... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
dodosson
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 13.10.2007
Auto: E60 530d
Kraj: Košický

M57TUD30 - E60

Štvrtok, 18. Decembra 2008, 19:09

Kto vie napisat viac o probleme klapiek v motore E60 rok 2003-2004, dostalo sa mi nejako do usi, ze je to vazny problem v motore roku??
Je to pravda, alebo je to len vymysel, mal uz niekto skusenosti s tymto problemom, ze musel menit motor za tazke peniaze?? :roll:
 
Užívateľov profilový obrázok
Brano-HAVA
Príspevky: 163
Registrovaný: 14.12.2008
Kraj: Banskobystrický

Štvrtok, 18. Decembra 2008, 19:36

Zdar, dopocul si sa dobre, stretol som sa s tymto problemom asi 4-5 krat len tento rok. V sacom potrubi je na kazdy valec drall klapka vsetky su jednym tiahlom ovladane podtlakom. Pri maximalnej alebo zvysenej zatazi tieto klapky otvaraju tzv tangens okruh sania takze sa zvysuje rychlost prudenia vzduchu co zas napomoze vyssiemu vykonu pri mensich emisiach co sa nam paci ale nepaci sa nam,ze po ubehnuti takych 160000 Km vznika usadenina v sani o ktoru tieto klapky suchaju a takisto unava materialu. Klapku prudiaci vzduch strhne co by mozno nebol taky pruser ale klapku drzi kovova oska ktora v spalovacom priestore narobi riadny bordel, takze zlikviduje minimalne piest a hlavu. Pri kupe takehoto auta sa oplati sacie potrubie vymenit predcasne (15500Sk) pretoze oprava je trochu drahsia(podla rozsahu poskodenia 70000SK a viac. Pri modeloch 9.2005 a vyssie a u euro4 su klapky ineho typu potiahnute gumou a s hrubsou oskou. Tak pospekuluj.
 
Užívateľov profilový obrázok
dodosson
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 13.10.2007
Auto: E60 530d
Kraj: Košický

Štvrtok, 18. Decembra 2008, 19:51

No to si ma nepotesil, mam sice najazdene len nejakych 76 tis km, ale aj tak .. hm .. tu vymenu, co spominas, riesim aj vymenu klapiek za ten novy typ?? Alebo to je len predchadzanie usadeninam .. nevidim do toho az tak dobre .. dik
 
Užívateľov profilový obrázok
Brano-HAVA
Príspevky: 163
Registrovaný: 14.12.2008
Kraj: Banskobystrický

Štvrtok, 18. Decembra 2008, 20:12

Klapky su sucastou sania, to nove sanie je modifikovane takze malo by to byt konecne riesenie. Ja myslim ze keby ludia jazdili tie auta ako sa ma a nedusili to na spotrebu tak by ziadna usadenina nevznikala, ostava unava materialu. takisto zvysenie vykonu dviha plniaci tlak a pulzy vzduchu v sani.
 
solo
Príspevky: 71
Registrovaný: 23.11.2007
Auto: BMW 330cd
Kraj: Trenčiansky

Pondelok, 12. Januára 2009, 21:42

Ja mám 170 tis. km. Na českom fóre bolo vyjadrenie, že ak sa utrhnutie klapky neprejavý s počiatku, tak je veľmi malá pravdepodobnosť že sa tak stane neskôr. Ale i napriek tomu moje obavy pretrvávajú. Odstrániť klapky z jestvujúceho sania , sa mi nepáči. Šiel by som radšej do preventívnej výmeny, ale je možné nahradit sanie už takým z r.2005, kde je už tento problém poriešený? Bude pasovať na ročník 2004? Vie dať niekto fundovanú odpoveď?
 
Užívateľov profilový obrázok
Brano-HAVA
Príspevky: 163
Registrovaný: 14.12.2008
Kraj: Banskobystrický

Pondelok, 12. Januára 2009, 21:57

Solo tak toto by ma asi neukludnilo, podla mojich info je kazde sanie (co objednas v BMW) modifikovane a je aj zlacnene sa mi zda. Zajtra sa pohrabem v puma massnahme a skusim najst nejake tech. vyjadrenie najlepsie napis VIN.
 
solo
Príspevky: 71
Registrovaný: 23.11.2007
Auto: BMW 330cd
Kraj: Trenčiansky

Pondelok, 12. Januára 2009, 22:37

VIN som ti dal do ss. Budem vďačný (a určite nielen ja) za akékoľvek riešenie tejto nočnej mori majiteľov e60 530d! Ak nájdeš aj dobrú cenu, uvítam aj ponuku tvojho servisu na výmenu. Predpokladám že za cca 2hod. by sa to mohlo zvládnuť.
 
miki012
Príspevky: 659
Registrovaný: 2.1.2009
Auto: x5
Kraj: Trnavský
Bydlisko: sered

