...este ma napadlo cidlo chladiacej kvapaliny ale na diagnostike mi ho neukazalo tak sa este pytam ci keby je zle to cidlo tak mi ho diagnostika neukaze?...Ahoj, ked si mi dnes volal, povedal si, ze snimac si vymenil. Moze byt aj vadny snimac. Je to fajn, ze sa s tymto problémom zaoberas do hlbky, ale ma to podla mna nejake trhliny.
1. neviem o tom, ze by mal 3,0d so 6.st.prevodovkou 6HP26 alebo 6HP21 3 termostaty, trochu sa mi to zda uletene,ale necham sa poucit
2. chladice prevodovky byvaju bud jeden alebo dva, motora u bmw neviem, u audi niekedy 2, aj ked som este nevidel
3. teda jeden je velky chladic voda motora/ olej aut.prevodovky a ak je tak je druhy zboku prevodovky, ale to je skorej vymenik
tepla voda motora/olej aut.prevodovky, maju ho iba 6HP26 a vyssie, je to taka mala hlinikova kocka - kvader, nie je chladena naporom vzduchu
4. chladice motora su pod sebou, ak su dva
5. vzdy po studenom starte vyleti hore k 90st prva voda a ta dohrieva prev.olej, teda odovzdava mu teplo. Olej je hustejsi a ohrieval by sa iba trenim a prietokom hydraulickej kvapaliny, teda prevod.oleja. Ked olej dosiahne 90st, potom zase opacne voda motora odobera teplo z oleja
Hlavne v zime to trva dlhsie a velakrat sa mi stava, ze ked chcem robit adaptaciu prevodovky, ta sa ma robit nad 60st a jazdim autom aj 20min a teplota nie a nie sa vysplhat nad 60st, minule som musel doslova dat natvrdo manualne jednotku a az potom som dosiahol 60st
Mam skoro taky isty problem na svojej A6 3,0tdi. Pri normalnej jazde mam teplotu okolo 70-80st, ked mu trochu stupim na krk, teplota ide po chvili hned na 90st, akonahle uberiem, zase ide dolu. Vymenil som vodnu pumpu,
termostat, snimac teploty a nic

Tak som sa na to vybodol. Inak sa mi zda, ze sa tento problem trocha zvyraznil, ked som dal lepsi olej do prevodovky, ktory znasa vassie teploty a asi lepsie odvadza teplo. Musism si toto vsimnut aj na iných autach.
Moj predpoklad, ze chladice su ciste, tak az moc dobre chladia, co je zase dobre v lete. A to este podotykam, ze mam pred vodnym chladicom motora/prevodového oleja chladic klimy a obrovsky intercooler na zakazku, co je uplne vpredu a zabera komplet volne miesto za celou maskou. Ked sme ho nahadzovali, mali sme trocha obavy, ze bude branit prudeniu vzduchu a nebude stihat klima a motor sa bude prehrievat a aj tak nie a nie 90st...
