ked tu citam ze automat dokaze brzdit motorom, tak toto tym padom nemoze platit.
([OO\ [lllllllll][lllllllll] /OO])
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: Problematika a teória automatických prevodoviek

Štvrtok, 10. Februára 2011, 22:44

praveze hydromenic je na to aby vyrovnal tieto kopance a plynule menil otacky.. mozes si to predstavit ako taku neustale pritomnu spojku ktora ti pri preradovani aj podradovani robi preklz (ako keby si mal normalnu spojku nie uplne vymacknutu, taky plynuly prechod, nie on/off system)... ved podradit by si mohol aj bez medziplynu, ale spojku musis pustat jemnejsie aby to nekoplo a prave spojka prklzom postupne dvihla otacky motora... to ze sa da brzdit motorom sa zabezpeci tak, ze sa hydromenic "uzamkne" aby napevno prepojil motor s prevodovkou a vtedy neprepusta vobec
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
Užívateľov profilový obrázok
Zajo
Príspevky: 418
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: E38 740iA
Kraj: Bratislavský

Re: Problematika a teória automatických prevodoviek

Piatok, 11. Februára 2011, 08:08

Aha tak uz mi dava zmysel, dakujem za objasnenie :) Uplne som zabudol na to uzamknutie. Tak ma to teraz celkom zaujima lebo dasie bawo bude urcite AT. No ale pri manuali sa ten kopanec samozrejme da obmedzit pomalym pustanim spojky, ale len pri podradeni o 1 stupen, pri 2 stupnoch ako by spojka zacala vyrovnavat otacky by to zacalo rapidne brzdit motorom a to je to co clovek nechce robit pri predbiehani :lol: ....A ake byvaju podmienky na mechanicke spojenie turbiny a cerpadla? Zvyknu sa spojit aj pri akceleraci aby sa zefektivnil prenos sily?
([OO\ [lllllllll][lllllllll] /OO])

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: lukinooo3 a 29 neregistrovaných