Pondelok, 12. Januára 2009, 22:57

solo napísal:
VIN som ti dal do ss. Budem vďačný (a určite nielen ja) za akékoľvek riešenie tejto nočnej mori majiteľov e60 530d! Ak nájdeš aj dobrú cenu, uvítam aj ponuku tvojho servisu na výmenu. Predpokladám že za cca 2hod. by sa to mohlo zvládnuť.
Pany uvazujem o kupe e60 525d.Vyskytoval sa tento problem aj u tohoto modelu?Dakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
Brano-HAVA
Príspevky: 163
Registrovaný: 14.12.2008
Kraj: Banskobystrický

Pondelok, 12. Januára 2009, 23:03

Miki, 525d su vacsinou EURO4, EURO3 bolo velmi malo a neviem ci na D trhu vobec, takze teba tento problem zrejme nepostihne.
 
solo
Príspevky: 71
Registrovaný: 23.11.2007
Auto: BMW 330cd
Kraj: Trenčiansky

Pondelok, 12. Januára 2009, 23:08

525 asi nemá klapky v sanií, ale nie som si 100% istý. Potvrdí to niekto znalý?
 
Užívateľov profilový obrázok
Brano-HAVA
Príspevky: 163
Registrovaný: 14.12.2008
Kraj: Banskobystrický

Pondelok, 12. Januára 2009, 23:15

Kazdy M57n ma klapky, takze aj 525d. To ze nemusi mat klapky plati u E39.
 
Užívateľov profilový obrázok
Brano-HAVA
Príspevky: 163
Registrovaný: 14.12.2008
Kraj: Banskobystrický

Pondelok, 12. Januára 2009, 23:19

Brano-HAVA napísal:
Miki, 525d su vacsinou EURO4, EURO3 bolo velmi malo a neviem ci na D trhu vobec, takze teba tento problem zrejme nepostihne.

Opravujem boli EURO3 ale co sme doviezli boli len E4, takisto aj partia, tiez ked kuknes inz. tak najdes vacsinou E4 to nebude nahoda.
 
miki012
Príspevky: 659
Registrovaný: 2.1.2009
Auto: x5
Kraj: Trnavský
Bydlisko: sered

Pondelok, 12. Januára 2009, 23:24

Brano-HAVA napísal:
Opravujem boli EURO3 ale co sme doviezli boli len E4, takisto aj partia, tiez ked kuknes inz. tak najdes vacsinou E4 to nebude nahoda.
a u tej euro4 sa to nevyskituje?A 320d e90 mala tiez tento problem?
 
Užívateľov profilový obrázok
Brano-HAVA
Príspevky: 163
Registrovaný: 14.12.2008
Kraj: Banskobystrický

Utorok, 13. Januára 2009, 12:49

Zdar, na 320 (teda na 4-valcoch)som to este nepocul a ani nezazil, ale E4 ma kontrukcne rozdielne sanie ( je masivnejsi mechanizmus na klapkach a na jednotlivych klapkach je vulkanizovane gumove tesnenie dookola klapky a je pomerne hrube a makke takze klapku pri dorazoch tlmi resp. odpruzi) tiez sa da vidiet ze snimac tlaku je iny a tiez inde umiestneny. Skusenost je taka, este som nevidel ani nepocul, ze by E4 nasal klapku a tiez sa s tym nestretli ani moji partnermechanici z DE (stale to sledujem). Kamos s DE sa tiez strasne bal a ma E3 tak sme namontovali sanie z E4 ale muselo sa upravit (jedna doraz. poloha) a tiez snimac, da sa to. Nikto ti nikdy nezagarantuje ci nasaje alebo nie hovorim len skusenost ale pravidelne to sledujem. V takomto pripade riesim radsej prevenciu ako dosledky sanie Euro3 13200 sk
 
miki012
Príspevky: 659
Registrovaný: 2.1.2009
Auto: x5
Kraj: Trnavský
Bydlisko: sered

Utorok, 13. Januára 2009, 17:32

Brano-HAVA napísal:
Zdar, na 320 (teda na 4-valcoch)som to este nepocul a ani nezazil, ale E4 ma kontrukcne rozdielne sanie ( je masivnejsi mechanizmus na klapkach a na jednotlivych klapkach je vulkanizovane gumove tesnenie dookola klapky a je pomerne hrube a makke takze klapku pri dorazoch tlmi resp. odpruzi) tiez sa da vidiet ze snimac tlaku je iny a tiez inde umiestneny. Skusenost je taka, este som nevidel ani nepocul, ze by E4 nasal klapku a tiez sa s tym nestretli ani moji partnermechanici z DE (stale to sledujem). Kamos s DE sa tiez strasne bal a ma E3 tak sme namontovali sanie z E4 ale muselo sa upravit (jedna doraz. poloha) a tiez snimac, da sa to. Nikto ti nikdy nezagarantuje ci nasaje alebo nie hovorim len skusenost ale pravidelne to sledujem. V takomto pripade riesim radsej prevenciu ako dosledky sanie Euro3 13200 sk
Takze sa nemusim bat any tej E3 ked dam to sanie vymenit :D dakujem

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných